Vectra C1 2.0 turbo op LPG loopt op 3 cilinders bij starten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C1 2.0 turbo op LPG loopt op 3 cilinders bij starten

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253566
    albert83
      Lid sinds:
      27 December 2011

      Mijn Vectra C1 2.0 turbo op LPG van 2004 loopt sinds een tijdje op 3 cilinders wanneer de auto koud is.
      Hij doet dit misschien 2 minuten en maakt dan ook een soort klapperend geluid. Nu heb ik laatst de compressie laten meten en blijkt de 2e cilinder maar de helft van de compressie te hebben als de motor koud is.

      Wie heeft er ervaring met een soortgelijk probleem? Of heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?

      #18083515
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Als de Vectra op bezine rijd loopt hij dan wel op 4cilinders? Zodat dan kunnen we de gas injectors zijn dat er een gaatje in zit. Heb ik zelf ook gehad met mijn gas auto.

        #18083516
        albert83
          Lid sinds:
          27 December 2011

          Hij doet het op benzine. Hij start namelijk op benzine.
          Laat tegenwoordig als ik hem start de motor altijd even 10-20 sec. op ongeveer 2000 toeren draaien. Dan loopt ie daarna al een stuk beter en is het vreemde geluid ook weg.

          Ik zit zelf een beetje richting klepstoters te denken die vast zitten?? Is dit mogelijk?

          #18083518
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            9 van de 10 keer is slecht lopen en compressie-verlies bij gas/G3 een van de kleppen die niet goed meer sluit!

            #18083519
            albert83
              Lid sinds:
              27 December 2011

              Dat klopt idd, maar vreemde is dat het maar even is. Zo gauw de motor maar iets op temperatuur komt is het over en loopt perfect.
              Rij nu al wel dik 90000 km op lpg/g3 zonder problemen maar zit nog niet echt te wachten op een kop revisie.

              #18083517
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                laat anders eens een compressie test uitvoeren
                dan weet je het gauw genoeg.

                en rij je ook weleens op gewoon hele stukken op benzine en af en toe de benzine tank leeg.
                of rij je echt altijd op LPG en alleen starten op benzine

                #18083520
                albert83
                  Lid sinds:
                  27 December 2011

                  Compressie test is al gebeurd en idd op 2e cilinder minder compressie. Dat lijkt dus erg op een niet sluitende klep ware het niet dat het bij een warmgedraaide motor over is. En dat vind ik zo vreemd. Als een klep niet sluit bij koude motor zal hij bij warme motor ook niet sluiten.

                  Ik rij ook wel eens op benzine, tank 1x in de 2 maand ongeveer zo’n 30 liter benzine.

                  #18083521
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    nee hoor, het uitzettings coëfficiënt verschilt in koude en warme situatie, daar de materialen verschillen van de kleppen en de Cilinderkop..

                    in de meeste gevallen lopen deze motoren in de beginfase van het probleem alleen ERG rot als ie koud is, totdat deze echt goed uitgesleten / verbrand is, dan loopt ze echt niet meer op 4cilinders…

                    spreek hier uit ervaring, afgelopen jaar 5 van de koppen gewisseld zien worden bij ons (Allemaal C2 1.8 (Z18XER) op LPG).

                    Willem

                    #18083522
                    albert83
                      Lid sinds:
                      27 December 2011

                      Dat snap ik maar had niet verwacht dat het zoveel is. Rij nu al weer paar maanden met dit probleem en wordt niet echt erger.
                      Maar goed, als het wel zo is dan zal het vanzelf een keer zover komen dat de klep helemaal niet meer sluit en dan moet de kop er maar eens af.

                      Iedereen bedankt voor de info!

                      #18083523
                      musti20
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2012

                        Wij hebben nu ook ongeveer de zelfde probleem. Op lpg rijd onze vectra c gts (1.8 bj. 2003) ook op 3 cilinders. Ik ben bij de lpg specialist geweest en hij wist gelijk al wat het probleem was. Op benzine werken de 4 cilinders weer wel. Blijkbaar op de gas systeem (weet even niet welke merk) gebeurd dit vaker bij de vectra’s. Hij adviseerde me om het hele gas spuit systeem (weet even de namen/termen allemaal niet) te vervangen door een nieuwere systeem.

                        Hij zij ook dat ie 2 jaar garantie op de nieuwe systeem zou geven mja voor 900 euro zou hij me dat dus regelen.

                        We rijden nu al maandje zo, weet niet hoe erg het is om zo te rijden.

                        We zijn aan het twijfelen of we het zullen laten repareren of toch de nieuwe lpg systeem in te laten bouwen..

                        Wat zouden jullie als lpg rijders of mensen die ervaring hebben op lpg ons adviseren?

                        Gr. Mustafa

                        #18083524
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          je zou eens kunnen adviseren naar een LPi systeem van Vialle
                          dan wordt vloeibare LPG direct geinjecteerd zonder eerst te worden verdampt in een verdamper.
                          voordeel daarvan zou zijn dat de warmte die daardoor onttrokken wordt, je kleppen koelt.

                          kijk eens op Problemcar.nl voor wat daar de ervaringen zijn.

                          #18083525
                          albert83
                            Lid sinds:
                            27 December 2011

                            @musti20, is bij mij toch iets anders want zo gauw die van mij warm is loopt auto goed op benzine en op lpg. Alleen bij koude start, en dus op benzine loopt hij op 3 cilinders.
                            En ik heb al LPG injectie maar dan een systeem van Prins.

                            #18083526
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Doorrijden met een niet juist werkend LPG systeem kan lijden tot ernstiger motorschade..

                              willem

                              #18083527
                              albert83
                                Lid sinds:
                                27 December 2011

                                @Wim-V6, wat is de motorcode van het 2.0 liter turbo blok?

                                En jij hebt het over koppen zien vervangen worden, kunnen de oude koppen niet gereviseerd worden of is dit een ruilsysteem waarbij de gereviseerde al op voorraad liggen?

                                #18083528
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Z20NEL..

                                  Willem

                                  #18083529
                                  sw_reijnders
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 October 2005

                                    @wim-v6 wrote:

                                    Z20NEL..

                                    Willem

                                    wimpie toch
                                    z20neT natuurlijk!!!

                                    #18083530
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ja kan ook nog haha… je hebt ze bijde namelijk, voor de Vectra inderdaad Z20NET

                                      #18083531
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        @wim-v6 wrote:

                                        Ja kan ook nog haha… je hebt ze bijde namelijk, voor de Vectra inderdaad Z20NET

                                        zit die niet in een Saab?

                                        #18083532
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          onder andere

                                          #18083533
                                          musti20
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 February 2012

                                            Wij zitten te denken wat we heb beste kunnen doen, heel het systeem vervangen of toch weer op zoek naar een vectra.. pff best lastig

                                            #18083534
                                            RLeeraar
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 July 2011

                                              @musti20

                                              Waarschijnlijk een lpg injector defect. Ik heb hetzelfde gehad.

                                              Diagnose door slangetje naar injectoren één voor één dicht te knijpen met een tang. Aan het motorgeluid kan je horen welke injector defect is. Want er is dan geen verschil in toerental/regelmatigheid.

                                              Injector vervangen en je bent ervanaf. :thumbup

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.