Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C – Wegligging verbeteren zonder verlaging?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2010 om 21:47 #17219653
Sinds Januari heb ik een hele mooie Vectra C stationwagon, Z19DT. Prima auto, maar de wegligging is vergeleken met de Mondeo die ik eerder reed toch niet geweldig.
Nu heb ik hier al verhalen gelezen over het verbeteren daarvan, maar bijna altijd icm verlaging. Dat wil ik dus juist niet.
De vraag: welke oplossingen bestaan er die de wegligging verbeteren, maar de auto niet verlagen? Heeft eibach ook een verenset met originele hoogte bijvoorbeeld? Kun je icm originele veren ook Bilstein B4’s monteren?
Iemand tips, ervaringen of andere ideeën?
5 april 2010 om 22:13 #17652690Als je hem niet wil verlagen dan kan je voor Koni FSD of Bilstein B6 gaan.
B4’s kunnen ook, maar zijn slechts marginaal beter dan de originele oliedempers die er onder zitten.
5 april 2010 om 22:14 #17652691Ik zie dat jij die B6’en hebt, hoe bevalt dat? Is jouw auto verlaagd en wat is het verschil tov de originele dempers volgens jou?
5 april 2010 om 22:26 #17652692Die van mij is idd ook verlaagd, originele veren houden was geen optie, die dingen zijn niet te vertrouwen.
Uiteindelijk voor de Eibachs gegaan omdat ze de zachtste zijn, en maar 30mm verlagen.
Tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen met drempels etc.Maar het bevalt erg goed, hij ligt als een blok op de weg.
Niet meer dat zwevende gevoel op hoge snelheid, niet meer als een hobbelpaard over drempels heen, en niet meer overhellen in bochten.
Mij viel de wegligging ook tegen, en ik kwam van een Astra F Station. De C is naar mijn mening wat te veel als een comfortabele limousine afgeveerd.Maar wat wil je verbeteren aan de wegligging?
5 april 2010 om 22:29 #17652693Dat klinkt precies als hetgeen ik hebben wil. Originele veren breken nogal snel begreep ik, maar zijn er betere veren met de originele hoogte verkrijgbaar? Ik heb op dit moment 16″ eronder zitten en icm verlaging ziet dat er niet uit. 17 inchers zitten momenteel niet in de planning, dus vandaar m’n wens voor de originele hoogte..
6 april 2010 om 08:19 #17652694B6 schokbrekers zijn wel een stukje stugger dan de originele….
B4 is gelijk aan de originele , alleen zijn ze gas-geveerd ipv olie geveerd.De B4 is dan ook een stukje goedkoper dan de B6 !
En tja.. als je een bak vol geld hebt en perfect wilt rijden dan moet je de FSD schokkers van Koni hebben.
7 april 2010 om 09:47 #17652695B6 is inderdaad een stukje sugger, maar dat is ook wat hij zoekt.
B4’s zijn iets sneller dan de originele oliedempers, maar een veel betere wegligging krijg je er niet van.
Over ervaringen met FSD’s op een Vectra C is weinig te vinden, en een vergelijking met B6’s al helemaal niet.
Ik vond het enorme prijsverschil de gok niet waard.Op ebay zijn genoeg veren te vinden van originele lengte, maar hoe de kwaliteit daarvan is t.o.v. de OEM veren is mij niet bekend.
1 mei 2010 om 20:01 #17652696Ik heb er vandaag (achter) een setje Monroe Reflex dempers onder gezet. Scheelde de helft met B6’en, en de achterveren breken toch nooit dus die heb ik lekker laten zitten. Wereld van verschil vergeleken met de oude fietspompen die totaal op waren.
Volgende week worden de voorste dempers gedaan, maar dat doe ik niet zelf. Of is dat stiekem toch best te doen zonder brug en met beperkte sleutelervaring?
2 mei 2010 om 06:33 #17652697origineel gepost door Timmert
Ik heb er vandaag (achter) een setje Monroe Reflex dempers onder gezet. Scheelde de helft met B6’en, en de achterveren breken toch nooit dus die heb ik lekker laten zitten. Wereld van verschil vergeleken met de oude fietspompen die totaal op waren.Volgende week worden de voorste dempers gedaan, maar dat doe ik niet zelf. Of is dat stiekem toch best te doen zonder brug en met beperkte sleutelervaring?
heb zelf wel een gebroken achter veer gehad met de vec.
4jaar oud
180.000kmje achter schokbrekers is een kwestie van 2 torx bouten.
alleen voor is een compleet ander verhaal.
aan de voorzijde moeten je veerpoten gedemonteerd en daarna je veren er ook af gehaald worden.dus zonder het juiste gereedschap gaat dit geen succes worden en kan het zelfs gevaarlijk zijn!!
2 mei 2010 om 08:49 #17652698origineel gepost door Timmert
Ik heb er vandaag (achter) een setje Monroe Reflex dempers onder gezet. Scheelde de helft met B6’en, en de achterveren breken toch nooit dus die heb ik lekker laten zitten. Wereld van verschil vergeleken met de oude fietspompen die totaal op waren.Monroe Reflex zijn vergelijkbaar met de Bilstein B4, dus idd een heel andere prijsklasse.
Maar als je oude dempers totaal versleten zijn, zijn nieuwe dempers idd een wereld van verschil. :)
13 januari 2011 om 13:03 #17652699[rquote=1658477&tid=124125&author=Timmert]Ik heb er vandaag (achter) een setje Monroe Reflex dempers onder gezet. Scheelde de helft met B6’en, en de achterveren breken toch nooit dus die heb ik lekker laten zitten. Wereld van verschil vergeleken met de oude fietspompen die totaal op waren.
Volgende week worden de voorste dempers gedaan, maar dat doe ik niet zelf. Of is dat stiekem toch best te doen zonder brug en met beperkte sleutelervaring?[/rquote]
Hoe kom je erachter of je schokdempers versleten zijn, zonder ze te demonteren?
13 januari 2011 om 13:06 #17652700Veerpootbrug voor en achter?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.