Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C1 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2013 om 14:52 #18162274
Houd wel rekening met wat anders. Als je de veren vervangt moet je uitlijnen. Dat is geen probleem.
De achterwielen zijn verstelbaar over 4 uitlijnbouten (centreerbouten, hoe je ze maar wilt noemen). Die zitten meestal volledig vastgerot.
Kan je een draagarm kosten om ze los te halen.1 augustus 2013 om 17:04 #18162275@Igor wrote:
Hmmm, dat is balen. Was de veer in het midden afgebroken dan? Zal wel een dure grap zijn geweest bij de VOD, of niet soms?
De rechterveer was op zo’n 10 cm boven de onderkant afgebroken. Ik geloof derde winding van onderen. Ik heb ‘m nog gezien voordat ze ‘m vervingen. Er stak een gevaarlijke punt richting de band inderdaad. Veren € 260,-, arbeidsloon € 160,-.
1 augustus 2013 om 20:04 #18162276Ouch. Ja, daarom ben ik dus helemaal klaar met VODs. Waarom moeten de onderdelen zo duur zijn als ze al een duurder uurtarief hebben? Dat is gewoon dubbelop verdienen. Boeven zijn het! Of denk ik dan iets te negatief. Sorry als ik je/iemand hiermee beledig, dat is niet de bedoeling. Maar vind het echt soms schandalige prijzen die ze vragen!
1 augustus 2013 om 21:02 #18162277@Igor wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Voor zover ik weet en gezien heb. Heb ik nog geen Opel gezien die niet lineair staat.
Voor jij besluit om veren te kopen. Kijk even bij je eigen auto. Bij de bijrijders deur op de stijl vlakbij het slot. Zit een zware stikker. Daar staat info op voor de max belasting voor en achter. Koop je bijvoorbeeld veren voor een diesel. (diesel is zwaarder) gaat je auto hoger staan. Heb je veren voor een benzine en zet je die onder een diesel gaat de auto veel te laag zitten. En is ook niet goed voor de veiligheidJa, ik zie idd dat daar een verschil in zit. Jammer, de veren die ik ergens zag staan zijn dus idd voor de diesel, turbo en V6 uitvoering.
Oh en ik zag trouwens ook hier ergens op het forum dat het verlagen van een GTS met Eibach veren slechts 1 cm of zo netto verlaagd, niet dat ik dat zo een ramp vind (dat is toch niet de oorspronkelijke reden om naar nieuwe veren te kijken, maar wel mooi meegenomen)
Ik heb een v-maxx set van 1cm onder mijn auto en krijg geen klachten van de vrouw. Hij is niet te laag en het comfort is nog steeds goed. Moet zeggen dat hij iets meer als 2 cm gezakt is uiteindelijk. Set kostte 123 euro meen ik. :thumbup ( zie topic: gts naar wens gemaakt, voor een indruk) heb helaas geen foto met de originele 17 inch erop.
Gr. Ralph
4 augustus 2013 om 10:40 #18162278Nog even geen tijd gehad om verder te kijken voor nieuwe veren, dus dat moet ik binnenkort maar even doen.
Wel heb ik vandaag weer 1 punt van mijn lijst afgewerkt. Ik heb nl de nieuwe ruitenwissermotor gemonteerd. Werkt als een zonnetje. De oude kan weer ingeleverd worden bij de milieustraat want deze is toch echt overleden. Dus hier even een bijgewerkte lijst met gelijk wat toevoegingen:
Gedaan:
– Nieuwe remblokken voor. Had toen ik de auto kocht al door dat deze versleten waren. Inmiddels al laten vervangen. Heb dit zelf nooit gedaan en durfde het daarom eigenlijk niet aan om het zelf te doen. Het gaar hier ten slotte toch om de remmen. Misschien de volgende keer de remblokken achter zelf doen? Hmmm ga er nog over nadenken.
– Deurvanger vervangen. Deze maakte een harde klik wanneer je de deur opende.
