Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C2 2.2 probleem met achterklep "OPGELOST"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2015 om 08:58 #18265589
:thumb :thumb Staat een linkje in How-to en op mijn topic pagina moet je ffe bladeren of zoek opdracht geven .
Heb dit probleem van de zomer ook gehad en verholpen , ik had al een nieuwe potmeter gekocht maar met schoonmaken en contactspray ,doet de oude het nog steeds ,
Voor de rest suc6 met je nieuwe vec . gr Leo :thumb :thumb :thumb :thumb7 januari 2015 om 10:15 #18265590Heb je een afbeelding waar dat ding bevind dan weet ik waar ik moet zoeken en ga ik dat ook eens proberen.
7 januari 2015 om 11:39 #18265591:vertag :vertag Zoekopdracht geven en of kijken bij How-to’s storing elektrische achterklep vectra daar staan ook de foto’s :vertag :vertag :vertag.
Bij storing of problemen eerst effe daar neuzen staan heel veel tips en hoe je het moet verhelpen.7 januari 2015 om 12:01 #18265592Sorry Leo, in iedergeval bedankt en ga er snel mee aan de gang.
:thumbDirkjan
7 januari 2015 om 13:19 #18265593:thumb Geeft niet ben niet boos hahaha , maar bij mij hielp het echt , motor los maken en steker ingespoten , hij doet het nog steeds , wel eens een enkele keer weigert die , dan help ik hem met A.B ingedrukt , :en de de klep met de hand naar beneden drukken. :thumb :thumb
7 januari 2015 om 16:35 #18265594Nou met de ab werkt die af en toe wel maar ga proberen wat jij zegt Leo. [THUMBS UP SIGN]
7 januari 2015 om 17:55 #18265536Ik heb je HOW-TO gelezen. Je bent geniaal nu nog hopen dat het bij mij ook werkt
7 januari 2015 om 20:07 #18265539Het moet met tech2 gedaan worden. Opcom lukt niet. Je moet een module programmeren waar opcom niet in kan komen / of niet kan bewerken. Dat weet ik niet meer precies. Ik dacht dat het om de BCM ging.
Bij mij was het een kwestie van een andere schakelaar, andere licht/regen sensor en toen langs de dealer voor het actieveren…..Mooie fijne auto. Ben er zelf ook nog elke dag blij mee! heb je trouwens geen (bovag) garantie op de auto. Dan zou ik als ik jou was even terug gaan naar de garage waar je hem hebt gekocht….
@D.J.R. wrote:
Het viel mij op dat er geen automatische licht schakelaar in de auto zit,kan je er zo één met autofuncie er in zetten want een sensor zit er wel in volgens mij
8 januari 2015 om 10:18 #18265595Nee heb hem zonder garantie gekocht maar toen ik hem op gehaald hebt deed de klep het nog wel daarna begon die kuren te krijgen. Zaterdag gaan we kijken of we het kunnen oplossen.
8 januari 2015 om 10:19 #18265596Wat de verlichting betreft laat ik het zo maar even zitten
9 januari 2015 om 20:21 #18265597@gwriemersma wrote:
Als de Vec is voorzien van uhp4 dan kun je je telefoon koppelen
Dit kun je ook in scherm zien .
Je ziet boven in het scherm dan 4 blblokken
Radio Navigatie Telefoon en Boordcomputer
Kijk maar eens naar verschil tussen foto’s van Jürgen en mijzelf
Jürgen met ik zonderGelukkig heb ik dit ook en moet zeggen het werkt perfect
9 januari 2015 om 22:07 #18265598:kewlpics :kewlpics :kewlpics
10 januari 2015 om 15:36 #18265599Nou Leo,je blijf geniaal heur.
Alles werkt weer en weet je wat het was?
Heb de stekkers ingesopt met contactcleaner maar dat had geen efect.
Toen heb ik de Potmeter los gehaald en wat me opviel was dat het tandwieletje van de potmeter niet op de juiste positie stond met de klep los.
Heb het tandwieletje naar zijn eindstand gedraaid en terug geplaatst.
Daarna getest en de klep gaat nu weer als nieuw open en dicht.
Z’n potmeter kun je makkelijk ook zelf vervangen daar hoef je zeker niet naar de VOD mee tegaan want dat bespaar je een hoop poen mee :vertag
Maar hoe is dit probleem ontstaan:
Toen de klep niet dicht ging heb ik te wilt de klep naar beneden gedaan en dan gaat de kabel te snel de motor in en dan gaan de tandwieltjes over elkaar heen en dan staat de potmeter niet meer in z,n goede positie en bereikt die zijn eindafslag te vroeg.
Misschien is dit verstandig om dat ook te melden in de HOW_TO.
Zo kunnen de mede vectra c rijders hun achterklep probleem zelf ook oplossen.Nu is dit probleem opgelost en gaan we verder met het bedieningspaneel van de spiegels/ramen want daar is het volgende probleem dat als ik de linker spiegel wil verstellen dat de rechter ook mee beweegd terwijl de schakelaar op links staat.
Ik denk zelf een kwestie van paneeluit elkaar halen en schoon maken met contactcleaner.Iedergeval allemaal bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb
Dirkjan
10 januari 2015 om 15:40 #18265600:thumb :thumb :thumb ,
:wors :wors :wors :wors10 januari 2015 om 15:42 #18265601@D.J.R. wrote:
Nou Leo,je blijf geniaal heur.
