Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra doet vreemd na afsluiting accu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2012 om 23:58 #17251452
Hoi allemaal,
Ik ben een trotse bezitter van een witte vectra-b 1.6 uit 96
Nu heb ik vandaag de accu lost gekoppeld gehad en opnieuw aangesloten.
Alleen nadat ik hem weer heb aangesloten doet de hele auto vreemd.
Hij start nog wel goed rijd goed enzo maar dit is wat er zover ik weet mij opgevallen:De knipperlichten blijven hangen
Als de interrieur verlichting aangaat dan gaat het dashboard licht flikkeren
Achterruit verwarming is kapot.
De alarmtoon bij het aanlaten van het licht als je uitstapt is in hoogte gedaalt :hmmzIk heb de relais voor het knipperlicht er uitgehaald dan gaan iig de knipperlichten uit. Ik hoor ook geen getik meer. Ik heb ze alleen nog niet getest met andere.
De zekeringen zal ik zometeen even controleren maar het leek allemaal wel goed.Kan het zijn dat door piek spanning dit hele zootje kapot is gegaan?
16 augustus 2012 om 06:13 #18056959Lijkt er meer op dat je massa niet goed is. Opnieuw losmaken, polen schoonmaken en dan goed vastzetten.
Anders een extra massakabel aanleggen.16 augustus 2012 om 08:50 #18056960ik heb alles gecontroleerd bij de accu. Ik heb hem meerdere malen nog los gemaakt en schoongemaakt en goed vastgezet.
Er is met de auto verder niets veranderd de zelfde accu als voorheen zit er nog in.
Het heeft niet geholpen.Trouwens het knipperlicht blijft aan bijde kanten tegelijk branden ook als de sleutel van het contact is.
16 augustus 2012 om 09:26 #18056961kabel breuk? trek de zekering van je knipperlichten er is uit.
kan zijn dat je ergens een beschadigde blote kabel heb liggen die contact maakt met het chassis16 augustus 2012 om 09:37 #18056962Ik heb net ff een ander setje relais getest. Dit heeft niet geholpen het knipperlicht blijft nog steeds hangen. alle zekeringen lijken nog goed.
ik zal ff de zekering er uit proberen te trekken dan en kijken of ik ergens een kabelbreuk kan vinden( wat mij vreemd lijkt gezien ik alleen de accu opnieuw heb aangesloten)
anders moet ik toch maar even naar de dealer16 augustus 2012 om 14:04 #18056963probeer is een andere accu mijn vec gaat een eigen leven lijden als de accu bijna dood is (grootlicht knipperen, ruitesproeiers die van zelf aan gaan……)
16 augustus 2012 om 15:34 #18056964Heb je niet toevallig een ex-politie…? Daar prutsen ze namelijk ook vaak aan de elektrische installatie met rare gevolgen van dien…
Loop in ieder geval even de zekering na voor je achteruitverwarming. Kan zijn dat simpelweg de zekering eruit geklapt is. Verder even meten wat je accu nog geeft en of ie nog goed bijgeladen wordt. Defecte accu levert soms de meest vreemde storingen op, zoals eerder vermeld. :)
17 augustus 2012 om 14:38 #18056965Bedankt allemaal! Zekeringen waren goed niets aan te merken.
Ben bij dealer geweests die zeiden waarschijnlijk is het de multitimer.Dus ff dat ding er uitgehaald. Bleek die doorgebrand te zijn :/ heb bij die sloop voor 3 tientjes een andere gehaald en voila het werkte weer! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.