– Achter ruitenwissermotor vervangen. De oude was overleden.
– Nieuwe remleidingen aangezien de oude helemaal doorgeroest waren.
– Nieuwe spoorstangen
– Nieuwe stabilisatorstang rechts vóórBinnenkort:
– Nieuwe veer links vóór (of gelijk een verlagingssetje)
– Koplampen opnieuw polijsten. Zelf doen of laten doen. Kosten voor laten doen: EUR 75,- Niet veel meer dan de spullen aanschaffen en zelf doen (indien je het goed wilt doen) dus misschien dan maar gewoon laten doen.
– Uitlaat weer mooi polijsten. Indien ik mijn koplampen laat doen, dan maar gelijk even mee laten nemen. Anders even met metaal polish of zo weer poetsen denk ik.Toekomst:
– Dashboard lampje maken. Het lampje voor deur/kofferbak nog open geeft rare pixels. Hopelijk is dit displaytje te vervangen. Maar zal wel een rot klus zijn lijkt mij. Dus schuif ik nog maar even voor me uit.
– Carkit inbouwen. Gelijk ook maar even iets monteren op het dashboard voor mijn iphone. Weet alleen nog niet echt wat precies. Wil nl mijn iphone als navigatie kunnen gebruiken, dus het liefst iets wat rond de luchtventilatie roosters gemonteerd kan worden.Mankementen:
1. Ik heb soms het gevoel als ik bv op de snelweg rij en ik mijn gas loslaat en dan weer gas geef, dat het 1 sec duurt voordat ik dit voel. Hij houd verder niet in of zo, maar voel daardoor soms een schok. Als ik heel langzaam mijn gas intrap, dan voel ik dit niet.
2. Some het idee dat de versnellingsbak een beetje zwaar schakelt. Vooral in de lage verscnellingen. Heb er niet echt last van, maar mijn Corsa schakelt toch veel soepeler! Zou toch fijn zijn als ik ook in mijn Vectra lekker soepel kan doorschakelen. Heb alleen nog geen idee waar dit door zou kunnen komen en dus ook nog geen idee hoe ik dit kan oplossen.
3. In de 2e versnelling zie ik soms op de boordcomputer dat het verbruik niet terugvalt naar 0 als ik mijn gas loslaat. Ook hierbij nog geen idee waar dit door komt.5 augustus 2014 om 12:36 #18162279Begin van het jaar eindelijk mijn koplampen laten polijsten. Was erg goedkoop EUR 35,- (aan huis). Maar was ook binnen 20min gedaan en het resultaat is dus niet echt super. Maar wel beter dan het was.
Daarnaast werd het maar weer eens tijd om het nodige onderhoud te doen:
– Olie ververst
– Nieuw oliefilter
– Nieuw luchtfilter
– Nieuwe bougies
– Voorveren vervangen
– Draagarmlagers achter vervangen
– Nieuwe klepdekselpakking (lekkage)
– Krukaskeerring vervangen (zweette een beetje)
– Nieuwe Poly V-riemDat is het voor nu. Nu staat er op de planning (zie mijn 2 nieuwe topics van vandaag) het schoonmaken van het gasklephuis en EGR-klep. Even kijken wanneer ik daar tijd voor kan maken.
5 september 2014 om 16:16 #18162280Gisteren geprobeerd mijn mijn brandstof filter te vervangen. Pfff kreeg de klip er niet niet af, maar vandaag dan toch uiteindelijk gelukt. Gelukkig. Dat ook weer gedaan.
Ander minder leuk nieuws: Heb net te horen gekregen dat ws mijn druklager van mijn koppeling versleten is. Aaaah :fy1 Heb er nog niet heel veel last van, maar merk het wel bij optrekken dat hij soms (volgens mij vooral wanneer de motor koud is) moeite heeft met optrekken. Ik hoorde toen ook gelijk dat dit veel werk is en dat gaat dus weer in de papieren lopen. :???:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.