Vectra gts c Z22YH motorprobleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra gts c Z22YH motorprobleem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347233
    j.smits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2012

      Beste forumgebruikers,

      Ik heb een probleem met de gts, wanneer ik doortrek en tussen de 4500 en 5500 toeren kom ergens dan schokt hij een keer net of ie zich verslikt zeg maar, eerst altijd rond hetzelfde toerental. Nu begon hij op 3 cilinders te lopen ook ging storingsmelding voor de motor aan, uitgelezen cilinder 3 uitgevallen monteur dacht aan bobine omdat bougies allemaal goed zijn, met nieuwe deed ie het toch weer en opgegeven moment kon ik niet eens meer gas geven, dus motor uit en weer starten motor liep weer en kon weer normaal op 4 cilinders rijden maar storingsmelding stond er nog dus weer uitgelezen nu was cilinder 4 uitgevallen dus ligt niet aan bobine oude weer terug en maar eens brandstofreiniger erin gedaan ook dit helpt niets en valt toch gewoon weer uit je voelt dat ie soms begint te stoteren en dan weet ik weer genoeg motor uit weer starten en hij doet het weer en dan maar zorgen dat ik niet boven bepaalde toeren kom en niet boven de 120 langdurig! Wie kan mij vertellen wat ik na moet kijken of wat het probleem is? Alvast bedankt! Zeer vervelend probleem dit

      #18347272
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Hoge druk brandstof pomp en/of drukregelaar defect.

        #18347315
        j.smits
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 December 2012

          Oke dank je voor je reactie, maar hoe kom ik er nu achter wat het exact is? De gene die kon uitlezen zag alleen als er een storing is en kon hem dan weer wissen maar hoe kan ik zien in software wat defect is of niet goed functioneerd? Heb ik daar de opcom voor nodig of moet je die dingen gewoon vervangen en dan kijken of het dat is? Lijkt mij overigens wel een prijzige manier! De onderdelen die je noemt zijn niet goedkoop

          #18552851
          gerrit4692
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 May 2015

            Is dit probleem ooit opgelost ?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.