Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra GTS slaat over naar noodloop!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2013 om 14:48 #17257704
Goedemiddag allemaal,
Ik heb een GTS uit 2003, rij er nu net een jaar in maar krijg de eerste motorisch probleem al.
Bij elke rit slaat de auto na ong 3 á 4 km over naar een zogenaamde noodloop (wat mij is wijsgemaakt)..Dit houd in dat ik geen toeren kan maken, hij komt niet boven de 2200 toeren! En omdat te bereiken doet die er veel moeite over na eeuwigheid.
Geen turbo dat in werking is. Hij is niet voor uit te branden, en maakt meer lawaai dan de tractoren hier in Drenthe.Het lelijke is dat ik volgende week naar Stuttgart zou gaan voor een bruiloft, maar sta er niet op te wachten dat ik dit onderweg ga krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Please help me..11 mei 2013 om 15:23 #18142760Hij valt dus in de noodloop. Volgensmij is de enige manier om meer te weten te komen ‘m uit te laten lezen. Dat kan mogelijk bij iemand van ‘t forum of bij de dealer…
11 mei 2013 om 15:35 #18142761@jeroenk wrote:
Hij valt dus in de noodloop. Volgensmij is de enige manier om meer te weten te komen ‘m uit te laten lezen. Dat kan mogelijk bij iemand van ‘t forum of bij de dealer…
Dat heb ik al geprobeerd, maar bij de Opel dealer hier in Emmen konden ze geen verbinding maken met de auto.. :swear
Daarom hoop ik dat iemand het zelfde probleem heeft gehad en zo mij kan vertellen wat waarschijnlijk het probleem zal zijn!11 mei 2013 om 16:33 #18142762@dury wrote:
@jeroenk wrote:
Hij valt dus in de noodloop. Volgensmij is de enige manier om meer te weten te komen ‘m uit te laten lezen. Dat kan mogelijk bij iemand van ‘t forum of bij de dealer…
Dat heb ik al geprobeerd, maar bij de Opel dealer hier in Emmen konden ze geen verbinding maken met de auto.. :swear
Daarom hoop ik dat iemand het zelfde probleem heeft gehad en zo mij kan vertellen wat waarschijnlijk het probleem zal zijn!Was het maar zo simpel. De auto springt in de noodloop omdat de ECU (Computer van de auto) bijvoorbeeld door middel van een sensor storing waarneemt. Hierdoor schakelt de ECU de motor een flinke tand terug, zodat je op deze manier, met zo min mogelijke gevolgschade een garage kan bereiken. Om te weten te komen wat precies de oorzaak is van de noodloopt dient de auto echt uitgelezen te worden.
Overigens vind ik het vreemd dat een Opel-dealer haar ‘eigen’ auto’s niet kan uitlezen, of ligt dat aan mij?
11 mei 2013 om 17:11 #18142763Al uit laten lezen??
Ik ga uit van een 1.9CDTi dieselmotor, maar welke??
Willem
11 mei 2013 om 23:56 #18142764@jeroenk wrote:
@dury wrote:
@jeroenk wrote:
Hij valt dus in de noodloop. Volgensmij is de enige manier om meer te weten te komen ‘m uit te laten lezen. Dat kan mogelijk bij iemand van ‘t forum of bij de dealer…
Dat heb ik al geprobeerd, maar bij de Opel dealer hier in Emmen konden ze geen verbinding maken met de auto.. :swear
Daarom hoop ik dat iemand het zelfde probleem heeft gehad en zo mij kan vertellen wat waarschijnlijk het probleem zal zijn!Was het maar zo simpel. De auto springt in de noodloop omdat de ECU (Computer van de auto) bijvoorbeeld door middel van een sensor storing waarneemt. Hierdoor schakelt de ECU de motor een flinke tand terug, zodat je op deze manier, met zo min mogelijke gevolgschade een garage kan bereiken. Om te weten te komen wat precies de oorzaak is van de noodloopt dient de auto echt uitgelezen te worden.
Overigens vind ik het vreemd dat een Opel-dealer haar ‘eigen’ auto’s niet kan uitlezen, of ligt dat aan mij?[/quote]
Eerlijk waar, ze konden geen verbinding krijgen. Ze hebben deels van de dashboard los gehaald om de bekabeling te volgen vanaf het stekkertje. Maar daar was niks mis mee. Maar de Opel dealer hier staat ook niet goed bekend om zijn klantvriendelijkheid etc. Geen wonder dat ze failliet zijn. Maar het gaat hier om een GTS Y2.2DTR blok.
