Vectra GTS kofferklep open melding blijft komen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS kofferklep open melding blijft komen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Fastsmoke
    Deelnemer

Hallo medeforumer’s,

Sinds kort heeft mijn Vectra last van een constante melding van kofferklep open op het dashboard.
      Bij ieder hobbeltje is het piep, piep,….. Ook blijft de kofferbak en kenteken verlichting dan branden na afsluiten van de auto, omdat de auto denkt dat de klep nog openstaat.

Slot eruit gehaald en de micro relais die op het slot zaten werkten niet goed meer. Het gaat om het slot wat in het beugeltje grijpt en niet het slot waar de sleutel ingaat. Nu heb ik bij de garage voor 120 euro een nieuw slot laten monteren. Rij vervolgens naar huis en ineens weer piep,piep en de melding is terug. Wel stukken minder gevoelig voor hobbels dan eerst, maar nog steeds lijkt een contact niet goed te zitten. Begrijp er echt niets van… Waar de kabels uit de klep komen en de auto ingaan zitten geen breukjes of iets.

Heeft iemand dezelfde ervaring of een idee wat dit kan zijn?

bart-gsi
      Deelnemer

zit er beweging in de kofferklep als deze gesloten is?? zoja dan kijken of je de rubber stel doppen uit kunt draaien…

Fastsmoke
        Deelnemer

Oooh, dat is een hele goeie! Daar ga ik eens even mee aan de slag! Dankjewel!

Fastsmoke
          Deelnemer

Heb het even gecheckt. Het valt op dat de klep aan de ene kant hoger ligt dan aan de andere kant. Ook is aan 1 kant de schroef verder uitgedraaid. Alleen ik kan draaien wat ik wil aan die stelschroeven, maar ze gaan niet verder in of uit. Zit er een soort borging op ofzo aan de achterkant?

Als test even een opgevouwen A4tje tussen de dop en de aanslag gedaan. Na het sluiten van de klep gaf de auto een melding. Komt dus best nauwkeurig! Hier zou ook wel eens een deel van het probleem kunnen zitten. Dus misschien moet ik de schroeven wat verder indraaien, zodat de klep iets lager komt te liggen. Mogelijk net teveel spanning op het slot.

Opeltje17
            Deelnemer

Er zit een soort moer boven je stel bout deze draai je ongeveer ene kwart slag los, nu komt de stel bout vrij en kan je hem op de gewenste maat draaien, dan je moer weer vast draaien en je stelbout is weer geborgd.

Mocht dat niet werken, kan je ook altijd nog je slotplaat van je achterklep iets naar beneden verplaatsen, zodat je klep wat dieper ligt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.