Toen heb ik de Potmeter los gehaald en wat me opviel was dat het tandwieletje van de potmeter niet op de juiste positie stond met de klep los.
Z’n potmeter kun je makkelijk ook zelf vervangen daar hoef je zeker niet naar de VOD mee tegaan want dat bespaar je een hoop poen mee :vertag
Toen de klep niet dicht ging heb ik te wilt de klep naar beneden gedaan en dan gaat de kabel te snel de motor in en dan gaan de tandwieltjes over elkaar heen en dan staat de potmeter niet meer in z,n goede positie en bereikt die zijn eindafslag te vroeg.
Zo kunnen de mede vectra c rijders hun achterklep probleem zelf ook oplossen.Nu is dit probleem opgelost en gaan we verder met het bedieningspaneel van de spiegels/ramen want daar is het volgende probleem dat als ik de linker spiegel wil verstellen dat de rechter ook mee beweegd terwijl de schakelaar op links staat.
Ik denk zelf een kwestie van paneeluit elkaar halen en schoon maken met contactcleaner.Iedergeval allemaal bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb
Dirkjan
Dit laatste van de spiegels kan je programeren met de tech 2 en is zo bedoeld oo de vectra c, is dus zeker geen fout
10 januari 2015 om 16:24 #18265602:thumb Dat probleem met de spiegel heb ik ook gehad maar was ook ineens weer over , en niet meer terug gekomen , fijn dat de rest gelukt is , van de potmeter zal ik er tussen en bij zetten , ik had het inderdaad rustig gedaan het naar beneden helpen met de A.B . ik heb wel tot nu toe meegemaakt dat hij wel eens weigert bij ander weer in eens , maar het gekke is gaat ook steeds weer over ??
grtz Leo :thumb :thumb10 januari 2015 om 17:18 #18265603@Bartjex88 wrote:
@D.J.R. wrote:
Nou Leo,je blijf geniaal heur.
Dirkjan
Dit laatste van de spiegels kan je programeren met de tech 2 en is zo bedoeld oo de vectra c, is dus zeker geen fout
Klopt inderdaad, is een Tech2 instelling. Ik heb het weer uit gezet, werkte bagger.
11 januari 2015 om 16:19 #18265537Dus als ik jullie begrijp gaat m’n rechter spiegel mee draaien als ik de linker wilt verstellen terwijl de knop op de bedieningspaneel ingedrukt is voor de linker kant :( :hmmz
11 januari 2015 om 16:25 #18265538Dat klopt. Volgens mij moet je eerst je linker spiegel instellen dan de rechter spiegel. Als je dan de linker iets versteld draait de rechter automatisch mee. Is handig, hoef je niet beide apart instellen maar beide tegelijk in 1 beweging.
Moet je maar ff in je boekje kijken…
@D.J.R. wrote:
Dus als ik jullie begrijp gaat m’n rechter spiegel mee draaien als ik de linker wilt verstellen terwijl de knop op de bedieningspaneel ingedrukt is voor de linker kant :( :hmmz
11 januari 2015 om 17:38 #18265604Oké bedankt dan hoef ik ook niet verder te kijken en het paneel los te halen 8-)
12 januari 2015 om 09:03 #18265605@R van Lune wrote:
Dat klopt. Volgens mij moet je eerst je linker spiegel instellen dan de rechter spiegel. Als je dan de linker iets versteld draait de rechter automatisch mee. Is handig, hoef je niet beide apart instellen maar beide tegelijk in 1 beweging.
Moet je maar ff in je boekje kijken…
@D.J.R. wrote:
Dus als ik jullie begrijp gaat m’n rechter spiegel mee draaien als ik de linker wilt verstellen terwijl de knop op de bedieningspaneel ingedrukt is voor de linker kant :( :hmmz
:thumb :thumb Inderdaad eerst je linker spiegel instellen dan gaat je linker mee , dan het spiegel instel knopje verzetten naar je rechter spiegel en instellen , :thumb :thumb
12 januari 2015 om 11:46 #18265606Kun je ook de achterklep zo instellen dat als je in de parkeergarage de klep opend dat die niet tegen het plafond komt want dat hoorde ik van m’n beuren die een nieuwe astra station rijden??
12 januari 2015 om 12:39 #18265607Nee, voor zo ver ik weet kun je dat niet instellen.
13 januari 2015 om 12:35 #18265608Iemand enig idee waarom mijn ramen niet stuiten tijdens regenen heb het wel met de op-com geactiveerd.
En kun je coming home activeren bij deze Vec want bij de op-com heb ik daar wel gedaan maar er gebeurt niets als ik de sleutels uit het contract haal. Want heb gelezen dat je daarna de sleutel in het contract moet stoppen en 5sec de open toets op de ab moet inhouden.
Dirkjan
13 januari 2015 om 12:48 #18265609Dat eerste weet ik ook niet. Bij mij werkt het ook niet.
Coming-home functie heeft de Vec niet. Wel kun je binnen een bepaalde tijd aan je groot lichthendel trekken, dan blijft je groot licht ongeveer 30 seconden branden.
Ik heb oa voor de coming-home functie een HLS-module. Chipje op je OBD-plug die van alles kan regelen, zo ook afslagverlichting van mistlampen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.