Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2015 om 15:48 #18222033
Is dit moeilijk zelf te doen als je er 0.0% verstand van hebt?
Ik ga een nieuw setje remschijven bestellen en als het heel makkelijk is bestel ik de slijtindicator er ook bij.15 december 2015 om 21:03 #18222034@Wess1988 wrote:
Is dit moeilijk zelf te doen als je er 0.0% verstand van hebt?
Ik ga een nieuw setje remschijven bestellen en als het heel makkelijk is bestel ik de slijtindicator er ook bij.Je wordt genegeerd :p.
Ik heb het nog niet gedaan. Wel zelf achter schijven van een C4 vervangen en die zijn met lagers.
Zorgen dat je de juiste gereedschap hebt & bekijk wat Howtos of filmpjes zodat je een beetje weet wat je te wachten staat.
Je hebt al genoeg centen naar die garage gebracht. Dat geld kan je bijv ook in een goede krik steken en wat steunen ( bedenk me net dat je dat misschien al hebt, dus dat scheelt dan weer :) ).
Groot deel van sleutelen is toch echt de juiste gereedschap hebben.22 december 2015 om 19:04 #18222035Welke maten remschijven moet ik hebben? Ik kom er niet helemaal uit.
Voorkant 302?
Massief/Geventileerd: GeventileerdBoutgaten: 5 GaatsDiameter schijf: Diameter 302mmHoogte schijf: Hoogte 48mmDikte nieuw: Dikte 28mm
En de achterzijde dan?
23 december 2015 om 07:49 #18222036AnoniemLid sinds:
1 January 1970kenteken invullen op mister auto. Krijg je vanzelf de juiste maten bij het gewenste product
edit: geventileerde schijf achter moet je 292 hebben
Volle schijf achter moet je 278 hebben.Koop iets van ATE TRW Bosch of Brembo.
Koop geen blokken van Bosch. Die schijnen erom bekend te staan dat ze veel remstof produceren23 december 2015 om 11:45 #18222037Dat van het kenteken inbullen ken ik, alleen komen er meerdere opties en maten uit.
Bosch remblokken helaas 2 weken terug al gekocht.Bedankt voor je tip en de maten!
23 december 2015 om 12:06 #18222038AnoniemLid sinds:
1 January 1970betekend alleen wat vaker de velgen poetsen
23 december 2015 om 16:16 #1822203923 december 2015 om 17:09 #18222040Spuit ze even in de zinkspray voordat je ze monteert. Roesten de randjes niet zo hard, zo lelijk…..
23 december 2015 om 18:40 #18222041Owh wist ik niet. Bedankt voor de tip
8 januari 2016 om 15:41 #182220428 januari 2016 om 16:13 #18222043@Wess1988 wrote:
Vandaag binnen gekregen :)
Dat heb wel even een poosje geduurd. En nu nog even er onder knooien kun je weer gas geven.
8 januari 2016 om 18:19 #18222044Jah feestdagen zaten er tussen en de levering was ook nog eens vertraagd vanwege het weer in het Noorden.
Maar na het weekend even doen en dan kunnen we weer veilig en hard remmen haha.
9 januari 2016 om 22:29 #18222045Helaas zat er 1 schijf tussen welke verroest is. Dit aangegeven via de mail. Zij hebben het weer doorgestuurd naar de leverancier en zij geven mij een nieuwe remschijf.
Hoe netjes is dat :) En dat alles binnen 24 uur geregeld via de mail.
NK Autmaterialen, dikke duim voor jullie!
12 februari 2016 om 11:40 #18222046Nog steeds geen tijd gehad voor de schijven te monteren. Ik hoop dat het volgende week ergens lukt.
Nu heb ik een andere vraag, dit keer over banden.
Ik heb nog een setje 19inch bbs in de tuin liggen welke ik misscien wil opknappen, beetje poetsen enzo, maar daar moeten nog nieuwe 19″ banden omheen.
Is het mogelijk om voor 235/40/19 te doen en achter 235/35/19?
