Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C Z18XE start moeilijk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2013 om 10:51 #17256299
Hallo,
Mijn Vectra C Z18XE start de laatste tijd moelijk.
Als I eenmaal loopt is er niks aan de hand.
Soms brand het “auto met steeksleutel” lampje als ie loopt.Nokken as sensor is al vervangen: geen verbetering.
Foutcoeds zijn uitgelezen maar gaf niet echt een duiding.Ik heb ‘t vermoeden dat het met de staronderbreker te maken heeft: veldspoel in contactslot of computer die startonderbreking regelt.
Iemand hier meer ervaring mee?
grtz Thijs
18 maart 2013 om 15:28 #18117482het gaat over die z18xe op lpg neem ik aan?
dan eens een vraagje, hoe vaak rij jij op benzine??18 maart 2013 om 20:35 #18117483Was ik inderdaad vergeten te vermelden: gaat inderdaad over die Z18XE op LPG.
Ik rij elke dag ff op benzine.
Heb niet de indruk dat het aan het brandstofsysteem ligt. Als ie eenmaal loopt doet ie ‘t perfect, ook op benzine.Als ie die startproblemen vertoont lijkt ‘t net of ie geen ontsteking krijgt. Dan ploft en spettert ie soms tot ie dan ineens aanslaat.
Startmotor gaat normaal rond. Meestal vertoont ie dit gedrag nadat ie gelopen heeft, minder als ie koud is.18 maart 2013 om 21:04 #18117484AnoniemLid sinds:
1 January 1970simpele dingen al uitgesloten? Bougies, brandstoffilter, bobine? computer al uitgelezen?
19 maart 2013 om 11:02 #18117485Heeft recent een beurt gehad. Bougies zijn vervangen. Foutcodes zijn uitgelezen.
Dashboard lampje “auto met steeksleutel” brandt soms na een startpoging. Als dit ding knippert wijst het in de richting van startonderbreker volgens de handleiding. Maar bij mij brand ie dan continu. STartonderbreker wordt niet gelogd volgens ingewijden.
Weet iemand hoe het contactslot los moet en of de veldwikkeling, om de startinderberkerchip in de sleutel te activeren, te vervangen is?
Weet iemand waar de computer zit die voor startonderbreking doet?19 maart 2013 om 13:30 #18117486startonderbreker is de ecu in combinatie met de imobiliser, maar als ik dit zo hoor zit het niet in je contactslot.
Want je motor gaat wel rond, maar wil niet aanslaan. (als de startonderbreker in spring slaat die vaak wel aan maar na een paar seconden val tdie uit).Ik vermoed dat het toch in je bougies of bonbine zit.
Is dit probleem sinds die beurt?19 maart 2013 om 16:24 #18117487Probleem was er al voor de beurt.
Eens kijken of ik een bobine kan “lenen”.
Zou de krukas sensor ook nog van invloed kunnen zijn?20 maart 2013 om 17:47 #18117488als de bobine kapot is, zou de motor beroerd lopen, zeker op LPG!!
Dit geld ook voor de Bougies!!k heb dit vaker voorgehad met de Z18XE op LPG, meestal is de benzinedrukregelaar dan de oorzaak, dit komt doordat de pomp ALTIJD doorloopt als je op LPG rijdt.
Dit kan je (laten) controleren met een benzinedrukmeter, druk valt dan vrijwel direct weg als je de motor uitzet.
Hierdoor moet je eerst de benzine naar voren laten komen vooraleer de motor aanslaat, en duurt het starten dus langer.Willem
14 november 2013 om 11:54 #18117489Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Zafira met dezelfde motor en ben wel benieuwd of het nu daadwerkelijk de benzinedrukregelaar is geweest.
En zo ja, waar zit die ergens want dan zal ik hem eens vervangen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.