Vectra C: stuurbekrachtigings olie laag?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C: stuurbekrachtigings olie laag?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    2000
    Moderator

Ik krijg sinds kort een melding van de stuurbekrachtigings olie niveau laag. Nu heb ik gezocht, maar ik kan geen reservoir vinden. In het boekje ook niets over te vinden. Nu heeft mijn vrouw een afspraak bij de dealer gemaakt om ‘m uit te lezen, maar als het daadwerkelijk alleen het niveau zou zijn dan kan ik dat zelf ook wel oplossen. Nu de vraag: waar kan ik het vulpunt vinden?

wim-v6
      Deelnemer

Direct op het stuurhuis, links of rechts in de motorruimte, achter de motor verstopt dus.

Willem

2000
        Moderator

origineel gepost door wim-v6
          Direct op het stuurhuis, links of rechts in de motorruimte, achter de motor verstopt dus.

Willem

Ik vermoedde al dat jij als eerste zou antwoorden :thumbup
          Heb je enig idee waardoor het probleem zou kunnen ontstaan? Er lekt i.i.g. niets?

wim-v6
          Deelnemer

kan lekkage zijn inderdaad.

en dan meestal de Keerringen van het stuurhuis zelf, of be afdichting van het tankje.

Als ik jouw was, zou ik m vullen met de juiste olie (Opel Dealer) en kijken hoe lang het duur eer weer de melding komt.

Willem

bono
            Deelnemer

Zit dit reservoir niet achter de voorbumper aan de bijrijderskant??
              Zo nee, wat voor een reservoir is dat dan?
              Zo ja, dan de voorbumper demonteren en vullen, hij valt daar direkt op, niet te missen!

Greetz, Bono.
              :afro

jsgsi
              Deelnemer

Zit dit reservoir niet achter de voorbumper aan de bijrijderskant??

Daar kan hij ook zitten idd!!
                Bij mij zit hij daar (kun je lekker bijkomen :thumbdown ) en ik denk dat het vanaf 2006 (de C2) daar zit .
                Daarvoor zitten ze vaak rechtsvoor tegen/vlakbij het schutbord (op het stuurhuis).

bono
                Deelnemer

Nee, ik heb zelf een C1 en daar zit hij ook!
                  Dus bij de vectra c zit hij achter de voorbumper aan de bijrijderskant!

Greetz, Bono

arjontje
                  Deelnemer

origineel gepost door bono
                    Nee, ik heb zelf een C1 en daar zit hij ook!
                    Dus bij de vectra c zit hij achter de voorbumper aan de bijrijderskant!

Greetz, Bono

Dat ligt er aan waar nou de ruimte is.

2000
                    Moderator

Ik heb er nog niet naar gegluurd, ga morgen even kijken

Gts32v6
                      Deelnemer

Pvc wielkuip rechtsvoor verwijderen en daar zit het reservoir.

Gr. Gts32v6

2000
                        Moderator

Het reservoir zit inderdaad op de aangegeven plek. :thumbup Maaaaaaar die zat dus vol. Tenminste hij leek vol te zitten, je kan er ook zo lekker bij:hmmz Maar goed, ik een trechter met een stuk slang erin gehangen, en vol gegooid. ik had niet echt het idee dat er wat bij gekomen is. Kijken of de melding weg is, en anders de sensoren maar na laten kijken.:mad:

2000
                          Moderator

Over dat lekken dacht ik dus ook, maar de gehele auto is droog :hmmz Maar het is een hydraulisch/elektrisch systeem, het gebeurt regelmatig dat het de dynamo is die het niet meer trekt. Daardoor schakelt de bekrachtiging uit. Je ziet ook dat het systeem flinkt wat vermogen trekt, kijk maar naar de brandende koplampen als je stuurt. Even na laten meten lijkt me de moeite.

Na het bijvullen heb ik zelf geen last meer gehad, maar hij zat al zo goed als vol. Toen ik bezig was, was ik er van overtuigt dat het niet zou helpen.

Basgsi
                            Deelnemer

ken het probleem had mn broertje ook met zn gts 3.2 uit 2002. de melding bleef maar elke keer komen maar konden nergens het reservoir vinden.
                              Bij het inbouwen van xenon (bumper eraf) zag ik ineens een reservoir. Lastig om bij te vullen zonder te knoeien, maar met lange trechter gelukt.
                              Bumper is er wel gemakkelijk af te halen, alleen ff goed kijken met de kabels die eraan zitten.

pegasusjan
                              Deelnemer

Ik heb het bij mijn vorige Vectra bijgevuld door een slang aan de trechter te bevestigen en dan lukt het vrijwel zonder te knoeien.
                                De bumper moet er hiervoor af zoals hier al aangegeven is.
                                Ik maakte altijd alleen maar de rechterkant los zodat ik bij het reservoir kon komen.

Fearless
                                Deelnemer

Ik heb me een keer rot gezocht. Bleek die rechtsvoor te zitten achter de kappen. Wat een waardeloos plekje voor zoiets!

aapje1963
                                  Deelnemer

Nu deze tiss 2000

Er zijn drie systemen

1. met sensor
                                    2. zonder sensor
                                    en een compacte..
                                    Klik op link voor PDF van tiss2000

het is op een pagina dus ff scrollen…

http://www.starting4u.com/files/d622e515eb92e4de.pdf

En dat het vul systeem voor zit is juist achter de voorbumper bijrijder…

en ja waarom zo’n vreemde onhandige plek….het is in pryncipe onderhoudsvrij dus…. maar alles wat onderhouds vrij is kan natuurlijk ook stuk of…
                                    Maar bij gene lekkage of…. is het onderhoudsvrij… en zakt het olie peil dan…ja moet dit toch ergens verloren worden en …kom je op die rotplek om te vullen, indien er mee door te rijden kan worden na bijvulling.. dit is mijn idee hoor…lol

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.