Dit vanwege de klappen op de voorbanden welke je minder voelt met 40.12 februari 2016 om 13:08 #18222047AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee gaat de abs niet leuk vinden. Je hebt dan verschillende banden omtrek voor en achter waardoor de draad snelheid verschilt.
Je kunt gaat voor 235/40/19 of het past en mooi lijkt weet ik niet
12 februari 2016 om 14:00 #18222048@Helmer opelfan wrote:
Nee gaat de abs niet leuk vinden. Je hebt dan verschillende banden omtrek voor en achter waardoor de draad snelheid verschilt.
Je kunt gaat voor 235/40/19 of het past en mooi lijkt weet ik niet
Waarom gaat het ABS dit niet leuk vinden?
Ik heb deze discussie al eens eerder gehad op het forum en een duidelijk uitleg waarom het ABS dit niet leuk vindt ben ik nog niet tegen gekomen.Er zijn zat set ups die voor een andere maat dan achter hebben. Ik zelf rijd nu ook al een seizoen (winter) op 225X40X18 voor en 225X45X18 op de achter as en mijn ABS werkt prima en mijn ESP ook. Die draai snelheid wordt door de computer volgens mij gewoon verdisconteerd. ABS meet of de wielen doorslippen/glijden en grijpt dan in, simpel zat. Zolang ze draaien doet het ABS niks.
Groet jraaf
12 februari 2016 om 15:57 #18222049ABS zegt het eigenlijk al. Anti Blokkeer Systeem, dus hij kijkt eigenlijk alleen of je wielen blokkeren bij het remmen. Het doorslippen is meer iets voor de TC.
Maar goed, naar mijn weten zou het je snelheidsmeter en je kilometer stand kunnen beïnvloeden ( als je groter of kleiner gaat dan de standaard waarde natuurlijk ;) ). Dus mits ik dat niet verkeerd heb, zou je tractor banden eronder kunnen gooien bij wijze van spreken :).
13 februari 2016 om 08:45 #1822205013 februari 2016 om 09:30 #18222051Snelheids meter zal wat afwijken ja maar dat kun je met een opcom instelling weer compenseren.
Plak er op wat je wilt. Mijn toekomstige 19 inchers gaan de weg op met 235X40X19 king:Groet jraaf
13 februari 2016 om 11:37 #18222052Ben bang dat de vec dan nog hoger op zijn veren komt te staan.
Voorkant vind ik al te hoog :(
13 februari 2016 om 14:12 #18222053@Wess1988 wrote:
Ben bang dat de vec dan nog hoger op zijn veren komt te staan.
Voorkant vind ik al te hoog :(
Uhhh… Nee.
Je banden maat bepaalt niet hoe hoog je carros op de veren staat, dat wordt bepaald door de lengte van de veer :angel Met een hogere band maat vul je juist de wielkast beter. Gemeten van af het wegdek zal je carros wel een fractie hoger komen te liggen ja king: Is bij mij precies ‘t verschil tussen wel of niet de drempel schaven met m’n voor bumper :thumbupGroet jraaf
13 februari 2016 om 19:51 #18222054Ja dat bedoel ik dus met nog hoger staan king:
15 februari 2016 om 19:09 #18222055Inmiddels Juffer benaderd voor mijn BBS 19″.
Hopelijk kan hij ze iets beter maken zodat ze er van het zomer weer onder kunnen incl nieuwe banden.
Dan de nieuwe remschijven binnenkort en de remklauwen verfen.
Ben ik weer tevreden :)15 februari 2016 om 19:58 #18222056En dan foto’s maken en plaatsen, zodat wij ook weer tevreden zijn :D.
15 februari 2016 om 20:50 #18222057@Wess1988 wrote:
Ja dat bedoel ik dus met nog hoger staan king:
tja ik vind ook een goed gevulde wielkast veel mooier dan een te kleine band op een wiel en daardoor een gapend gat.
je kunt dan wel zeggen verlagen, dan wordt het gat boven het wiel wel minder.
maar niet voor en achter het wiel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.