Vectra op 4 of 5 cilinders en lekt bakken olie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra op 4 of 5 cilinders en lekt bakken olie

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    VinceSK

Hallo

Mijn vectra v6 uit 97 loopt op 4 of 5 cilinders en lekt heel veel olie.
      Iemand naar laten kijken en hij zegt dat de koppakking lek is.
      Ik wil het best geloven maar heb tog mijn twijfels.
      Wie kan me hierbij helpen?

Edwin1104

Waar lekt die olie vandaan en wat is het verbruik ongeveer.
        Dan kun je pas in inschatting maken of het de kop is.
        Kijk ook goed naar je versnellingsbak olie de type auto;s in deze leeftijds categorie staat erom bekend dat ze olie gebruiken.

VinceSK

Waar de olie precies vandaan komt is een beetje onduidelijk.
          Als ik door de straat rijd dan ligt er over de hele weg een dik spoor olie.
          Maar als ik de olie pijl dan is er bijna niks uit.
          Maar de versnellingsbak olie heeft tog niks te maken met dat ie maar op 4 of 5 cilinders loopt?

VinceSK

Of is het misschien de warmtewisselaar?

Edwin1104

Heb je toevallig geen op-com dan kan je alles uit laten lezen dus ook de cilinder en de cilinderdruk,
              Dan trek je aan het kortste eind, dus dan weet je het zeker,

wim-v6
              Deelnemer

Cilinderdruk kan je niet uitlezen met een Op-com!!

tenminste niet bij deze motoren.

Of de motor zelf stuk is wijst alleen een Compressie test uit.

die eerst laten uitvoeren.

meestal word op 4 of 5 cilinders veroorzaakt door slechte bougiekabels en bobine.

Olie lekken is een kwaaltje van deze motoren, zeker bij minder goede omgang met deze motoren veroorzaakt olie lekkage.

Willem

wim-v6
                Deelnemer

Verder vinden we het wel zo netjes als je jezelf en je voertuig een beetje voorsteld.

Mocht je uit de buurt komen, wil ik als Opel-V6 kenner wel een keertje polshoogte komen nemen hoor.

Ik zit in de buurt van Den Haag – Rotterdam – Delft – Westland.

willem

Edwin1104

[rquote=1850015&tid=141171&author=wim-v6]Verder vinden we het wel zo netjes als je jezelf en je voertuig een beetje voorsteld.

Mocht je uit de buurt komen, wil ik als Opel-V6 kenner wel een keertje polshoogte komen nemen hoor.

Ik zit in de buurt van Den Haag – Rotterdam – Delft – Westland.

willem[/rquote]

Alleen is deze buurten willem of kom je ook verder naar het Noorden toe. Voor een goede blik op mijn auto bijvoorbeeld en een bakkie.

VinceSK

Ja sorry helemaal vergeten
                      Ik kom uit Amersfoort en heb net een maandje geleden een vectra station V6 x25xe automaat sport gekocht uit ’97 en nu al gezeur ermee. De handelaar waar ik hem heb gekocht heeft hem nagekeken en zegt dat het de koppakking is en geeft ook geen garantie. 1 dag ermee gereden en toen was ie al kapot, maar goed, heb besloten om hem tog maar te laten repareren maar eerst vaststellen wat nou egt het probleem is want ik heb niet het gevoel dat ie er zorgvuldig naar heeft gekeken.

wim-v6
                      Deelnemer

afstand maakt mij geen ene %$&^@$ uit, uiteraard.

alleen zijn de gemaakte reiskosten wel voor de gene die mij uitnodigd.

ben voor reparatie’s al naa groningen en zelfs DLD gereden.

Willem

Silverspeed
                        Deelnemer

[rquote=1850600&tid=141171&author=VinceSK]Ja sorry helemaal vergeten
                          Ik kom uit Amersfoort en heb net een maandje geleden een vectra station V6 x25xe automaat sport gekocht uit ’97 en nu al gezeur ermee. De handelaar waar ik hem heb gekocht heeft hem nagekeken en zegt dat het de koppakking is en geeft ook geen garantie. 1 dag ermee gereden en toen was ie al kapot, maar goed, heb besloten om hem tog maar te laten repareren maar eerst vaststellen wat nou egt het probleem is want ik heb niet het gevoel dat ie er zorgvuldig naar heeft gekeken.[/rquote]

zou hem zoiewiezo niet meer naar die handelaar toe brengen. Hoe zit het met je koelvloeistof?

VinceSK

Koelvloeistof is niks aan te zien, word ook niet minder en zit geen olie in.

VinceSK

Als je een keertje langs wil komen om te kijken zou dat super zijn Wim.

wim-v6
                              Deelnemer

u2u me maar.. onder mijn post op u2u drukken, kan je een persoonlijk bericht typen.

Willem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.