Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C xenon probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2013 om 07:15 #17262563
Beste medeforumers,
Gister heb ik mijn Astra G ingeruild voor een Vectra en ben nu de trotse eigenaar van een Vectra C GTS 2.2.
De auto heeft origineel xenon vanaf de fabriek. Wel is er een klein probleempje mee. De auto heeft ongeveer 2 maanden in een showroom gestaan. Dit even in gedachten houdend kan het een vocht of slecht contact probleem zijn.
Het probleem: de rechterlamp geeft steeds een storing op het dashboard en valt na enige tijd uit. Door de verlichting aan en uit te zetten doet de lamp het weer. De linkerkant heeft geen last en werkt netjes. Dus misschien toch een contactje,
Ik kan zien dat er een Pilot 6000k xenonlamp is aangesloten op het originele xenon kastje. Is dit eigenlijk wel correct? Er zit waarschijnlijk geen ontstoorder tussen ivm het canbus systeem.
Waarschijnlijk hebben ze als goedkope oplossing, ter vervanging van de lamp, een Pilot xenonlamp gepakt.
Heeft iemand een oplossing voor het probleem?
Of kan ik beter de boel herstellen en originele lampen bestellen? Iemand enig idee wat dit zou kosten?
14 december 2013 om 08:11 #18198813dat is niet correct.
Ik vermoed dat de balast kapot is.Ik heb het zelfde met aftermarket xenon gehad dat een lamp zomaar uitvalt.
lampen opnieuw aan en uit en de lamp doet het weer.14 december 2013 om 13:23 #18198814Ik denk dat het geen aftermarket is, maar originele ballasten. Wel een aftermarket lamp van Pilot gebruikt. Links geeft hij ook de melding, maar de lamp valt niet uit.
Het uitvallen is duidelijk minder aan de rechterkant aan het worden, maar de meldingen blijven.
Kun je die meldingen eventueel ook uitzetten ergens in het menu? Het functioneert verder prima.
14 december 2013 om 14:10 #18198815kun je een paar foto’s maken ?
14 december 2013 om 17:26 #18198816Ik zou er ds2 lampen inzetten.
Zijn tegenwoordig niet zo prijzig meer. Vraag mij alleen af of ze de lampfitting niet gesloopt hebben :hmmzFoto van de lamp en fitting zou helpen.
Groet jraaf14 december 2013 om 21:17 #18198817Ik zal gauw eens even wat foto’s proberen te maken. Ik ben ook gaan twijfelen of het wel origineel is. Het lijkt zo… De bekabeling lijkt origineel en ook het kastje lijkt in de originele houder bij de accu te passen.
Wel heb ik het idee dat er maar 1 kastje is waar 2 lampen opzitten..
De mistlampen zijn ook xenon.
Ik zal gauw even foto’s proberen te maken.
14 december 2013 om 22:42 #18198818Kun je de ballasten zien zitten?
Zo ja, dan is het niet origineel
Lijkt me namelijk sterk dat je überhaupt pilot lampen in originele d2s lampen kunt proppen
Heb je koplampsproeiers?
Heb je automatische hoogteregeling?14 december 2013 om 23:07 #18198819Bij mijn aftermarket setje deed hij het goed als de auto uit stond + lampen aan maar als de auto aan ging begon het te knipperen en vielen de lampen willekeurig uit enz.
Fftjes Tech2 eraan, instellen dat er xenon in zit ipv halogeen en t werkt als een zonnetje.
15 december 2013 om 11:42 #18198820Heel duidelijk vindt ik je vraag niet. Er zit een Pilot xenonlamp in : daarmee bedoel je dus specifiek de lamp en niet de ballast of na-starter ?
Ik heb in mij originele xenon koplampen ook pilot xenon lampen zitten met de originele GM ballasten.
Overigen levert pilot ook gewoon losse d2s lampen dus er hoeft met de fitting helemaal niets mis te zijn.Het wordt een ander verhaal als ze aan een kant je originele ballast vervangen hebben voor een pilot Canbus ballast en het aftermarket hebben ingebouwd.
15 december 2013 om 14:18 #18198822Ik ben erachter dat de ballasten van Hella zijn. Het linker ballast zit in een vakje gemonteerd in de accu bak, bij de zekeringskast. Het lijkt alsof het de originele plaats is waar deze in is bevestigd.
Op het Hella ballast zit een Pilot Xenonlamp aangesloten. Voor dimlicht en mistlicht zijn dezelfde ballasten gebruikt. Nu de auto na 2 maanden showroom in beweging komt blijft de melding, maar het uitvallen is niet meer voorgekomen. Misschien vocht? De verlichting blijft branden. Het mistlicht is sowieso stuk en knippert heel snel. De storing voor mistlicht laat ik even rusten tot ik het lampje heb vervangen. Waarschijnlijk is de storing dan weg voor de mistlampen.
Het kan zijn dat de ballasten wel achteraf in zijn gebouwd, maar dat er wel originele spullen zijn gebruikt.
De verlichting werkt verder wel gewoon prima, alleen de storing is heel vervelend steeds op het scherm. Kan dit eventueel uitgeschakeld worden en hoe?
15 december 2013 om 14:21 #18198821Even iemand met een tech2 (weet niet of het met opcom kan) laten instellen dat er xenon in zit ipv halogeen, als dat nog niet is gebeurt. Heeft bij mij wel gewerkt. Met een beetje geluk werken de lampen wel naar behoren (bij mij in ieder geval wel)
groeten
Maarten15 december 2013 om 15:00 #18198823Origineel zitten ze onder de lamp bevestig als ik me niet vergis.
15 december 2013 om 16:33 #18198824Dit verhaal begint steeds gekker te worden. De zelfde balasten voor mist en dim? Waarom ook niet gelijk ‘t groot er op :jerry
Maar alle gekheid op een Veccie;
1 het is niet origineel
2 je kan de waarschuwing op je dash niet uit zetten
3 ik adviseer je om dim en mist te scheiden (dus voor elke lamp een aparte balast) Zo ben je ook van je mist geknipper af.
4 je kunt met de Tech2 of opcom (zie opcom topic)je vec op xenon instellen. Zo krijg je geen foutmelding meer.Groet jraaf
23 december 2013 om 08:34 #18198825Excuses voor de radiostilte.
De ballasten zijn van Hella in combinatie met Pilot 6000k lampen. De ballasten en lampen zijn achteraf ingebouwd. Iedere lamp heeft zijn eigen ballast.
Is er iemand van het forum dat voor mij een keer met de Opcom mist en dimlicht op xenon in wil stellen?
Zelf heb ik daar totaal geen ervaring mee en ben bang dat ik de hele boordcomputer naar z’n grootje help:-D…
25 december 2013 om 19:07 #18198826Ff een vraagje hier tussendoor. Heeft iemand hier op het forum ook xenon in de mistlampen?
25 december 2013 om 20:34 #18198827Yep,
Er zijn er meerdere.
Wat is je vraag?Groet jraaf
25 december 2013 om 20:37 #18198828Hoe hebben die mensen dat aangesloten. En zijn er ook problemen mee ondervonden
25 december 2013 om 20:53 #18198829Je hebt een ballast nodig die canbus proof is zodat je geen storing krijgt op de boardcomputer.
Verder is de aansluiting identiek aan een H7 conversie naar xenon.Originele lamp aansluiting lus je door naar de ballast en de ballast voedt de xenon lamp.
Groet jraaf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.