Vectra C Storing

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C Storing

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225227
    aztek
      Lid sinds:
      17 December 2009

      Beste members alvast een hele goede avond,

      Een tijdje terug had ik wat problemen met de automatische versnellingsbak van mijn vectra 2.2 elegance.

      Ik had gelukkig nog garantie dus kreeg ik een andere bak(gereviseerd)
      Ik heb de auto nu iets meer dan 6 maanden gereden zonder problemen of het volgende gebeurt:
      Auto start niet ,alle lampjes branden en op de plek waar je altijd P,R,N,D ziet zie ik 3 puntjes.ANWB erbij gehaald en die heeft het op de een of rare manier toch kunnen starten.
      ABS lampje bleef branden dus de volgende dag naar de dealer.
      Daar aangekomen de auto laten uitlezen en blijkt dat er een hoop fouten waren ,dus hebben ze alles hersteld,onderweg naar huis niks aan de hand.

      De volgende dag auto gestart en nauwelijks een kilometer gereden of alles begon te branden ,net kersverlichting,acculampje,abs,gewoon alles,in eens viel de toeren teller en de snelheidsmeter ook uit.Al die tijd bleef de auto gewoon rijden,ik heb snel kunnen keren en gelijk naar huis gereden.

      Nu mijn vraag ,wat kan er in godsnaam zijn gebeurt met mijn Vectra,ik begin nu echt te balen en vertrouw die auto niet meer.Ik ga morgen weer naar de dealer en ben echt benieuwd wat er aan de hand is.Trouwens de dealer vertrouw ik ook niet omdat ze net een stel amateurs daar werken,toen ik bijvoorbeeld vroeg wat er hand was zeiden ze alleen dat er een storing was en dat ze alles hebben gereset.Kan dat??Er moet toch een oorzaak zijn of zie ik dat verkeerd.

      Alvast bedankt ..

      #17719729
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Denk dat je dynamo kapot is.

        Willem

        #17719730
        aztek
          Lid sinds:
          17 December 2009

          Ok Willem,de ANWB is onderweg en gaat kijken wat er aan de hand is.

          Alvast bedankt.

          #17719731
          aztek
            Lid sinds:
            17 December 2009

            ANWB is langs geweest en wat schets mijn verbazing,die meneer van de ANWB start mijn auto en geen enkele storing meer te zien,hij heeft alles uitgelezen,we hebben een rondje gereden ,ook op de snelweg en niks meer gevonden.

            Ben voor de zekerheid naar de dealer gegaan en daar kan men ook niks meer vinden,Echt vreemd is dit.
            Van de dealer heb ik het advies gekregen om een logboek bij te houden en alles op te schrijven wat ik zie,wat,wanneer het gebeurt,bij welke kilometer stand ,alles proberen te onthouden bijvoorbeeld als ik over een hobbel heb gereden etc etc.

            Een ding is duidelijk mijn auto spookt van tijd tot tijd.

            #17719732
            opel-limbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2007

              Misschien zit Casper (het spook) er wel achter. :P Hopen dat het goed blijft gaan nu.

              Greetz Roel met een C.

              #17719733
              Opel4all
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 August 2006

                Hallo,

                Van welk bouwjaar is je Vectra!

                Groetjes, Joche

                #17719734
                aztek
                  Lid sinds:
                  17 December 2009

                  Joche,is een Opel Vectra 2.2-16V Elegance bouwjaar 2003 ,ik heb hem gisteren gereden en gelukkig geen bijzonderheden,hoop dat het zo blijft.

                  #17719735
                  Opel4all
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2006

                    origineel gepost door aztek
                    Joche,is een Opel Vectra 2.2-16V Elegance bouwjaar 2003 ,ik heb hem gisteren gereden en gelukkig geen bijzonderheden,hoop dat het zo blijft.

                    Hallo,

                    Dat blijft niet zo ;) dit ligt aan je Stekker van het ABS stuurapparaat, deze maakt een slecht contact!

                    Ik had dit toen zelf ook, bij mijn Vectra C van 2002.

                    Als je auto weer eens niet starten wil kun je het volgende proberen, je haalt dan de stekker van het ABS stuurapparaat even los, en plaatst hem dan weer terug.

                    Voor 99% dat hij dan weer start, de stekker zit als je voor de auto staat, schuin achter de rechtervoorpoot.

                    Bij Opel is dit ook bekent, er is bij de latere modellen (2003,5 = BJ 2004) een modificatie geweest van de ABS kabelboomstekker!

                    Ik zal het vanavond wel even opzoeken, zet het hier dan nog wel even neer.

                    Groetjes, Joche

                    #17719736
                    aztek
                      Lid sinds:
                      17 December 2009

                      Hey Joche alvast bedankt voor de moeite,

                      Ik merk wel als er weer iets niet goed gaat met de auto.

                      grts,..

                      #17719737
                      Opel4all
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 August 2006

                        origineel gepost door aztek
                        Hey Joche alvast bedankt voor de moeite,

                        Ik merk wel als er weer iets niet goed gaat met de auto.

                        grts,..

                        Hallo aztek,

                        Als je eens langs een echte garage gaat, kunnen ze zo zien of dit het probleem is ;)

                        Buitendienstoplossing: 1537 Onderwerp: ABS-kabelboomstekker – Slecht contact

                        Modellen: Motoren: Optie:
                        Vectra-C 2002…2003,5 All

                        Klacht: Uitval van de instrumentenweergave tijdens het rijden, uitslaan van de instrumenten, auto niet te starten, ABS-controlelamp gaat branden, problemen bij het opslaan van de defectcodes voor ABS-wieltoerental sensors.

