Vectra C valt uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C valt uit

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

We hebben hier ook nog een Vectra C staan die af en toe uitvalt als je hem start, als hij dan stationair loopt valt hij langzaam terug in toeren tot hij helemaal uitvalt. Als je hem daarna weer start gaat het gewoon goed.

Ook is het al een paar keer voorgekomen dan de km teller en toerenteller spontaan niet meer werkt.

Het gaat om een Vectra C1 met z18xe1 motor uit 2003.

Fearless
      Deelnemer

Uitlezen…..

Dynamo problemen hebben deze veel

Spacejam
        Deelnemer

Er staan geen foutcodes in.

Spacejam
          Deelnemer

iemand nog suggesties?

astragsi
            Deelnemer

check even of de benzine pomp nog loopt als de auto uitvalt.
              is makkelijk te horen als je het zitgedeelte van de achterbank even demonteerd.

Opel4all
              Deelnemer

[rquote=1833918&tid=139859&author=Spacejam]

Ook is het al een paar keer voorgekomen dan de km teller en toerenteller spontaan niet meer werkt.

Het gaat om een Vectra C1 met z18xe1 motor uit 2003.[/rquote]

Hallo,

Dit ligt aan je ABS stekker deze zit bij je ABS-unit onder de motorkap, deze maakt een slecht contact, dit is een bekende kwaal bij de eerste Vectra’s.

Hiervoor is ook een modificatie geweest, de latere modellen hebben een ander type stekker gekregen.

Die van mij had dat toen ook soms wou hij niet meer starten hij gaf dan geen kick, motorkap open stekker er af en er weer op, en starten maar weer :D;)

Groetjes, Joche

McLambo
                Deelnemer

[rquote=1833918&tid=139859&author=Spacejam]We hebben hier ook nog een Vectra C staan die af en toe uitvalt als je hem start, als hij dan stationair loopt valt hij langzaam terug in toeren tot hij helemaal uitvalt. Als je hem daarna weer start gaat het gewoon goed.

Het gaat om een Vectra C1 met z18xe1 motor uit 2003.[/rquote]

Heb bijna hetzelfde gehad met mijn z18xe uit 2003. Als de motor bijijijjiijna afsloeg, gaaf de wagen zelf nog een peut gas bij mij. Klonk niet echt gezond.

heb toen het gasklephuis + carterventilatie schoongemaakt, en een nieuwe software versie laten installeren bij de VOD. sindsdien dit probleem nooit meer gehad.

Maar dat van die ABS stekker kan ik ook beaamen; hier heb ik ook problemen meegehad. Ik heb uiteindelijk alle contactjes strakker gezet (klotewerk), en goed ingespoten met wd40. Sindsdien gaat het weer aardig goed.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.