Vectra GTS 2.2DTR met een raadsel!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS 2.2DTR met een raadsel!

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Rovers
    Deelnemer

Hoi,

Sommige weten het wel dat ik Vectra GTS sinds eind mei in mijn bezit heb.

Begin juli ging de turbo aan gort, toen vervangen, zit sindsdien gloednieuw turbo erop.
      Toen gingen we op vakantie qua 14juli tot 24juli, de hele rit en rit in Oostenrijk supergoed bevallen!! Lekker die trekkracht, ik was zelfs sneller dan mijn pa Vectra GTS 2.2 Automaat.

Ergens qua begin augustus kwam de volgende probleem, mijn auto ging eerst in noodloop en toen 3 weken later weer en toen kwam elke week terug, en tot sinds kort vorige week kwam hij elke x in noodloop bij koude start en dan wegrijden bamm noodloop. Opnieuw starten, of tijdens rijden op snelweg komt hij vaker in noodloop.
      1dag van Groningen-Heereveen-Groningen. Toen is de auto op heenreis 1x in noodloop gekomen en terugreis 3x!! Dit had ik dus nog nooit gehad.

Hij komt in noodloop wanneer ik teveel gas geef, telang constante snelheid aanhou, tesnel optrek. Vooral alles op snelweg.

Uitgelezen foutmeldcodes: P1105 en P0105

Ik herken de problemen van:
      http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=148709″ onclick=”window.open(this.href);return false;

En ookvan:
      http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=146049″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Luchtmassameter/druk ook uitgelezen ik had iets van 586..? En normale was 350..? Ofzo, dus mijn auto krijgt teveel lucht binnen? (Hij trekt wel snel op dat wel)

Heb sinds een week brandstofsensor op proef (morgen of overmorgen weer terug) noodloop heb ik niet meer gehad merkte ik, was voor dit sensor laatste paar dagen ook niet meer zo. (Dan praat ik over: Deurne-Groningen-Deurne dus meer dan 700km gereden.)

Vandaag merkte ik dat de motor veel meer herrie maakt dan voor de oude sensor erop zat!
      Gewoon irritante ratelende geluid die niet ophoudt! Heb er zelfs koppijn van gekregen!

Ik weet zo nu niet meer wat allemaal aan de hand is? Weet iemand een enig optie?

Die topic van Signum, heb luchtinlaat, egrklep schoongemaakt. Erna nog vol gas wezen rijden. Wat Willem op topic al zei.

Ik wil niet weer eens mijn Vectra verkopen en weer wat anders kopen! Had juist gehoopt dat ik tig jaren mee kon doorrijden.

wim-v6
      Deelnemer

p1105: Barometrische druksensor, Storing in Cricuit, Maak deze is schoon, zit op het buisje waar de hogedrukslang op het inlaat zit..
        p0105: Sensor Absolute druk inlaat, storing in Circuit deze sensor is volgens mij de zelfde als bovengenoemde..

Willem

wim-v6
        Deelnemer

Willem

Rovers
          Deelnemer

Die turbodruksensor is hem! Die zit er weekje op als proef.

Rovers
            Deelnemer

Vraagje Willem,
              Waar dient die smoorklep precies voor?

wim-v6
              Deelnemer

Zou kunnen dat ie gebruikt word bij afremmen op de motor, of enkel voor uitzetten, werkt normaal niet bij normaal draaien..

Willem

Rovers
                Deelnemer

Heb eens slangetje van smoorklep eraf gehaald om te kijken of verschilzou uitmaken maar nee. Mijn monteur zit zelf ook uit te zoeken wat er aan de hand is.

wim-v6
                  Deelnemer

Hij geeft een Circuitstoring op de Turbodruksensor, is deze al eens uitgewisseld..

Willem

Rovers
                    Deelnemer

ik snap hem niet? wat bedoel je?

wim-v6
                      Deelnemer

Zoals ik het zeg, haal eens op de sloop zo’n Turbodruksensor, en zet m op jouw auto, en kijk of dat helpt, op deze sensor word storing gegeven!!

Willem

Rovers
                        Deelnemer

OH ik heb nu nieuwe turbosensor (dat is wat ik van brandstofsensor bedoelde) zit er nu nieuwe op voor een week en moet maandag hem weer inleveren. hij geeft dan geen storing aan. maar dan doen de reacties van de auto wel vreemder.. pakt snel op maar ook ene keer wat minder. vooral tussen toeren van 2 en 3.

wim-v6
                          Deelnemer

Brandstofsensor???

dat is heel wat anders als een sensor die de druk in het inlaat controleerd..

Willem

Rovers
                            Deelnemer

Willem ik maakte een typ fout omdat ik naam niet zeker wist. totdat ik jou foto zag die geel cirkel en lijn en stond Turbosensor op. die heb ik dus vervangen.. op proef.

wim-v6
                              Deelnemer

Daar word nogsteeds storing op gegeven zeg je.

het kan zijn dat deze waarden niet overeenkomen met de Luchtmassameter, maar het kan ook zijn dat het signaal geheel wegvalt..

dat kun je controleren door met de testkast aangesloten te gaan rijden.

Willem

Rovers
                                Deelnemer

Hij rijd er amders van maar storinglamoje gaat dan niet aan, zal maandag eens mijn monteur vragen om samen ritje te gaan rijden om te kijken of wat verschil is. Bij welke test moeten we allemaal naar kijken? Ben zelf beetje onbekend mee.

wim-v6
                                  Deelnemer

Als je geen storingslampje hebt gehad, kan de storing ook niet aanwezig zijn…

Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.