Vectra C SW clima bedieningspaneel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C SW clima bedieningspaneel

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    pieter25
    Deelnemer

mijn Vectra C1 SW uit 2005 had last van een defecte bedieningsknop op het clima paneel zoals zo veel vectra’s last van dit euvel hebben.
      Ik heb de How To van Helmer opelfan gevolgd maar helaas mocht het in mijn geval niet baten.

Op zoek naar een 2e handsje dan maar.
      Ik las op diverse plekken op dit forum dat de volledig canbus vectra modellen kies keurig zijn als het aan komt op verschillende type nummers.
      Ik ben dus opzoek gegaan naar een identiek type nummer om storingen te voorkomen.
      Deze in engeland (ebay) gevonden.

Ik dacht dit is Plug & Play.
      De nieuwe unit werkte prima alle knoppen deden wat ze moesten doen alleen de airco deed niet meer mee?
      of ik deze nu aan of uit zette in het menu er kwam niets kouder dan buitenlucht binnen.
      zoda ik de oude unit terug plaatste kwam er gelijk een koele bries uit de ventilatie roosters :swear

Met op-com gekeken of er verschillen te zien waren tussen de 2 units.
      En wat blijkt? De nieuwe unit met het zelfde hardware type nummer heeft een oudere; “code index and version” versie :(

Gezien er helaas niet zo iets bestaat als firmware flashen voor auto onderdelen moet ik dus nu opzoek naar een nieuwer type.
      Of is er hoop in de vorm van een reset van de ECU ofzo?

De productie datum van de units verschild slechts 4 maanden, ik had nooit gedacht dat dit zo precies kwam.
      Een identieke software versie unit vinden is een spelt in een hooiberg.
      Ik ga er van uit dat nieuwe software versies wel compatibel zijn, kan iemand dit bevestigen?
      De cd30 cd70 enz hebben een volume knop met een grijze rand, nieuwe clima units hebben dezelfde grijze rand in de bedieningsknop zitten, dit lijkt me een mooie bonus als er toch een nieuwere versie moet komen :D

Anoniem

Ik heb zelf 1 gekocht van een c2 (met de grijze ring op de grote knop) Was wel plug en play
        Gekocht omdat de grote knop het ook niet goed meer deed. Lag hier al een tijdje op de plank ik dacht ga proberen om het te verhelpen. mijn “oude” werkt 100% goed. Zie dat de nummers ook gelijk zijn
        Jammer dat het met mijn how to niet heeft geholpen :(

Bartjex88
        Deelnemer

Deze code index kan je toch aanpassen met de tech 2 niet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

liviu2004
          Deelnemer

For all the programming I did on my Corsa C with tech2, code index you can change but I could never change the code version. That is selected by tech2.

@pieter25
            , can you check at measuring blocks, if you can see the status of AC button or AC request?

evertfisherman
            Deelnemer

Wel vreemd dat de nummers van de unit hetzelfde zijn en het dan nog niet goed werkt zoals het moet. Zo te horen luistert het dus heel nauw qua typenummer en dus ook qua bouwjaar.

Goed om te weten want ik ben zelf ook op zoek. Sommige units lijken qua uiterlijk 100% op elkaar, zelfde bouwjaar Vectra, ECC of handbediend, maar hebben een ander nummer.
              Dat ligt dus misschien aan bouwmaand zo te horen.

Hopen dat je het kunt oplossen met wat hulp hier.
              Op de onderdelenlijn heb ik wel jouw onderdeelnummer zien staan, misschien een sloop in de buurt zoeken en testen of het werkt alvorens te kopen?

h0us3cat

Ik heb deze nog te koop:
                http://i.imgur.com/IffcOfK.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                http://i.imgur.com/Pf5QgxE.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

pieter25
                Deelnemer

Helmer opelfan, Bartjex88, liviu2004, evertfisherman en h0us3cat bedankt voor jullie reacties. Ik ben er mee aan de slag gegaan.

@pieter25, can you check at measuring blocks, if you can see the status of AC button or AC request?

These are the measuring blocks printscr’s
                  Nr1

Nr2

Nr3

Nr4

Nr5

And now The Nr5 Printscreen with the old ECC module

liviu2004
                  Deelnemer

I cannot see any value for AC request, so cannot judge. The only possible explanation is that the “new” module must be programmed again for the car, or maybe there is a variant config to be changed or mid-speed can bus to be reprogrammed. Cannot tell unless I see the car.

Maybe new module is programmed for different clutch option than old module. Maybe different software version, then other code index needed:

pieter25
                    Deelnemer

This is all i can program (ecc programming mid speed can-bus config)

today i have tryed a newer ECC module (date 12-06-2006)

Op-Com shows the folowing information;

This unit also does not work (plug & Play) the climate control is turned off.
                      I notest that this unit is version 00105, unit 00103 does not work alsow.
                      The original ECC unit is version 00104.
                      Could it be true that i need that and only that Version to let the ECC work properly?

Anoniem

Geen idee. Ik heb in mijn Vectra een nieuwer paneel gekocht uit een vectra C2. Werkte zonder inleren direct goed

liviu2004
                        Deelnemer

Have no other idea than to plug tech2, code index programming and check engine settings.

pieter25
                          Deelnemer

@liviu2004 wrote:

Have no other idea than to plug tech2, code index programming and check engine settings.

thanks for your reply.

liviu2004
                            Deelnemer

If you want, pass by in Capelle a/d IJssel in an evening, we can look together with tech2. No charge. I am curios how to solve this. Liviu

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.