Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra GTS 3.0 cdti V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2009 om 18:01 #17210113
Hallo allemaal,
Ik ga van werkgever veranderen en heb altijd leaseauto’s gereden. Nu ga ik morgen bij een universele dealer proefrijden in een opel vectra gts 3.0 cdti V6 uit 2005. Ik moet 70000 km per jaar gaan rijden voor deze nieuwe werkgever en er staat nu ongeveer 60000 km op de teller. Ik moet hem zelf aanschaffen, dus ben best benauwd om veel geld aan deze auto uit te geven. Ik heb op dit forum al een paar keer voorbij zien komen dat er veel problemen voorkomen met de 3.0 cdti V6 motor.
Kan iemand me hier zijn/haar ervaringen vertellen over de 3.0 cdti V6 motor?
Is het een goede keuze bij zoveel kilometers per jaar of kan ik beter de 1.9 cdti bekijken?
Wat moet ik ongeveer aan onderhoudskosten per jaar rekenen?
Heeft iemand nog opmerkingen waarop ik op moet letten bij de aankoop van deze 3.0 cdti V6?
Wat zijn de veel voorkomende opmerkingen?Maar al met al…wordt deze aankoop mij door jullie aangeraden of kan ik beter uitkijken naar een betere opel motor?
Alvast bedankt voor de reacties!
10 juni 2009 om 18:26 #17487688die opel is een beetje te nieuw voor mij, weet er niet bijster veel vanaf.
maar het onderhoud van een V6 is naar mijn idee altijd wel wat duurder dan dat van een 4cil.
Zeker als je het moet laten doen . . . men rekent altijd wat meer man uren omdat er bv minder plek is om te sleutelen.En die 150 pk cdti’tjes zijn zeer zeker ook nette motortjes hoor, al hebben die wel last van de wervel kleppen (vraag me niet wat ze doen, maar zie ze nog weleens voorbij komen)
Laatst zat ik eens op website van EDS Fahrzeugtechnik gekeken en die chippen moeiteloos 50 pk dr bij.
Dan zit je toch op 200 pk uit een 1.9 dieseltje, dat vind ik toch behoorlijk acceptabel :)zie onderstaand van http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm
– Leistungssteigerung auf ca. 200 PS (je nach DPF-Beladung)
Optional: Umschaltung der Leistungssteigerung
Eine Umschaltung per SPORT-TASTE von ca. 150PS im normalen Fahrmodus auf den Power-Modus ist auf Kundenwunsch kostenlos möglich– Deutlich höheres Drehmoment, ca. 430 Nm
– Geschwindigkeitsbegrenzer von 210 Km/h aufgehoben
(Kann auch einzeln ohne Tuning bestellt werden, Preis 175 Euro)
– Prüfstandmessung
– Problemlos im Versand möglich!
10 juni 2009 om 19:00 #17487689Ja, maar met de 6cilinder chippen kom je op 220pk/450 NM en zo is er altijd baas boven baas.
De juiste keuze, altijd lastig, al zou ik het heel vlug weten.
Verbruik:
waarbij een niet gechipte 1.9 een gem. verbuik zou moeten noteren van 1 : 13.5
doet de v6 dit niet zo gek veel slechter, namelijk maar 1 : 10.5Dit vind ik te overzien, maar uit eigen zak, tikt het wel aan met 70dkm / jaar, maar als je een tankpas hebt / krijgt is dit dus geen probleem
Wegenbelasting:
De 1.9 / 3.0 zitten beide in het zelfde hoge schuitje van € 325 – € 344. Geen onderling verschil verder
Uitrusting : Feitelijk gaat het hier niet om een Cosmo uitvoering maar de Executive-uitvoering. Deze is voor particulieren niet beschikbaar en wordt alleen geleverd aan bedrijven.
afschrijving 4 jaar:
1.9 € 356/ 3.0v6 € 389
verzekering:
1.9 € 97 / 3.0v6 € 104
etc, etc, het komt er op neer, de v6 is net iets duurder om in te rijden, maar dat weet jij bij aanschaf. De totale kosten per km 1.9 56,0 ct/km /// 3.0v6 60,4 ct/km
Feitje De 3-liter V6 doet zijn werk erg goed en 160 rijden met nog geen 2100 toeren maakt dat de auto heerlijk rustig is van binnen.
Let bij aanschaf (ivm leder) dat het een multicontour stoel is. Deze is op 18 plekken instelbaar, en geventileerd.
Wat motorisch betreft, Je zal genoeg kilometers rijden om de motor goed schoon te houden. Wat je ziet bij 1.9 zijn egr kleppen, wervel kleppen, etc etc. Gerucht gaat dat de stelschoepen van de turbo bij een bepaalde kilometer stand willen gaan, maar ben vergeten wanneer.