                        Oorzaak: Slecht contact van de kabelboomstekker aan het ABS-stuurapparaat.
                        Productie: Vanaf modeljaar 2003,5 worden in de productie gewijzigde kabelboomstekkers gebruikt.

                        Oplossing:
                        In geval van reclamatie door de klant moeten de contacten van de kabelboomstekker
                        kabelboom-ABS aan ABS-stuurapparaat met de te bestellen testkabel gecontroleerd
                        worden.

                        Garantieverleningen kunnen worden aangevraagd voor voertuigen die niet ouder
                        zijn dan 3 jaar en die minder dan 100.000 km hebben gereden.
                        Vergoeding van de aanvoertijd in overeenstemming met de richtlijnen inzake
                        het vergoeden van garantiekosten.

                        Groetjes, Joche

                        #17719738
                        aztek
                          Lid sinds:
                          17 December 2009

                          Joche,dit waren ongeveer mijn problemen,hartelijk dank,ik ga dit zeker meenemen naar de garage.,
                          trouwens ken je toevallig een ECHTE garage in Rotterdam:D

                          alvast bedankt…

                          #17719739
                          j.pons
                            Lid sinds:
                            6 January 2007

                            origineel gepost door aztek
                            Joche,dit waren ongeveer mijn problemen,hartelijk dank,ik ga dit zeker meenemen naar de garage.,
                            trouwens ken je toevallig een ECHTE garage in Rotterdam:D

                            alvast bedankt…

                            Eef en huub Rotterdam
                            Motorhuis delft
                            Van der kooij schiedam

                            #17719740
                            opel-limbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2007

                              Echte garages worden schaars!

                              Greetz Roel met een C.

                              #17719741
                              aztek
                                Lid sinds:
                                17 December 2009

                                Ik was zelf naar van der Kooij Hoogvliet geweest,net wat ik al eerder zei net amateurs,ik ga Eef en Huub proberen,heb de auto trouwens sinds gisteren niet meer gereden,ga straks een stukje rijden kijken wat gebeurt

                                #17719742
                                aztek
                                  Lid sinds:
                                  17 December 2009

                                  Beste forum leden,

                                  Na een tijdje gereden te hebben met mijn Vec C krijg ik weer dezelfde problemen,alle lampjes branden,etc etc.Het gekke is natuurlijk dat het tijdens het rijden gebeurt,ik heb gewoon doorgereden en op een geven moment was alles weer normaal.Vandaag gebeurde het weer.Ik heb de dealer gebeld en heb een afspraak voor as woensdag.

                                  Over het probleem die Opel4all heeft aangekaart heeft de garage helemaal niks gezegd toen ik de vorige keer bij ze was.

                                  Hoe kan ik dit het beste aanpakken,volgens de dealer zijn het normale storingen die ze dan herstellen door alles te resetten.Kent iemand een goeie monteur in Rotterdam??
                                  Ik zit echt te balen en weet effe niet hoe ik dit moet oplossen omdat ik ervanuit ga dat de dealer zou moet weten wat er aan de hand is of wat de oorzaak zou kunnen zijn van die storingen.

                                  #17719743
                                  Opel4all
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 August 2006

                                    [rquote=1862952&tid=132279&author=aztek]Beste forum leden,

                                    Over het probleem die Opel4all heeft aangekaart heeft de garage helemaal niks gezegd toen ik de vorige keer bij ze was.

                                    Hoe kan ik dit het beste aanpakken,volgens de dealer zijn het normale storingen die ze dan herstellen door alles te resetten.[/rquote]

                                    Hallo aztek,

                                    Als je dit door geeft: Buitendienstoplossing: 1537 kunnen ze er welicht even naar kijken.

                                    Deze Buitendienstoplossing: 1537 hebben zij namelijk in de computer staan Tis2000, dit is een programa van Opel met alle aanpassingen (Buitendienstoplossingen).

                                    Als ze dit niet kunnen/willen :thumbdown :fy1

                                    Groetjes, Joche

                                    #17719744
                                    aztek
                                      Lid sinds:
                                      17 December 2009

                                      Thanks Joche,ik ga dit zeker aankaarten,ik was vandaag al van plan om mijn opel in te ruilen voor een nieuwe corsa,die gasten hebben een 50/50 deal momenteel.

                                      Ga nog erover nadenken.Wil mijn Vec C niet kwijt :D

                                      #17719745
                                      aztek
                                        Lid sinds:
                                        17 December 2009

                                        BEste members,

                                        sorry voor de late reply,maar mijn opel is al een tijdje gemaakt en het was inderdaad de abs stekker die gek deed.

                                        ik heb het bij de dealer in hoogvliet laten maken nadat ik ze erop had geattendeerd wat voor mogelijke oplossingen ik zelf op internet had gevonden.
                                        Die hebben ze meegenomen in hun onderzoek en kwamen tot de conclusie dat het inderdaad de abs stekker was.

                                        al bij al heeft die operatie mij met maakloon 250 euro gekost,

                                        alsnog bedankt

                                        #17719746
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Jammer van de kosten, maar je kunt weer gerust de weg op :thumb

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.