Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra GTS, xenon wil maar niet goed werken!
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 augustus 2018om 15:01 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2015 om 08:18 #17274636
In mijn Vec C uit 2003 wil de xenon maar niet gaan werken.
Inmiddels 3 sets van Pilot xenon erin gehad. Die zouden goed moeten zijn.
De eerste set was gewoon de oude klassieker met losse balasten. Geen problemen mee gehad tot een van de balasten spontaan klapte.
De set ging al enkele jaren mee dus vond het wel acceptabel.Vervolgens een dure Pilot Digital Line aangeschaft. Deze wilde maar niet lekker werken. Constant meldingen op het dashboard en uitval van de verlichting tijdens het rijden, maar soms ook gelijk al bij koude start. Pilot geeft aan dat deze set 100% storingsvrij is.
Hierna teruggegaan met deze set en bleek bij deze set een fabrieksfout te zitten. De digitale aansturings kastjes die het CanBus signaal voor de gek houden zitten in warmte geleidend hars gegoten. De hars kon niet voldoende warmte afvoeren waardoor het wilde gebeuren dat de condensatoren doorbranden. Dit gebeurde mij dus ook. Een grote rookwolk en stank onder de motorkap vandaan van het rechterkastje.
Netjes onder de garantie nieuwe gemodificeerde kastjes gekregen en ingebouwd. De meldingen waren een stuk minder, maar nog steeds aanwezig. Met name over rechter dimlicht en parkeerlicht. Gisteravond weer uitval van de rechterkant en het kastje dat rechts aanstuurt geeft geen enkel teken van leven meer. Weer een set naar de knoppen. Heb nu alles eruit gehaald en halogeen erin gezet. Helemaal klaar ermee, want in het donker op de snelweg rijden zonder verlichting moet je gewoon niet willen….
Uiteraard heb ik met de Op-com de Xenon verlichting op ”Aanwezig” gezet. Dit heeft bij de digitale set van Pilot geen effect gehad.
Is de electronica in de Vectra dan zo gevoelig dat Xenon maar niet aan de praat wil? Ik baal natuurlijk als een stekker, want van xenon naar halogeen is ineens geen gezicht meer….20 december 2015 om 08:48 #18305325Het zal niet aan je vectra liggen maar aan de pilot set.
En start je eerst je auto en dan de verlichting aan of eerst de velichting aan en dan starten?
20 december 2015 om 11:10 #18305326Probeer eens een set van Mtec/maruta. Daar heb ik al jaren plezier van gehad. Mind you, bij mij heb ik de can niet op xenon aanwezig gezet.
Groet jraaf
20 december 2015 om 17:09 #18305327@Speaker: ik start altijd eerst de auto en schakel dan de verlichting in. Ook zet ik eerst de verlichting uit voor ik de auto uitzet.
@jraaf: bedankt voor de tip! Ik ga eerst nog even proberen geld voor deze set terug te krijgen en dan is die set wel een goede optie. Heeft toch 230 euro gekost de Pilot. Beetje een tegenvaller voor ”Het”‘ aftermarket merk voor Xenon.20 december 2015 om 18:07 #18305328Check ook je ‘aarde’ ff. Nalopen om te checken of ze nog goed contact maakt.
Dit wil ook nog wel eens een storing geven.Hoop dat je meer plezier hebt van een andere set.
Groet jraaf.1 januari 2016 om 23:10 #18305329@jraaf: de aarde kan het probleem niet zijn, want enkele kastjes van deze set worden rechtstreeks op de accu aangesloten. Zowel de plus als de min.
Ik denk wel dat ik een serieus probleem heb met mijn verlichting/electronica. Ik rij nu ong. 3 weken rond met de originele halogeen. Wanneer ik stuur zie ik mijn lichten even ”dippen”. Dit is is bij links of recht het stuur bewegen vanuit rechte positie. Ik denk op het moment dat de stuurbekrachtiging actief is. Het maakt niet uit of het een koude start is of nadat ik langer heb gereden.
Ergens kan dit wel kloppen, want vaak kreeg ik met de Xenon een melding over “parkeerlicht rechts” nadat ik een bocht door was gegaan of iets. Links had ik gek genoeg geen problemen of meldingen. Het lijkt dus of er iets met stroom dippen is en hier de Xenon ook op reageert doordat er spanning voor een kort moment wegvalt of minder is.
2 januari 2016 om 00:24 #18305330AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dynamo nog oke?
2 januari 2016 om 00:35 #18305331Is normaal dat de verlichting even dimt, heeft mijn C ook komt doordat de stuurpomp veel stroom trekt.
2 januari 2016 om 06:21 #18305332Ik zou eens goed de massakabel.controleren bij de accu. Hier wil nog wel eens een rare hobbel in zitten/slecht contact een paar centimeter onder de pool
25 januari 2016 om 13:51 #18305333Ik kan geen afwijken vinden aan de massakabel van die direct van de accu komt. Kabels zien er nog keurig uit.
Ik rij nu al weer enige tijd rond met halogeen, maar wat zit daar weinig licht in zeg… Die Xenon moet er echt weer inkomen.Bij de Pilot Digital line is wat toegevoegd. Normaal heb je de balasten plus lamp die je aansluit op je koplamp bekabeling.
Bij de Digital Line heb je twee kastjes extra die:-Je lampen controleren en je Canbus voor de gek houden.
-Lampjes laat branden ter controle van stroom aanwezig, starten lamp en Canbuc meting.Deze kastjes zitten rechtsreeks op de accu met plus en min en hebben daaraan een kabelboom waar je vervolgens ballasten en lampen op aansluit.
Mogelijke oplossingen:
De massa van de balsten/lamp haal je wel gewoon van je kabel die normaal op een halogeenlamp geschoven zit. Heeft het zin om deze min los te laten en de min direct van het chassis te halen?
Kan het ook zijn dat de led’s niet Canbus zijn en deze storingen veroorzaken? Het display geeft wel aan dat het om de dimlichten (altijd rechts) gaat, maar misschien dat deze led’s toch van invloed zijn. De zaten er al in toen ik de Vec kocht. Heb het eigenlijk nooit gecheckt…
Bij aankoop zat er een habbibabbi set Xenon ook alleen maar storingen gaf.Daarna een gewone klassieke Pilot Xenon set erin gezet tot deze door ouderdom niet meer functioneerde. Ter vervanging dus de hoog aangeschreven Digital Line en dat is alleen maar gezeur geweest.
24 februari 2016 om 23:20 #18305334Dippen verlichting heb ik ook al jaren… en best veel andere Vectra’s
Ook binnen verlichting dipt even.Vreemd maar schijnt Vectra normaal te zijn…
26 februari 2016 om 18:17 #18305335zou zeker die led s er even uit trekken. Led en Vectra Canbus werkt niet lekker samen.
26 augustus 2018 om 12:20 #18359842Is hier iemand die me kan helpen met me verlichtingen ..
heb een vectra gts uit 2003 wil er soort xenon lamp in hebben weet nu niet wat het verstandigst is maar wil hem wel veranderen..
28 augustus 2018 om 13:18 #18359927Kijk is op https://hidxenonverlichting.nl daar heb ik goede ervaringen mee voor mijn lampen.
28 augustus 2018 om 22:56 #18359952Ik heb ze daar ook van in mijn vectra c zonder storingen of problemen. Heb ook led lampen gehad, maar die geven toch minder licht dan wordt aangegeven.
Xenon werkt het besten en dan 5000K genomen.
29 augustus 2018 om 15:01 #18359965Ik heb in beide auto’s 6000K genomen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.