Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2016 om 15:36 #18222102
Beter dan na een hobbyist die dit voor leuk geld kan fixen.
Wat voor locking setje moet je er voor hebben Carlo?
22 maart 2016 om 15:43 #18222109Als waterpomp probleem is, dan loopt de temperatuur meestal binnen een paar minuten al het rood in.
De waterpomp wordt aangedreven door de ketting, om deze te vervangen heb je speciaal gereedschap nodig. Dan kan je de pomp wisselen, en dan blijft de ketting op spanning.
Maar terugkomend op het probleem, heb je geen hoge druk.op het systeem? Geen koelvloeistofverlies?22 maart 2016 om 16:36 #18222110Het id niet zo dat het metertje direct naar het rode springt.
Ik heb net even onder de motorkap gekeken voor je en er mis een klein beetje koelvloeistof. Heel minimaal. Deze heb ik weer aangevuld tot het aangegeven randje.
Verder zag ik een klein beetje vloeistof liggen in het midden van het blok, zie foto’s .
Links naast de stekker.
22 maart 2016 om 17:23 #18222111Dit is niet de kant van de ketting misschien heb je dan tog overdruk gehad waardoor het via overdruk er uit is gekomen waardoor het nu daar nat is.
22 maart 2016 om 17:35 #18222112Klopt, dit is de andere kant. Willen jullie ook een foto van de ketting?
22 maart 2016 om 17:57 #18222113Kun je doen maar of je er iets mee ziet betwijfel ik zit tog een kap voor. Waarschijnlijk is nu de besten keus om toch de boel te vervangen en uit nood ook de ketting ongeacht dat deze helaas niet rammelt nu als dat toch allenmaal open ligt heb je wel weer verse ketting teminsten dat zou ik doen als het mijn auto was ik weet niet wat de rest voor mening heeft.
22 maart 2016 om 18:34 #18222114Ik denk toch dat er iets mis met de thermostaat oid. Niet de waterpomp…
22 maart 2016 om 18:59 #18222115Lijkt mij ook ja, zou er toch mee terug gaan naar de garage die de thermostaat heeft vervangen.
Een nieuw onderdeel is niet per definitie goed.
23 maart 2016 om 15:04 #18222116Ik zal eens overleggen met ze.
25 maart 2016 om 17:59 #18222117Enne?
16 april 2016 om 10:34 #1822211816 april 2016 om 15:51 #18222119Dat is je vacuüm pomp.
Laatste foto is je multi riem, distributie set (kettingen) zit achter een deksel.
16 april 2016 om 19:01 #18222120Tog eens goed de boel controleren kwa slangetjes wie weet ergens een klein mini scheurtje onder een slang klem of wat dan ook.
Mij lijk dat het zoiezo van boven komt omdat het precies op die plek blijft liggen. Heb je aan de slangen gevoeld met kouden of warmen motor?16 april 2016 om 19:03 #18222121Even iets stoms. Heb je het koel systeem al eens afgeperst.
16 april 2016 om 20:06 #18222122Koude motor.
En nee nog nooit gedaan. Waar denk je aan dan?
Kan de vacuüm pomp te maken hebben met de temperatuur van mijn motor?
16 april 2016 om 21:43 #18222123Nou met afpersen kan je mischien zien waar die lekt.
Aangezien je onder je vacuüm pomp koelvloeistof ziet.De vacuüm pomp zou eigenlijk niks met de motortemp moeten doen.
16 april 2016 om 21:49 #18222124Je thermostaat zit vlakbij je vacuüm pomp.
Wellicht dat de lekkage daar wegkomt.
17 april 2016 om 05:18 #18222125Het is olie wat je op de foto ziet liggen. Wat ik alleen niet snap is dat het ook op de pomp lijkt te zitten.
Iemand in de buurt die alleen al eens zou willen luisteren naar de motor?
17 april 2016 om 22:43 #18222126Heb je niet gewoon een lekke koppakking?
18 april 2016 om 15:04 #18222127Als ik wist wat het was, liet ik.het direct repareren haha.
18 april 2016 om 16:41 #18222128Ik probeer ook mee te denken :D. Lijkt op gesproeide olie en je gaf aan de je problemen krijgt bij belasting.
19 april 2016 om 09:23 #18222129Ja er is eigenlijk geen pijl te trekken op de temperatuur.
De ene keer als ik lange afstanden rij gebeurd er niks, maar als ik een beetje druk zet ( de turbo laat werken), dan gaat hij weer omgoog tot de 100 graden of iets er boven.
Dus het lijkt er op dat zodra de motor moet werken, de temperatuur omhoog gaat.
Vb: in zijn 6 van 100 naar 140 gaspedaal helemaal ingedrukt.
Of
CC vastgeklikt op 140km/u en vanuit de 100 via de CC naar 140.
19 april 2016 om 13:51 #18222131als je een lekke koppakking hebt zal hij ergenst je koelvloeistof naar toe kunnen sturen. Dus je kan je voorstellen als dat verminderd je temp verhoogt. Zo zat ik te denken teminsten.
Nooit een witte rook wolk achter je gezien wanneer je in zijn 6 van 100 naar 140 gaspedaal helemaal indruk?19 april 2016 om 14:54 #18222132Nope. Nergens last van kwa uitlaatgassen, wolken of stank.
19 april 2016 om 17:43 #18222130http://www.auto-control.nl/files/koppakking_kapot.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.