Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra met 300k op de teller
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2010 om 20:34 #17218247
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag ik kan via een kennis een Opel vectra uit 2003 kopen. Deze auto heeft een kilometerstand van 300k en rijdt op LPG.
mijn vraag is nu:
is 300k niet veel?
en wat is een beetje een normale prijs voor zo’n auto.Ik ben totaal geen auto kenner maar vindt de opel vectra een zeer mooie auto.
het gaat op een Vectra 1.8xe en het is een ex lease bak geweest.
5 maart 2010 om 22:23 #17624612als ie goed loopt en rijdt ,waarom niet. Waarschijnlijk zijn alle sllijtdelen al eens vervangen ,en wat mag zo’n ding kosten………
Denk gezien de km’s,eentje met 150/160K doet rond de 7000 ,zeg dat deze rond de 4750-5000 mag kosten,mits ie goed loopt.
Zou m wel even na laten kijken,iets van een aankoopkeuring ofzo.
gezien de km’s zal ie veel snelweg gezien hebben en daar slijt ie nie echt van.
Als de prijs aantrekkelijk is zou ik t wel aandurven!:thumbup6 maart 2010 om 08:43 #17624613op gas moet je koken
6 maart 2010 om 09:45 #17624614Ik heb een Astra gehad met dezelfde motor op gas en deze heb ik vorig jaar ingeruild voor een diesel omdat de motor toch aardig wat olie begon te verbruiken toen hij zo’n 250.000 op de teller had staan. Hou er rekening mee dat gas meer slijtage veroorzaakt dan benzine of diesel.
Verder lijkt me een 1.8 wat aan de lichte kant om zo’n grote Vectra vooruit te stuwen.
6 maart 2010 om 15:20 #17624615Hallo allemaal,
@ fugertive je hebt een u2u,
grtjes arius
6 maart 2010 om 23:18 #17624616Heb net de mijne ingeruild met 230000 op de teller .
niet omdat hij slecht was maar ik wilde meer ruimte .
olie verbr o,o . op G3 Dus????7 maart 2010 om 08:11 #17624617ik heb zelf een vectra met nu 307.000km op de teller ook op lpg en het bevalt me tot heden erg goed
ik weet niet of er nog meer van deze kilometervreters zijn:P
9 maart 2010 om 09:26 #17624618die van mij staat op 372.000 verbruik geen olie lekt eerst alleen maar dat kwam door een versteende klepdeksel pakking die was denk al een jaar of 10 niet vv
9 maart 2010 om 09:27 #17624619maar niet op gas gewoon op benzine en hij loopt als een jekko blijf achter een mv6 tot de 200 zitten dan loopt de mv6 iets uit maar niet hard
9 maart 2010 om 11:32 #17624620origineel gepost door c kadett freak
op gas moet je kokenleuke opmerking!
Onderbouw ‘m eens!9 maart 2010 om 11:47 #17624621origineel gepost door asconahobbyist
origineel gepost door c kadett freak
op gas moet je kokenleuke opmerking!
Onderbouw ‘m eens!Oke er zijn wat punten om aan te merken op LPG.
Koppen lijden er meer onder, 10% minder vermogen, vaak moet je bagage ruimte inleveren (of je reservewiel).Daar en tegen kun je NOOIT goedkoper auto rijden als op LPG-G3 . . . en dat is een feit!!
Bij mijn B1’tje was er ook bij 120dkm een klep uit geblazen.
De mazzel die ik had, was dat het in de garantie gebeurde.
En ik dus een revisie ruilkop kreeg van het autobedrijf.
Daarna heeft die auto dan ook nog voor 100dkm veel rijgenot op geleverd hoor.9 maart 2010 om 12:31 #17624622lpg is heel goedkoop jah zolang er niks mis is aan die installatie :S neem dan een diesel, zijn sterker en zuiniger en minder onderhoud
9 maart 2010 om 14:22 #17624623origineel gepost door Silverspeed
lpg is heel goedkoop jah zolang er niks mis is aan die installatie :S neem dan een diesel, zijn sterker en zuiniger en minder onderhouden gelukkig gaat een brandstofpomp van een diesel nooit stuk,ook verstuivers is nooit wat mee………….
en een gasinstallatie heeft ook af en toe wat onderhoud nodig in de vorm van filtertje schoonmaken,verdamperdruk afstellen,en heel belangrijk,hoe is de installatie ingebouwd.
heb al heel wat lpg auto’s gehad en met de installatie nooit echt problemen gehad.
dat je kofferruimte inlevert is helemaal waar,en dat koppen er onder te lijden hebben is maar ten dele waar,niet iedere auto kan er idd tegen,iets vermogensverlies heb je idd wel maar dat diesels sterker zijn is pas van de laatste jaren,en dan heb je ook altijd weer een (dure) turbo en interkoeler die stuk kunnen.
Conclusie,het is lood om oud ijzer en maar net waar je voorleur naar uit gaat…………9 maart 2010 om 15:05 #17624624origineel gepost door asconahobbyist
origineel gepost door Silverspeed
lpg is heel goedkoop jah zolang er niks mis is aan die installatie :S neem dan een diesel, zijn sterker en zuiniger en minder onderhouden gelukkig gaat een brandstofpomp van een diesel nooit stuk,ook verstuivers is nooit wat mee………….
en een gasinstallatie heeft ook af en toe wat onderhoud nodig in de vorm van filtertje schoonmaken,verdamperdruk afstellen,en heel belangrijk,hoe is de installatie ingebouwd.
heb al heel wat lpg auto’s gehad en met de installatie nooit echt problemen gehad.
dat je kofferruimte inlevert is helemaal waar,en dat koppen er onder te lijden hebben is maar ten dele waar,niet iedere auto kan er idd tegen,iets vermogensverlies heb je idd wel maar dat diesels sterker zijn is pas van de laatste jaren,en dan heb je ook altijd weer een (dure) turbo en interkoeler die stuk kunnen.
