Vectra C xenon probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C xenon probleem

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Fastsmoke
    Deelnemer

Beste medeforumers,

Gister heb ik mijn Astra G ingeruild voor een Vectra en ben nu de trotse eigenaar van een Vectra C GTS 2.2.

De auto heeft origineel xenon vanaf de fabriek. Wel is er een klein probleempje mee. De auto heeft ongeveer 2 maanden in een showroom gestaan. Dit even in gedachten houdend kan het een vocht of slecht contact probleem zijn.

Het probleem: de rechterlamp geeft steeds een storing op het dashboard en valt na enige tijd uit. Door de verlichting aan en uit te zetten doet de lamp het weer. De linkerkant heeft geen last en werkt netjes. Dus misschien toch een contactje,

Ik kan zien dat er een Pilot 6000k xenonlamp is aangesloten op het originele xenon kastje. Is dit eigenlijk wel correct? Er zit waarschijnlijk geen ontstoorder tussen ivm het canbus systeem.

Waarschijnlijk hebben ze als goedkope oplossing, ter vervanging van de lamp, een Pilot xenonlamp gepakt.

Heeft iemand een oplossing voor het probleem?

Of kan ik beter de boel herstellen en originele lampen bestellen? Iemand enig idee wat dit zou kosten?

arjontje
      Deelnemer

dat is niet correct.
        Ik vermoed dat de balast kapot is.

Ik heb het zelfde met aftermarket xenon gehad dat een lamp zomaar uitvalt.
        lampen opnieuw aan en uit en de lamp doet het weer.

Fastsmoke
        Deelnemer

Ik denk dat het geen aftermarket is, maar originele ballasten. Wel een aftermarket lamp van Pilot gebruikt. Links geeft hij ook de melding, maar de lamp valt niet uit.

Het uitvallen is duidelijk minder aan de rechterkant aan het worden, maar de meldingen blijven.

Kun je die meldingen eventueel ook uitzetten ergens in het menu? Het functioneert verder prima.

lucas1975
          Deelnemer

kun je een paar foto’s maken ?

jraaf
            Deelnemer

Ik zou er ds2 lampen inzetten.
              Zijn tegenwoordig niet zo prijzig meer. Vraag mij alleen af of ze de lampfitting niet gesloopt hebben :hmmz

Foto van de lamp en fitting zou helpen.
              Groet jraaf

Fastsmoke
              Deelnemer

Ik zal gauw eens even wat foto’s proberen te maken. Ik ben ook gaan twijfelen of het wel origineel is. Het lijkt zo… De bekabeling lijkt origineel en ook het kastje lijkt in de originele houder bij de accu te passen.

Wel heb ik het idee dat er maar 1 kastje is waar 2 lampen opzitten..

De mistlampen zijn ook xenon.

Ik zal gauw even foto’s proberen te maken.

sjoerdie
                Deelnemer

Kun je de ballasten zien zitten?

Zo ja, dan is het niet origineel

Lijkt me namelijk sterk dat je überhaupt pilot lampen in originele d2s lampen kunt proppen

Heb je koplampsproeiers?
                  Heb je automatische hoogteregeling?

needenaar25
                  Deelnemer

Bij mijn aftermarket setje deed hij het goed als de auto uit stond + lampen aan maar als de auto aan ging begon het te knipperen en vielen de lampen willekeurig uit enz.

Fftjes Tech2 eraan, instellen dat er xenon in zit ipv halogeen en t werkt als een zonnetje.

Juffer1
                    Deelnemer

Heel duidelijk vindt ik je vraag niet. Er zit een Pilot xenonlamp in : daarmee bedoel je dus specifiek de lamp en niet de ballast of na-starter ?

Ik heb in mij originele xenon koplampen ook pilot xenon lampen zitten met de originele GM ballasten.
                      Overigen levert pilot ook gewoon losse d2s lampen dus er hoeft met de fitting helemaal niets mis te zijn.

Het wordt een ander verhaal als ze aan een kant je originele ballast vervangen hebben voor een pilot Canbus ballast en het aftermarket hebben ingebouwd.

Fastsmoke
                      Deelnemer

Ik ben erachter dat de ballasten van Hella zijn. Het linker ballast zit in een vakje gemonteerd in de accu bak, bij de zekeringskast. Het lijkt alsof het de originele plaats is waar deze in is bevestigd.

Op het Hella ballast zit een Pilot Xenonlamp aangesloten. Voor dimlicht en mistlicht zijn dezelfde ballasten gebruikt. Nu de auto na 2 maanden showroom in beweging komt blijft de melding, maar het uitvallen is niet meer voorgekomen. Misschien vocht? De verlichting blijft branden. Het mistlicht is sowieso stuk en knippert heel snel. De storing voor mistlicht laat ik even rusten tot ik het lampje heb vervangen. Waarschijnlijk is de storing dan weg voor de mistlampen.

Het kan zijn dat de ballasten wel achteraf in zijn gebouwd, maar dat er wel originele spullen zijn gebruikt.

De verlichting werkt verder wel gewoon prima, alleen de storing is heel vervelend steeds op het scherm. Kan dit eventueel uitgeschakeld worden en hoe?

needenaar25
                        Deelnemer

Even iemand met een tech2 (weet niet of het met opcom kan) laten instellen dat er xenon in zit ipv halogeen, als dat nog niet is gebeurt. Heeft bij mij wel gewerkt. Met een beetje geluk werken de lampen wel naar behoren (bij mij in ieder geval wel)

groeten
                          Maarten

sjoerdie
                          Deelnemer

Origineel zitten ze onder de lamp bevestig als ik me niet vergis.

jraaf
                            Deelnemer

Dit verhaal begint steeds gekker te worden. De zelfde balasten voor mist en dim? Waarom ook niet gelijk ‘t groot er op :jerry

Maar alle gekheid op een Veccie;

1 het is niet origineel
                              2 je kan de waarschuwing op je dash niet uit zetten
                              3 ik adviseer je om dim en mist te scheiden (dus voor elke lamp een aparte balast) Zo ben je ook van je mist geknipper af.
                              4 je kunt met de Tech2 of opcom (zie opcom topic)je vec op xenon instellen. Zo krijg je geen foutmelding meer.

Groet jraaf

Fastsmoke
                              Deelnemer

Excuses voor de radiostilte.

De ballasten zijn van Hella in combinatie met Pilot 6000k lampen. De ballasten en lampen zijn achteraf ingebouwd. Iedere lamp heeft zijn eigen ballast.

Is er iemand van het forum dat voor mij een keer met de Opcom mist en dimlicht op xenon in wil stellen?

Zelf heb ik daar totaal geen ervaring mee en ben bang dat ik de hele boordcomputer naar z’n grootje help:-D…

Eddyvec C
                                Deelnemer

Ff een vraagje hier tussendoor. Heeft iemand hier op het forum ook xenon in de mistlampen?

jraaf
                                  Deelnemer

Yep,

Er zijn er meerdere.
                                    Wat is je vraag?

Groet jraaf

Eddyvec C
                                    Deelnemer

Hoe hebben die mensen dat aangesloten. En zijn er ook problemen mee ondervonden

jraaf
                                      Deelnemer

Je hebt een ballast nodig die canbus proof is zodat je geen storing krijgt op de boardcomputer.
                                        Verder is de aansluiting identiek aan een H7 conversie naar xenon.

Originele lamp aansluiting lus je door naar de ballast en de ballast voedt de xenon lamp.
                                        Groet jraaf

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.