Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C1 Koplampen/Xenon/LED
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2014 om 08:27 #17268726
Mijn geliefde C1 heeft koplampen die redelijk geel zijn geworden en een veel te lage lichtopbrengst hebben (naar mijn mening). Ik heb de koplampen al eens door iemand laten polijsten, maar dit kon wel wat beter gebeuren want ze blijven toch redelijk geel. Ik zie verder dat er voor de lamp (dimlicht) een beetje een melkachtig glas zit. Is dit standaard bij de C1 of is dit ook verkleurd? Is dit aan te passen of dien ik dan hele nieuwe koplampen aan te schaffen?
Nu zit ik te kijken wat ik het beste kan doen en hoop hier wat advies te kunnen krijgen. Er zijn eeen aantal zaken die ik graag hiermee wil oplossen:
1. s ‘avonds beter zicht op de weg
2. Mooie heldere koplampen ipv lelijke geel uitgeslagen koplampenNu vroeg ik mij af of ik voor het betere zicht niet beter Xenon of LED kon inbouwen of zijn er kant en klare Xenon koplampen te koop voor de Vectra C1? Of moet je dan altijd een Xenon kit kopen met balasten e.d.? En hoe zit het met mistlichten. Ik wil natuurlijk niet mooie heldere (witlicht) Xenon dimlicht en dan vervolgens lelijke gele mistlampen. Kunnen deze aangesloten worden op de zelfde ballast als dit van het dimlicht of hoe dien je dit anders aan te sluiten?
Zou iemand mij wat inzicht kunnen geven over Vectra C1 icm Xenon?? Thx!!
23 oktober 2014 om 12:49 #18258252Ik rij zelf al jaren met een Xenon setje in de dimlichten. Dit geeft 10x beter licht dan de halogeenlampen. ( of je nou doffe op gepolijste lampen hebt )
Je kan ook originele koplampen zoeken op mp of de sloop, maar dan moet je er nog sensoren etc bij hebben.Voor grootlicht heb ik een zelfde xenonset ( H7,6000K ) liggen , maar nog geen tijd er voor gehad. en voor de mistlampen heb ik H3,6000K
Deze kunnen niet op 1 en de zelfde ballast aangesloten worden. Alles heeft zijn eigen ballast nodig. Maar er is genoeg plek om de allemaal netjes weg te werken.
wat betreft de stadlichten , daar heb ik witte leds in. En tegen het knipperen heb ik deze how2 gemaakt.viewtopic.php?f=129&t=187320:thumb
23 oktober 2014 om 13:23 #18258253hier een hele grote twijfel over LED of xenon, jammer dat er zo weinig ervaring is met de LED… zou dat net zo makkelijk zijn met inbouwen als xenon??
23 oktober 2014 om 13:46 #18258254@Wbruininks wrote:
hier een hele grote twijfel over LED of xenon, jammer dat er zo weinig ervaring is met de LED… zou dat net zo makkelijk zijn met inbouwen als xenon??
De set van xenon bouw je precies het zelfde in als LED voor dimlicht. Zit nl. ook een ballastkastje bij !
23 oktober 2014 om 14:33 #18258255Ok. Dus als ik het goed begrijp moet je per lamp dat je wisseld (simlicht, stadslicht, mistlicht) een aparte ballast hebben? Zijn er geen combi kastjes of zo te koop? Scheelt weer met inbouwen.
23 oktober 2014 om 14:34 #18258256combi alleen bij h4 lampen
en die zitten niet in onze vectra’s/signum’sBTW zijn ook led lampen onder ballast hoor
http://www.dynamiccarparts.nl/led-xenon-canbus-ombouwsets-nieuw/h7-aio-led-xenon-4000lm-40w-set-detail.html23 oktober 2014 om 14:39 #18258257en je stadslicht is een t10 lampje die kan je gewoon in led kopen dus moet ook niet met een ballast :D
23 oktober 2014 om 14:53 #18258258Sorry voor het spammen op je topic maar hier staat setje voor je zonder ballasten.
voor deze prijs is het altijd te proberen lijkt mij :http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/universele-onderdelen/m858726033-nieuwe-h7-all-in-one-led-xenon-lampen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
en nog 1 met ballasten : http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/tuning-en-styling/m857715890-led-verlichting-h7.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
23 oktober 2014 om 20:07 #18258259Koplampdokter.nl
Dan zijn ze als nieuw en dat blijven ze ook
24 oktober 2014 om 20:00 #18258260@timothydevisser: ziet er wel leuk uit. Vooral die zonder ballasten (al vraag ik me af of deze wel in de vectra passen aangezien ze best veel uitsteken en hoe sluit je ze dan aan? Waar gaat die connector op? Tevens is het LED. Wat is beter/mooier? LED of Xenon?