12 mei 2013 om 09:53 #18142765Anders eens naar een andere dealer toe. Kan veel zijn, zoals een vacuüm lek, defecte/vervuilde egr klep, turbo zelf, lekke intercooler, turbo slangen waar een scheur inzit
12 mei 2013 om 15:35 #18142759@Nick-GSI wrote:
Anders eens naar een andere dealer toe. Kan veel zijn, zoals een vacuüm lek, defecte/vervuilde egr klep, turbo zelf, lekke intercooler, turbo slangen waar een scheur inzit
Ja is niet anders, heb een ambulance geleend. Morgen de grens over naar de Opel dealer in Duitsland.
Vrijdag een reis van 600km te gaan namelijk.12 mei 2013 om 17:35 #18142766Op om aanschaffen a 30€. Hoef je niet meer naar de od.
Ik zou als eerste de turbo slangen checken op poreusheid of een scheur. Schijnt een kwaal te zijn van de 2.2 dti succes en welkom hier.
Groet jraaf
12 mei 2013 om 17:49 #18142767@jraaf wrote:
Op om aanschaffen a 30€. Hoef je niet meer naar de od.
Ik zou als eerste de turbo slangen checken op poreusheid of een scheur. Schijnt een kwaal te zijn van de 2.2 dti succes en welkom hier.
Groet jraaf
Zoals je zag, ben ik idd hier een nieuwe.. “Brookie”
Dus wat raad je me aan om aan te schaffen?Dankje wel.
12 mei 2013 om 18:12 #18142768Via marktplaats een opcom aanschaffen.
Er is een apart topic over de opcom hier op ‘t forum.Kunt daarmee met een windows laptop je vec uitlezen, programmeren en foutcodes resetten.
Kost rond de 30 euro.Groet jraaf
12 mei 2013 om 18:50 #18142769Ik zou de EGR er eens uittrekken en goed schoonmaken. Is een niet al te moeilijk klusje, kost niets, en bent er misschien een half uurtje mee bezig.
Ik heb het ook gehad met me vectra C2.2 dti. Als ik dan flink had door gereden was het het weer een paar weken weg maar uiteindelijk kwam het telkens terug. Vervolgens de EGR mooi schoon gemaakt en er nooit meer last van gehad.
15 mei 2013 om 08:16 #18142770denk idd lekke vacuum slang en zoals jraaf zegt via mp opcom aanschaffen en zelf uitlezen
In elk geval veel succes
18 mei 2013 om 17:43 #18142771Ritje naar duitsland niet doorgegaan, ivm verbouwing dealer..
Toen maar hier naar een “erkend opel monteur” geweest.Eerst laten uitlezen..
Die kwam met een eerste verhaal aanzetten dat het door de krukas-positiesensor kwam.
Die laten vervangen, mochten we hem de zelfde middag ophalen..
Helaas ivm werk kon ik niet, is paps heen geweest. Bleek dat de auto niet was klaar gemaakt, en ineens meer storingen te zijn.Hun vermoeden is dat het door de “onderdrukstuur magneetventiel komt”
Niet dat ik er ballen verstand van heb, maar dit kan er toch niets mee te maken hebben?18 mei 2013 om 19:43 #18142772Misschien kan Wim dit bevestigen;
Bij een Y2.2Dtr zit er tegen het schutbord ter hoogte van de turbosolenoide-klep nog een vacuumklepje gemonteerd. Deze sluit het vacuum naar naar de vacuumbox onder de paravan (rechts-voor) af. Dat is klep Y51.
Controleer de bedrading naar die klep en meet de klep zelf.Dit zou de oorzaak kunnen zijn van storing P1590
Groet jraaf
19 mei 2013 om 07:10 #181427731590 kan worden veroorzaakt door het magneetklepje inderdaad.
Willem
19 mei 2013 om 08:50 #18142774Ik rij ook in een gts 2.2 diesel en die heeft hetzelfde probleem gehad.Soms zo maar in de noodloop en dan geen turbo druk ….even opnieuw starten en dan deed hij het weer.Totdat dat ook niet meer werkte met uitlezen kreeg ik ook de beruchte 1590 storing was uiteindelijk de ecu van de brandstof pomp :(
Heb hier nu ook een omega 2.2 diesel van 2003 staan zelfde verhaal …..22 mei 2013 om 13:07 #18142775Dat brandstof pompje, schijnt nieuw een duur grapje te zijn, en bij een 2ehandse dat je alle instellingen in je auto moet veranderen?
Gister de auto weg gebracht en daar kreeg ik idd slecht nieuws over mijn brandstof pomp etc. De monteur herkende mijn auto gelijk van de vorige eigenaar nog
en die melde mij dat het beter was om het weg te doen?23 mei 2013 om 12:17 #18142776Nog een vraagje voor de mede Opel rijders, hoe kan ik er achter komen of mijn brandstofpomp 1 of 2 stekker aansluiting heeft?
Ik kan zelf wel wat, maar ben geen beunhaas die dit even doet..Iemand een enig idee?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.