Vectra ombouwen , van 1,8 naar 2.0 dit moet toch al wel een

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra ombouwen , van 1,8 naar 2.0 dit moet toch al wel een

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230604
    greendtm
      Lid sinds:
      12 December 2010

      Halloooo,,

      een vraag n vriend vn me wil zijn vectra ombouwen van een 1.8

      naar 2.0 nou het die n x20xev !! ecotec, met elektr, onst.

      en wat er in lag was een x18xe ,, ecotec, ook met elek. onst,

      wat moet hij er allemaal voor verandere, qua kabelboom en computer? etc

      Alvst bedankt !!!:D:):)

      #17790946
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De X20XEV en X18XE zijn vrijwel gelijk, in veel gevallen kun je zelfs je oude kabelboom en ecu gebruiken en zou een kaal motorblok volstaan voor de ombouw.

        #17790947
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          idd, zelfs de X22XE is nagenoeg hetzelfde uit de sintra en frontera

          #17790948
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            let op, bij de Forntera / Omega / Sintra motoren is in de meeste gevallen het carter anders.

            dan moet de oliepomp overgezet worden.

            Dit geld ook voor Vectra’s / Astra’s met deze motoren, daar zit ook verschil in oliepomp.

            Dit is afhankelijk van of je balans assen hebt of niet.

            Willem

            #17790949
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Als die vriend van mij zo’n x20xev van een Vectra in een Tigra zet, dan lijkt me dit ook kunnen,toch?

              #17790950
              sjouke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 September 2006

                [rquote=1834790&tid=139930&author=sw_reijnders]idd, zelfs de X22XE is nagenoeg hetzelfde uit de sintra en frontera[/rquote]

                ahem … valt smerig tegen :angel

                #17790951
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  En let wel het moet een X18XE motorcode zijn en geen X18XE1, die 2 zijn totaal verschillend.

                  #17790952
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    [rquote=1834931&tid=139930&author=sjouke][rquote=1834790&tid=139930&author=sw_reijnders]idd, zelfs de X22XE is nagenoeg hetzelfde uit de sintra en frontera[/rquote]

                    ahem … valt smerig tegen :angel[/rquote]

                    Dat geld ook voor C18XEL C18XE X18XE en X20XEV’s onderling Sjouke.

                    daar zitten deze verschillen gewoon in.

                    Ligt er ook maar net aan of je balans assen hebt, of niet, (zowel zonder als met geleverd in de Vectra-B).

                    Oliepomp is anders van een model met balans assen zodat je met de olie aanzuigbuis niet wegkomt.

                    Carter is dan ook anders.

                    Je kan wel de oliepomp wisselen, dan kan je iig je eigen carter eronder kwijt.

                    Willem

                    #17790953
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      [rquote=1834851&tid=139930&author=speaker]Als die vriend van mij zo’n x20xev van een Vectra in een Tigra zet, dan lijkt me dit ook kunnen,toch?[/rquote]

                      Zon ding heeft minder vermogen als een “oude” c20xe…
                      Maar volgens mij zijn die blokken over het algemeen toch wel het zelfde qua opbouw motorsteunen

                      #17790954
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Jupz, motorsteunen en ophangpunten van aanbouwdelen zijn vrijwel gelijk.

                        maar als je met het carter niet uit komt heb je ook een probleem.

                        wat wil het geval.

                        Bij de MET balans assen gaat de uitlaat tussen de bak en onderzide motor bakzijde door.

                        Bij de zonder balansassen gaat de uitlaat aan de distri zijde onder de motor door.

                        Scheelt nogal met ombouwen.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.