@kadett-supreme: ja ziet er goed uit het resultaat. Alleen is de lens in mijn koplamp ook niet heel helder (meer?) en de prijs is ook €100 als je het goed wil laten doen. Ik zag angel ayes koplampen voor €140. Dus tja wat is wijsheid.24 oktober 2014 om 20:03 #18258261de connector gaat gewoon op je h7 aansluiting
jah deze zijn indd wat groot maar net als bij xenon zou je hiervoor een gat in je dop moeten maken zodat de led koeling krijgt.
24 oktober 2014 om 21:40 #18258262Ik heb echt geen verstand van Xenon/verlichting. Dus hier even weer vragen. Ik heb even gezocht naar goedkope Xenon kits en kwam het volgende tegen:
http://www.aliexpress.com/item/12V-H1-H3-H7-AC-CANBUS-H27-D2S-Single-Beam-HID-KIT-SET-35W-HID-XENON/1511589033.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dit iets voor een Vec C1? Wat is D2S? Heb ik dit nodig of kan ik beter iets anders gebruiken? En waar is dat speerpuntig plaatje voor?
Of anders deze? Zie zo snel geen verschil.
http://www.aliexpress.com/store/product/2014-New-AC-12V-Xenon-HID-Kit-35W-Car-Headlight-H1-H3-H4-1-H7-H8/121088_2028158168.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En waar is dit voor en heb ik dit nodig?
https://www.xenonlamp.nl/xenon-adapter-h7″ onclick=”window.open(this.href);return false;24 oktober 2014 om 21:43 #18258263Wees slim en koop geen goedkope xenon… Kan je heel je electronica mee naar de klote helpen.
Gewoon een xenon h7 set zoeken.
Dan heb je je normale licht xenon24 oktober 2014 om 22:35 #18258264Je moet de fitting hebben die je ook van halogeen hebt. Dus een H7 Led of xenon set. Er zijn genoeg sites die H7 xenon aanbieden. Voor krap 100 euro heb je een setje dat een flinke tijd mee gaat.
Na bijna een jaar zij ik nog 0,0 verval in mijn h1 set van 70 euro.
27 oktober 2014 om 09:52 #18258265Wat is het verschil tussen een origineel Xenon inbouwen en een aftermarket setje? Ik bedoel wat heb je nodig voor beide oplossingen en moet je beide registreren via Opcom/Tech2 en zo ja waarom? Heb je bv voor originele Xenon ook nog iets van automatische hoogte verstellende motors nodig oid?
27 oktober 2014 om 10:42 #18258266Orgineel xenon is niet te doen.
Heb kabelboom nodig van in je motor ruimte en dan compleet andere koplampen en 4 sensoren voor bij elk wiel.Gewoon aftermarket steken velemale goedkoper en makkelijker
27 oktober 2014 om 11:24 #18258267@Timothydevisser wrote:
Orgineel xenon is niet te doen.
Heb kabelboom nodig van in je motor ruimte en dan compleet andere koplampen en 4 sensoren voor bij elk wiel.Gewoon aftermarket steken velemale goedkoper en makkelijker
Dit is zeker te doen,
Hoe je bij 4 sensoren komt weet ik niet maar het zijn er 2, 1 voor en 1 achter.
Ikzelf ben bezig om van haolgeen naar AFL (Bixenon en meedraaiende koplampen) te gaan en dit is zeker te doen, Is enkel een kwestie van schema lezen en draadjes leggen dus dit is zeker en vast te doen.
Mvg27 oktober 2014 om 19:52 #18258268Ik vroeg dit nl aangezien ik misschien 2 xenon koplampen incl balasten en lampen kan overnemen voor een leuke prijs (wel is het glas stuk van 1 van de lampen, maar deze kan ik wellicht vervangen voor het glas van de koplamp die ik al heb), maar nu ik hoor dat ik ook de sensoren nodig heb en een andere kabelboom zie ik er toch vanaf en ga ik wel voor een aftermarket setje. Thx voor de info.
Oh nog 1 vraagje. Stadslicht is dus als ik het goed heb T10 bij een c1 toch? Past zo iets dan?:
En moet daar dan ook iets tussen om te voorkomen dat mijn boordcomputer een melding geeft?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.