Als je bij de proefrit de mogelijkheid hebt om een tech 2 mee tenemen, of om langs te gaan bij een opel garage, doe dit dan, ookal betaal je hier extra voor.
Deze kunnen de wervelkleppen, schoeppen turbo, turbodruk, EGR en eigenlijk alle dure dingen checken of de werking ervan goed is.
Maar mijn conclusie, Niet inhouden en slap voor lease rijdend nederland gaan met de in mijn ogen, net te trage 1.9, maar gun jezelf dat ene beetje meer, en word six-pack broeder oliestoker :D
10 juni 2009 om 19:08 #17487690Mee eens;)
Gr. Gts32v6
10 juni 2009 om 19:17 #17487691origineel gepost door Melvivio
Maar mijn conclusie, Niet inhouden en slap voor lease rijdend nederland gaan met de in mijn ogen, net te trage 1.9, maar gun jezelf dat ene beetje meer, en word six-pack broeder oliestoker :DHaha dat mag ik wel. nu lease ik gelukkig niet, maar de reden waarom ik dik anderhalf jaar geleden voor de 1.9 heb gekozen was omdat de 3 liter idd nog al wat kuren vertoonde. Misschien niet zoveel over te vinden op de opel thema’s. Komt waarschijnlijk om dat er zoals al aangegeven door Melvivio veel meer 1.9 in de lease zitten dan de 3 liter, maar als je eens op Saab zoekt naar de drie liter, die tenslotte dezelfde is als de opel, is het wel ff schrikken aan ellende wat je toendertijd tegen kwam.
Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik ook liever een 3 liter zou hebben. Durfde het echter toendertijd niet aan en zou het denk ik nu ook nog niet doen. Succes en plezier met je keuze.
Safe driving Jurgen.
10 juni 2009 om 19:21 #17487692(sorry hoor, was nooit de bedoeling om mensen met een 1.9 in een kwaad daglicht te zetten) of eventueel zelfs minder te laten voelen.
Zijn nog steeds zeer mooie auto’s, maar van vermogen kan je nooit te weinig hebben :)
10 juni 2009 om 19:26 #17487693Not to worry. Ik heb ook liever een drie liter met een chip naar 220 pk en een koppelvan 400 plus. Overweeg nog steeds om mijn cdti door te klokken naar 200 pk en 430 koppel, alleen is het zo verrekte kostbaar en jammer als de boel stuk gaat. Vooral de kosten.
Safe driving Jurgen
10 juni 2009 om 20:53 #17487694Bedankt voor de snelle reacties heren.
Voor de duidelijkheid, ik ga nu niet meer leasen. Ik ben dus benieuwd of er veel kuren met de 3.0 V6 zijn. Ook hier dus weer wisselende reacties.Al met al zijn de kosten niet heel veel uiteenlopend tussen de 1.9 en 3.0.
11 juni 2009 om 05:07 #17487695Ik heb een 3.0cdti v6 station 2005 en heb er totaal geen problemen mee en er nu 50.000 km mee gereden.
Het verbruik volgen mijn boordcomputer is 8.2 op 100 km en ik rij altijd te hard en haal veel in.
Ben dus geen rustige rijder maar doe geen domme dingen in verkeer alleen je hebt veel kracht over met inhalen enz en de 6 versnellingen zijn dan ook wel handig.
Ik ben er alleen maar erg positief over.11 juni 2009 om 18:36 #17487696Heb vandaag de proefrit gemaakt en moet zeggen dat de wagen mij zeer goed bevalt. Alleen bleek de motor geen 184 pk te bevatten (zoals ik dacht), maar 176 pk. Zijn dit 2 verschillende motoren? Iemand opmerkingen over het verschil in kracht en het verhaal hierachter?
Verder denk ik wel tot verkoop over te gaan.
Gompie: Wat zijn ongeveer je onderhoudskosten per maand?
Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de audiosystemen en het tunen van deze motor?
11 juni 2009 om 18:50 #17487697Ik Rijdt (mijn vrouw) zelf ook in een Vectra V6 Cdti met 176 pk uit 2005. Heb tot nu toe geen problemen gehad met de motor e.d. We rijden ook maar 20.000km per jaar . Ik ben per maand 130€ kwijt aan wegenbelasting. En het verbruik is gemiddeld 7,7l/100km . Laatste beurt was incl APK en Remblokken(103€) was ik 356€ kwijt.
Als je veel lange stukken rijdt zal hij vast nog zuiniger wezen. Maar jah langzaam rijden in zo’n wagen valt niet mee.:P15 juni 2009 om 13:53 #17487698Nu mensen ik ben het diepe in gesprongen en heb de vectra gekocht. Ik ben nu dus de trotse eigenaar. Iemand ervaring met goede tuningbedrijven en caraudio zaken?