Conclusie,het is lood om oud ijzer en maar net waar je voorleur naar uit gaat…………denk dat LPG onderdelen toch een stuk goedkoper zijn dan diesel idd :)
wat je zegt, brandstofpompen, wervelkleppen, turbo’s etc.
Daar zijn toch ook vaak stukken mee.En wat ik tot nu toe van die LPi systemen heb gezien, dat de LPG vloeibaar in de cilinder gespoten wordt, dat toch ook wel goede systeempjes zijn.
LPG verdampt dan als het ware OP de kleppen waardoor deze enigzins gekoeld worden.Voor LPG moet je motor gewoon 100% zijn.
Als een motor niet loopt op LPG, dan is het LPG systeem niet de oorzaak, maar de motor zelf.10 maart 2010 om 19:05 #17624625origineel gepost door c kadett freak
maar niet op gas gewoon op benzine en hij loopt als een jekko blijf achter een mv6 tot de 200 zitten dan loopt de mv6 iets uit maar niet hardMV6 diesel automaat zeker :jerry
sorry moest even.
MV6 is namelijk GEEN motoraanduiding, maar een uitvoering van de omega..
Welke met de volgende motoren is geleverd.
2.5TD
2.5 V6 (Sporadisch)
3.0 V6 (meestal automaat)14 maart 2010 om 09:48 #176246263.0 v6
14 maart 2010 om 11:28 #17624627origineel gepost door sw_reijnders
Bij mijn B1’tje was er ook bij 120dkm een klep uit geblazen.
De mazzel die ik had, was dat het in de garantie gebeurde.
En ik dus een revisie ruilkop kreeg van het autobedrijf.
Daarna heeft die auto dan ook nog voor 100dkm veel rijgenot op geleverd hoor.Met wat voor geluid ging dat? Alsof iemand een carbiet kanon af laat gaan?
14 maart 2010 om 17:27 #17624628origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door asconahobbyist
origineel gepost door c kadett freak
op gas moet je kokenleuke opmerking!
Onderbouw ‘m eens!Daar en tegen kun je NOOIT goedkoper auto rijden als op LPG-G3 . . . en dat is een feit!!
Jawel hoor…
Aardgas: 75cent de kilo, op 15 kilo rijdt je zo’n 350 kilometer (Combo CNG) (10tje dus)
en de wegenbelasting is gelijk aan Benzine.
Of de zusjes toyota Aygo / Citroen C1 / peugeot 107 op LPG (geen wegenbelasting ivm lage uitstoot)
willem
14 maart 2010 om 18:27 #17624629origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door asconahobbyist
origineel gepost door c kadett freak
op gas moet je kokenleuke opmerking!
Onderbouw ‘m eens!Daar en tegen kun je NOOIT goedkoper auto rijden als op LPG-G3 . . . en dat is een feit!!
Jawel hoor…
Aardgas: 75cent de kilo, op 15 kilo rijdt je zo’n 350 kilometer (Combo CNG) (10tje dus)
en de wegenbelasting is gelijk aan Benzine.
Of de zusjes toyota Aygo / Citroen C1 / peugeot 107 op LPG (geen wegenbelasting ivm lage uitstoot)
willem
punt 1 . . . waar wil je onderweg aardgas tanken ;)
punt 2 . . . waar wil je in gods naam in die autotjes een LPG tank kwijt . . . op ‘t dak :hmmz?14 maart 2010 om 18:32 #17624630dat beetje ruimte wat je over hebt
of achterbank eruit
als je goedkoop wil rijden DE oplossing
en Aardgas tanken, zolang er binnen 350km getankt kan worden is het prima
ik heb een Aardgas station bijna om de hoek
willem
14 maart 2010 om 18:38 #17624631haha bij jou uit de meterkast zeker :D
14 maart 2010 om 18:42 #17624632Nope Tamoil Forepark (300meter bij ADO stadion vandaan) Den Haag is voor mij 5 min rijden..
en hun hebben een aardgas pomp
Bij de HTM in de stad hebben ze een aardgaspomp
dat zijn er al een 2 binnen 15 minuten bereikbaar
en zorgen dat je een lijst in de auto hebt met stations erop, kom je er wel
in duistsland is het zowiezo geen probleem, en daar zit ik ook regelmatigdaar is de aardgas wel 7 cent duurder als hier
Willem
14 maart 2010 om 18:49 #17624633wat voor vuldop heeft een CH4-installatie?
Bayonet als LPG?14 maart 2010 om 19:08 #17624634zou het niet weten eigenlijk
haha
15 maart 2010 om 10:49 #17624635Of de zusjes toyota Aygo / Citroen C1 / peugeot 107 op LPG (geen wegenbelasting ivm lage uitstoot)
willem
Oké,dan nog eentje,Ascona C 1984,op Lpg,geen wegenbelasting,verzekering 61 euro per jaar en 1 op 13 op lpg.
Maar je moet dan wel in zo’n oud lor willen rijden (die overigens beter rijdt dan een aygohok) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.