Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra loopt niet erg soepel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2009 om 20:14 #17212114
Hallo, hier ben ik weer even.
Heb een klein probleempje met m’n vectra 1.6 16v b1 uit 98′.
Heb de auto een grote beurt gegeven en alles is er aan vervangen,filters,bougie’s enz enz.
Maar als hij stationair loopt schommelt de toerenteller telkens weer naar beneden en omhoog,hij blijft dus niet op z’n 800 900 toeren lopen.
Dit probleem heb ik ook als ik in z’n twee over de rontonde rijd dan begint ie te schokken en te stoten en als ik gas bij geeft is het goed.
Wat kan dit zijn???
Kan iemand mij veder helpen.:hmmz:hmmzGr Dirkjan D.J.R.
14 september 2009 om 08:28 #17522646Ik zeg EGR of Gasklephuis en stappenmotor welke erg vuil zijn.
EGR zou ik direct afdoppen, heb ik zelf ook gedaan en de motor loopt direct beter.
14 september 2009 om 11:13 #17522647is als het goed is de EGR kan je redelijk bij door de twee benzine slangen los te nemen en de stappen motor er af te halen . beide goed schoom maken EGR afdoppen .
wil je het goed doen hele lucht inlaat eraf halen en ook het gasklep huis met remmen reiniger heel goed schoonmaken .
heb dit ook net gedaan voor de vakantie en het is meteen een heel andere auto .
afdblind plaatje is gewoon bij opel te koop 11 e is een dun rvs blikkie met let op niet 2 grote gaten maar 1 gat en 2 boutgaatjes
je gaat nu horen dat je dat ook zelf kan maken .
doen ze moeilijk vraag naar de pakking voor de egr komen ze met dat blikkie met 2 gaten aan en dan zeg jij die wil ik met 1 gat lukt geheid .bert
……………………………………………………………………………………………..
vectra b1 x16xel 1998
14 september 2009 om 11:25 #17522648Je kan zelf ook een metalen plaatje maken… ik hoor van mensen wel eens dat ze er een oude kentekenplaat voor gebruikt hebben.
14 september 2009 om 12:42 #17522649Anoniem
1 January 1970origineel gepost door D.J.R.
Hallo, hier ben ik weer even.
Heb een klein probleempje met m’n vectra 1.6 16v b1 uit 98′.
Heb de auto een grote beurt gegeven en alles is er aan vervangen,filters,bougie’s enz enz.
Maar als hij stationair loopt schommelt de toerenteller telkens weer naar beneden en omhoog,hij blijft dus niet op z’n 800 900 toeren lopen.
Dit probleem heb ik ook als ik in z’n twee over de rontonde rijd dan begint ie te schokken en te stoten en als ik gas bij geeft is het goed.
Wat kan dit zijn???
Kan iemand mij veder helpen.:hmmz:hmmzGr Dirkjan D.J.R.
Heb soms hetzelfde probleem maar durf dat afdoppen zelf niet aan
15 september 2009 om 07:35 #17522650dat afdoppen stelt toch geen moer voor stekker los 2 boutjes let op tork loshalen en je heb de klep in je handen .
deze verekte goed schoonmaken klein beetje wd 40 in spuiten en met dichte plaat gekocht of gemaakt weer monteren.het er bij komen is een wat ander verhaal maar het kan zonder het lucht inlaat huis er af te halen ,kan je er moeilijker bij en wijs is om meteen het gasklephuis en je stappen motortje mee te nemen in het schoon maak gebeuren en hier voor moet wel het lucht inlaat huis er even af . al met al klus van zeg is 2 uur.
en leuk werk hoor !!!!!!
20 september 2009 om 20:49 #17522651origineel gepost door Famempeters
dat afdoppen stelt toch geen moer voor stekker los 2 boutjes let op tork loshalen en je heb de klep in je handen .
deze verekte goed schoonmaken klein beetje wd 40 in spuiten en met dichte plaat gekocht of gemaakt weer monteren.het er bij komen is een wat ander verhaal maar het kan zonder het lucht inlaat huis er af te halen ,kan je er moeilijker bij en wijs is om meteen het gasklephuis en je stappen motortje mee te nemen in het schoon maak gebeuren en hier voor moet wel het lucht inlaat huis er even af . al met al klus van zeg is 2 uur.
en leuk werk hoor !!!!!!
Ja ik snap wat je bedoel maar waar zitten al die dingen,kijk ik weet waar de gasklep huis zit dat is dat ding waar de gaskabel aanzit.maar moet ik eerst niet allerlij dingen afdoppen dat het niet gaat lekken afzo iets.
21 september 2009 om 10:54 #17522652dit is een typisch geval LFR (stappenmotor) smerig of defect … EGR is de 2e optie die roet int eten zou kunnen gooien …
ik zou eerst de stappenmotor eraf halen en ff met de remreiniger aan de gang ;)
24 september 2009 om 21:31 #17522653origineel gepost door sjouke
dit is een typisch geval LFR (stappenmotor) smerig of defect … EGR is de 2e optie die roet int eten zou kunnen gooien …ik zou eerst de stappenmotor eraf halen en ff met de remreiniger aan de gang ;)
Oke maar waar zit die stappen motor dan,
heb je daar misschien een foto van?:hmmz25 september 2009 om 07:46 #17522654het stappen motortje zit aan de schutbord zijde aan de achterzijde aan het gasklephuis als er van boven op kijkt zitten alleen die 2 brandstof leidingen goed in de weg sleutel 19 en 17 beide los nemen en er is wat ruimte .lekken is een paar druppels.
dan met kleindopje met tork bitje stappen motoettje los nemen en deze verdomd goed schoonmaken ,momteren is natuurlijk omgekeerd is ff priegelen maar goed te doen
als je het stappen motortje los hebt zit daar naast recht gemonteerd een rond ding van een cm of 4 dat is je EGR ook er af halen en goed schoonmaken en blind plaat er onder .
bert
25 september 2009 om 16:29 #17522655He Bert Ik heb even 2 fotos gemaakt maar weet niet of ik dit goed heb aangegeven.
Misschien kun jij het aangeven waar het zit.
Gr Dirkjan D.J.R.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.