15 juni 2009 om 15:44 #17487699en wij willen FOTOOOOOOOOO’S :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
15 juni 2009 om 16:44 #17487700origineel gepost door El Stino
Heb vandaag de proefrit gemaakt en moet zeggen dat de wagen mij zeer goed bevalt. Alleen bleek de motor geen 184 pk te bevatten (zoals ik dacht), maar 176 pk. Zijn dit 2 verschillende motoren? Iemand opmerkingen over het verschil in kracht en het verhaal hierachter?Verder denk ik wel tot verkoop over te gaan.
Gompie: Wat zijn ongeveer je onderhoudskosten per maand?
Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de audiosystemen en het tunen van deze motor?
Yep,
Koppel verschilt ook. 370 tegen 400 bij 1900 toeren. Opel heeft ‘m op hogere waarden gezet na september 2005. Veel plezier van je aanwinst. en yes we willen:kewlpics:kewlpics:kewlpics
safe driving Jurgen
16 juni 2009 om 06:46 #17487701Ik kan hem over twee weken ophalen en dan zal ik er gelijk wat foto’s van posten.
Ik ga hem in ieder geval laten chiptunen (al weet ik door de verschillende reacties niet of dat wel zoveel verschil zal maken) en ik laat er nog een leuk audiosyteem in zetten.16 juni 2009 om 07:00 #17487702EDS Fahrzeugtechnik in duitsland schijnt een hele goeie te zijn.
Die had ook als een van de eerste de 2.2dti gechipt in de vectra C (scheen nogal een lastige te zijn)Hans Vledder heeft daar wel ervaring mee, stuur hem anders eens een PM.
16 juni 2009 om 16:45 #17487703Zeker laten chippen, met zo’n groot blok, en tubro motor ga je het verschil echt wel merken !
Enne leuk audio systeem? Is het standaart Opel niet goed zat dan? ik vind in alle vectra’s die ik tot nu toe gehad heb best behoorlijk geluid liggen.
16 juni 2009 om 16:48 #17487704origineel gepost door Melvivio
Zeker laten chippen, met zo’n groot blok, en tubro motor ga je het verschil echt wel merken !Enne leuk audio systeem? Is het standaart Opel niet goed zat dan? ik vind in alle vectra’s die ik tot nu toe gehad heb best behoorlijk geluid liggen.
ik vind het (voor standaard)absoluut niet verkeerd klinken:thumbup
16 juni 2009 om 17:38 #17487705origineel gepost door Melvivio
Zeker laten chippen, met zo’n groot blok, en tubro motor ga je het verschil echt wel merken !Enne leuk audio systeem? Is het standaart Opel niet goed zat dan? ik vind in alle vectra’s die ik tot nu toe gehad heb best behoorlijk geluid liggen.
Mee eens. Desnoods een lekker sub-kistje drin en knallen maar, doe ik ook en het bevalt me prima, ik hoef toch geen wedstrijden te winnen :P
origineel gepost door El Stino
Ik kan hem over twee weken ophalen en dan zal ik er gelijk wat foto’s van posten.
Ik ga hem in ieder geval laten chiptunen (al weet ik door de verschillende reacties niet of dat wel zoveel verschil zal maken) en ik laat er nog een leuk audiosyteem in zetten.Maar gefeliciteerd met je aankoop, veel veilige en snelle kilometers toegewenst ! :thumbup
En nu maar wachten op de foto’s mense :P:P
16 juni 2009 om 23:52 #17487706Bedankt voor de leuke reacties. Ik zal eens kijken waar ik het beste kan tunen. Laat jullie mijn ervaring wel weten!
Ik heb verder geen ervaring met de audio van opel. Tijdens de proefrit kreeg ik eerder kippenvel van het geluid van de V6 motor dan van het audiosysteem :wors! Ga hem ook niet vervangen alleen maar pimpen (subwooferset en wat speakers) en toepasbaar maken voor mijn Ipod.
Foto’s gaan jullie zeker zien!
17 juni 2009 om 05:07 #17487707Ik ben ook wel nieuwsgierig naar waar ik het beste kan tunen ik denk zelf aan ventura in Assen maar ik weet nu niet goed of een chip of powerbox.
26 juni 2009 om 07:47 #17487708Ja ja hij is binnen hoor! Binnenkort komen de foto’s.
Ik wilde de vectra nog laten tunen (wat meer koppel en zuiniger rijden), maar bij het tuningbedrijf (Tunex) gaven ze aan dat er heel veel problemen met de verspuiers zijn bij het tunen van de 3.0 V6 motoren. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.