Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra gts geeft esp en remlichtschakelaar als storing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2013 om 15:49 #17257854
beste allemaal, ik heb een opel vectra gts 2.2 benzine, 155 pk uit 2004. Achteraf ingebouwde xenon van 6000k. Sinds twee weken geeft mijn auto esp storing in de dashboard. Hiernaast geeft hij ook remlichtschakelaar als foutmelding in de boardcomputer en er brand een motorstoringslampje. de auto heeft 170.000 km gelopen. de auto rijdt gewoon nog heel goed. Af en toe moeilijk aanslaan bij het starten, maar dit schijnt door de luchtmassameter te komen. heb voor de rest geen klachten tijdens het rijden maar ben die foutmeldingen zat. Heb de auto laten uitlezen bij opel. de volgende storingen kwamen eruit.
Motor: P0100 06 aanwezig ( massa of volume luchtstroming ingang signaal op circ. te laat.
Abs: U 2105 71 aanwezig ( ongeldige gegevens van motor stuurapp.)Ik heb de remlichtschakelaar al vervangen en opnieuw laten uitlezen. Maar geeft nog steeds fout aan en de cruise control werkt ook niet meer. Let op alleen de ESP lampje en motorstoring lampje branden.
Kunnen jullie me aub eruit helpen? Heb al de nodige kosten gemaakt tot nu toe voor onderzoek. Morgen gaan we de xenon eruit halen en weer normale lampjes erin zetten. Kijken of dat helpt. Hoor jullie graag!!!
16 mei 2013 om 16:23 #18144548Heb hier op het forum wel eens gelezen dat een slecht contact op de ABS unit de oorzaak kan zijn van CIM module problemen en aanverwante electronica problemen.
ff zoeken op het forum hier voor ABS problemen.Succes.
Groet jraaf16 mei 2013 om 17:05 #18144549Controleer je verlichting eens goed.
Heb al eens een vec gehad waarbij de remverlichting raar deed.
Met ook remlicht schakelaar fout melding.Zat corrosie op de lamphouder en lampjes.
Al moet ik wel zeggen dat die geen ESP storing erbij had.
16 mei 2013 om 17:37 #18144550Bedankt jongens voor het snelle reageren. Ik ben echt nieuw op dit forum en moet t allemaal ontdekken. We gaan morgen de achteraf ingebouwde xenon met canbus enz eruit halen en weer originele lampies erin gooien. Het probleem is juist dat alles naar behoren werkt. Alle verlichting voor en achter werken gewoon. Auto maakt ook gewoon snelheid en remmen enz. Hij geeft geen storing in het Abs lampje. Het enige wat hij aangeeft is remlichtschakelaar ( al vervangen) Esp en motorstoringslampje. Morgen gaan we ook kijken naar bepaalde kabels en zekeringen. Ik weet echt niets van auto’s af. Maar de dealer vroeg me 100 euri per uur en volgens hem kan t ook 5 uurtjes duren. Nou de boodschap was begrepen. Ben echt hopeloos op dit moment.
19 mei 2013 om 07:17 #18144551er zitten dubbele contacten in de remlicht schakelaar dacht ik zo, zo kan het remlicht prima werken, maar de andere contacten in de remlichtschakelaar weer niet.
Willem
19 mei 2013 om 10:40 #18144552Bedankt voor je reactie willem. We hebben de remlichtschakelaar vervangen en nog zo een stekker (weet niet hoe t heet). Gisteren de xenon eruit gegooid alle massapunten gecontroleerd en zekeringen maar niks helpt. Het enige wat ik nog kan doen is de abs stekker vervangen, maar dit schijnt duur en veel werk te zijn. Heb al zoveel uitgegeven voor de controles alleen. Ik weet t niet meer.
19 mei 2013 om 13:34 #18144553Waar kom je vandaan. Misschien dat iemand uit de buurt je een handje kan helpen?
19 mei 2013 om 17:42 #18144554Ik kom uit rotterdam zuid. Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft en die mij kan helpen. Er zijn hier zoveel garages die ik kan bezoeken maar ben het zat om voor niks geld uit te geven. Ik hoop dat jullie iemand kunnen vinden voor me.
19 mei 2013 om 19:17 #18144555Rotterdam is een beetje uit de buurt voor mij.
19 mei 2013 om 21:44 #18144556Probeer eens zekering nummer 8 te controleren. Dat zit onder de motorkap. Ik had dit ook probleem ook lag aan de zekering. En als je toch bezig bent controleer alle zekeringen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.