Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter –
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2009 om 14:46 #17210878
Zoooooo, wederom een probleem achter de rug. :mad:
Vectra ging plots in de noodloop, werd steeds erger.
Code uitgelezen:P1901 Drukverschil tussen in- en uitgang van partikelfilter.
Getracht handmatig te regeneren met de TECH2, maar dit zonder resultaat. Tijdens de regeneratie, ging ie ook in de noodloop.
Drukverschil uitgelezen. Tijdens gas geven: 95kPa .. Dit is veel te veel.
De oplossing:
++ 3 flesjes Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner in de tank (ligt eraan hoevol of hoeleeg de tank is)
++ Auto een tijdje stationair laten lopen
++ Turboslang lospakken
++ Stekker van de EGR losmaken
++ 2 spuitbussen Forté Air Intake Cleaner door het spruitstuk
++ Stekker van de EGR vastmaken
++ Alle storingen wissenDan flink, maar dan ook flink afstampen (alsof ie niet van jezelf is :P) Heb um gruwelijk toeren laten maken. In alle versnellingen tot aan de 5000 toeren en dan schakelen.
Hier is ie nog maar 1 keer in de noodloop gegaan.
Nogmaals drukverschil uitgelezen: max 5kPa.
Toen weer met de TECH2 laten regenereren. Nu max drukverschil 2kPa.
Hij gaat weer als de brandweer :P
Advies: Bij elke grote beurt spuitstuk reinigen met intake cleaner en een flesje dieselconditioner in de tank. Zo blijft het hele zaakje schoon.
25 juli 2009 om 11:59 #17503498Oplossing wat vaak helpt (vraag anders Bug Killer maar eens)
rijden met de Tech-II bij de hand.
en dan alleen maar volgas (bij voorkeur over de grens.
en iedere keer bij storing gelijk resetten, zodat je je vermogen behoud.
Veroorzaker van het probleem:
Auto word te lief bereden, de boel word niet warm!!!
Bij veelvuldig goed warm worden van de motor en rand apparatuur (roetfilter)komen deze problemen veel minder voor.
Willem
25 juli 2009 om 17:19 #17503499origineel gepost door wim-v6
Oplossing wat vaak helpt (vraag anders Bug Killer maar eens)rijden met de Tech-II bij de hand.
en dan alleen maar volgas (bij voorkeur over de grens.
en iedere keer bij storing gelijk resetten, zodat je je vermogen behoud.
Veroorzaker van het probleem:
Auto word te lief bereden, de boel word niet warm!!!
Bij veelvuldig goed warm worden van de motor en rand apparatuur (roetfilter)komen deze problemen veel minder voor.
Willem
Da’s iid de enige oplossing. Nu met het nieuwe inlaatspruitstuk op de vec brand ik ‘m door in zijn toeren in elke versnelling. Nu pas begrijp ik de topics over een te lage temp van de koelvloeistof. Voorheen kwam die met moeite boven de 80 graden. Alleen op de autobahn kwam dat goed. Nu ik ‘m hier ook echt tot de begrenser door trek is ie veel eerder op temp en ruim boven de 80.
Safe driving Jurgen
27 juli 2009 om 19:18 #17503500Toch rij ik regelmatig snelweg kilometers, dus word ie goed warm. :hmmz
28 juli 2009 om 15:25 #17503501trap je m ook goed warm.
de 150pk heeft totaal geen moeite met 120km/u en erg warm zal de boel dan ook niet worden…
Willem
28 juli 2009 om 15:56 #17503502K’moet zeggen dat mijn rijstijl wel veranderd is na dit euvel.
Word regelmatig op z’n staart getrapt. :P28 juli 2009 om 17:08 #17503503Wat een bullshit hierboven over die forte…. :hmmz
Waarschijnlijk gaat het hier over een 1.9 Diesel motor.
Als hij deze foutcode geeft en zoveel drukverschil heeft zal waarschijnlijk 1 van de slangetjes van de sensor naar je roetfilter gescheurd zijn bij je schutbord onder de auto (onder het hitteschild)
Dan kan je wel Forte gaan gooien maar geheid dat die foutcode terug gaat komen :angel
28 juli 2009 om 17:38 #17503504origineel gepost door mrmonkey
Wat een bullshit hierboven over die forte…. :hmmzWaarschijnlijk gaat het hier over een 1.9 Diesel motor.
Als hij deze foutcode geeft en zoveel drukverschil heeft zal waarschijnlijk 1 van de slangetjes van de sensor naar je roetfilter gescheurd zijn bij je schutbord onder de auto (onder het hitteschild)
Dan kan je wel Forte gaan gooien maar geheid dat die foutcode terug gaat komen :angel
Ik ben het niet met je eens. Als het een gescheurde slang zou zijn, dan had het Forte spul ook NIET geholpen.
29 juli 2009 om 08:40 #17503505als het slangetje gescheurt is dan geef ie als foutcode, functiestoring slang drukverschil sensor
2 augustus 2009 om 09:17 #17503506Afgelopen donderdag avond ging ie weer in z’n noodloop :swear
Vrijdag foutcode uitgelezen, wederom P1901.
Drukverschil is weer opgelopen naar 25kPa.Uitlaat eronder uit gehaald.
Kat + roetfilter lospakken.
Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
Uitkappen met hamer en beitel.
Dichtlassen en weer terughangen.Nu geeft is -0kPa…. Dat drukverschil komt zeker niet meer terug.
Nu alleen nog effe kijken of omprogrammering nodig is i.v.m. regenereren.
26 juni 2011 om 06:02 #17503507nog last gehad na de tijd of was het toen klaar
ik heb nu het zelfde probleem met mijn signum ook 150 pk en gechipt naar 185 met de EGR uit geschalkeld
88% vol gaf hij aan en 5kPa. stationair druk verschil
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.