[Vectra C]Cruise Control

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum [Vectra C]Cruise Control

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235669
    helpmefok
      Lid sinds:
      15 April 2011

      Hallo allemaal,

      Ik heb op 2 April een Vectra C uit 2002 gekocht. Nu ruim 2 weken later functioneert de cruisecontrol al niet meer!

      Als ik het knopje inklik op mijn richtingaanwijzer (‘memorystand’ of de ‘normale’ knop linksbovenin) gebeurt er helemaal niets.

      Ik heb de indruk dat dit aan een zekering zou kunnen liggen: welke zekering hoort bij de cruisecontrolknoppen?

      En zou het ook echt gewoon puur toeval kunnen zijn dat mijn hele schakelaar gewoon kapot is? Wat kosten deze?

      #17855888
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Welkom hier. We stellen het wel op prijs dat je jezelf even netjes voorstelt in het desbetreffende topic.

        Waarschijnlijk een nieuwe cc hendel nodig. Doet ie helemaal niets meer? Of af en toe? Je moet sowieso als je de vec net hebt gestart eerst het rempedaal intrappen alvorens de cc is te bedienen!!!!

        Greetz Roel met een C.

        #17855889
        Marcel28
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 April 2007

          Bekend probleempje, hendel waar cruisecontrol in zit is idd vervangen.
          Gelukkig voor mij wel onder garantie.

          Gr
          Marcel

          PS stel je idd even netjes voor

          #17855890
          GTS2.2DTI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2006

            Let er op dat voordat je de CC activeert eerst even een keer de rem moet aantikken. Zit een soort van Marco Bakker beveiliging op.

            #17855891
            Sabreur
              Lid sinds:
              10 May 2010

              Hallo allemaal, ik ben sinds zomer vorig jaar trotse bezitter van mijn 3e Vectra en nu eentje met cruise control. Vond het voorheen altijd een nutteloos dingetje, totdat je echt lange ritten moet maken. Dan is het toch wel verrotte handig.

              Echter…. afgelopen winter had ik problemen dat de CC regelmatig zichzelf uitschakelde tijdens het rijden. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
              Ben bij garage geweest en toen deed dat kreng het natuurlijk. Ze konden niks vinden.

              Nu het weer beter, droger en warmer is geworden heb ik er geen last meer van. Hebben jullie deze ervaringen ook gehad?

              #17855887
              bartgr
                Lid sinds:
                4 May 2011

                Heb toevallig hetzelfde probleem bij mijn vectra uit 2007.
                Ben ermee naar de dealer geweest.

                Een monteur heeft er aan zitten draaien –> groot licht –> knipperlicht rechts –> sein licht –> knipperlicht links en zo een aantal rondjes een beetje heen en weer trekken, vol verbazing doe deze het nu weer.
                De contactpinnetjes maakte geen goed contact.

                #17855886
                Sabreur
                  Lid sinds:
                  10 May 2010

                  Tof, het blijft altijd lastig om met ‘vage’ klachten naar een garage te gaan. Nu kan ik tenminste gericht iets roepen.
                  Dank je wel.

                  #17855892
                  ashok1978
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2010

                    nu we het toch over cc hebben.
                    de memory stand werkt bij mij niet..
                    of is dat normaal?
                    kun je dat misschien programmeren

                    #17855893
                    wsly
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 November 2005

                      In het how to gedeelte van vectra staat beschreven hoe je de hendel moet demonteren. Verder staan er ook de problemen die er rond spelen. Bij de een is het vervangen van de hendel voldoende en bij de ander weer niet. Ik heb zelf ook dit probleem en een vraag gesteld bij het how to topic maar nog reeds geen antwoord op gekregen :???:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.