Vectra moet achter omhoog

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra moet achter omhoog

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273689
    andrew2
      Lid sinds:
      22 September 2007

      Hallo,

      Na vele jaren op het Omega gedeelte te hebben vertoefd, meld ik me nu eens op dit deel. Sinds enige tijd staat er naast de Omega een Vectra C2 GTS Z22YH voor de deur. Ik heb daar een nieuwe verticaal gestoken demontabele trekhaak van het merk Oris onder gebouwd. Afgelopen zomervakantie zijn we voor het eerst met de Vectra + caravan op vakantie geweest. Qua weggedrag en trekkracht voldoet de Vectra perfect. Echter, er is één minpuntje, en dat is het doorzakken van de achteras met volle belading en het heel snel aantikken van de trekhaak/electradoos op b.v. een verkeersdrempel. Dit wil ik voor de volgende vakantie oplossen. Op de Omega heb ik al jaren Monroe oppompbare schokbrekers om de hoogte bij volle belading aan te passen, maar die lijken er voor de Vectra-C niet te zijn. Ik vrees dus dat ik andere veren moet gaan monteren, maar welke? Ook onbelast mag van mij de achterkant wel een paar cm omhoog, de auto lijkt nu wat achterover te staan. In hoeverre is het een oplossing / past het, om veren van een sedan of stationwagon te monteren?

      m.v.g. Andrew

      #18297759
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Hulpveren monteren(komen in je bestaande veren) werkt top.

        #18297760
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Of versterkte achterveren nemen, zo heb ik het gedaan bij mijn B.

          #18297761
          DeKleineMan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 May 2007

            Ik zat met hetzelfde probleem. Bij mij ging de combinatie ook nog deinen door de slappe vering. Ik heb de vectra juist verlaagd met Eibach veren. Hij zakt dan ongeveer 3 cm rondom. De combinatie ligt nu veel strakker en stugger op de weg. Het deinen en overdreven veren is nu verdwenen. Afgelopen zomer ben ik naar Kroatië gereden met de 1500 kg zware sleurhut en dat ging perfect!

            Doordat de Eibach veren stugger zijn zakt de auto veel minder ver in met een zware belasting dan met de originele veren. Wel blijft de ruimte tussen het wegdek en de trekhaak/neuswiel weinig omdat de auto van zichzelf al 3 cm lager ligt. Maar naar mijn mening is deze ruimte nog steeds voldoende. Heb geen enkele keer een drempel oid geraakt. Ook geen problemen gehad met de slechte wegen in Slovenië en Kroatie.

            #18297762
            andrew2
              Lid sinds:
              22 September 2007

              Mja , sorry maar nog verder verlagen is dus echt niet wat ik ga doen, het is nu al veel te krap tussen wegdek en trekhaak/neuswiel.

              Maar past een set achterveren van een Vectra-C Sedan of een Station nu onder een GTS of niet? Die veren zijn beide zeker langer dan van een GTS, of kom ik dan in de problemen met te korte schokdempers?

              Andrew

              #18297763
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                In theorie zijn de veren gelijk. Het zin em in het gewicht. Een diesel is zwaarder dan een benzine. En een station is natuurlijk wat zwaarder dan een sedan/gts.

                Een set hulpveren is goed aan te raden. Hoef je niks te verlagen. En los je het probleem op met te ver doorzakken

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.