Vectra C Station banden maat advies

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C Station banden maat advies

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Michel85

Hallo, Nieuw hier op het Forum. Heb wat advise van Vectra rijders nodig.
      Ik heb een Vectra C stationwagon, bouwjaar 2004.

M’n huidige zomerbanden (Pirelli P7 Cintuato 215/55 R16) zijn aan vervanging toe dus ben at aan het rondneuzen naar welke banden goed presteren. Ik ben niet zo tevreden over gedrag op nat wegdek van m’n huidige banden dus wil daar wat verbetering zien. Laag brandstofverbruik is ook belangrijk voor mij.

Mijn plaatselijke Profile Tyrecenter adviseerde me om ipv huidige bandmaat 215/55 R16 te kiezen voor een iets smallere maat 205/55 R16. Deze banden zijn aanzienlijk goedkoper (scheelt maar liefst 200,= voor 4 banden).

Nu is de 215/55 R16 de aanbevolen bandmaat voor m’n Vectra. Als ik er nu 205/55 R16 onder leg wat voor effect heeft dat? Zijn er mensen die een station car rijden met 205/55 R16 banden, en wat zijn jullie eraringen?

Nu heb ik zelf ook een set winderbanden in de maat 195/65 R15 en ik merk geen negatieve effecten van de smallere banden maar winterbanden zijn natuurlijk wat anders dan zomerbanden.

Graag jullie advies.

christiaan85

Ik heb zo een set eronder zitten.
        Hiervoor had ik 17 inch, maar uit kosten overwegingen en toch een stukje comfort ben ik naar deze maat gegaan. Ik vind het veel beter rijden al blijft dat een gevoel verhaal. Een goede wegligging en een rustiger rijgedrag dan de 17 inch variant.

Anoniem

Welkom king:

Het grootste verschil is de look. Ben je niet zo van de looks. Wat ja de meeste willen zo breed mogelijk.
          Bredere banden meet rolweerstand is meer verbruik al is het marginaal. Brede banden hebben ook iets minder comfort. Je hebt meer last van spoorvorming.
          En aan de andere kant. De gemiddelde nederlander kan makkelijk jaren met een set banden doen. Is maar net welke afweging je maakt. En €200 is ook wel een bedrag

speaker
          Deelnemer

Volgens mij is 205/55/16 de affabriek-maat en niet 215/55.

205/55 aan de voorkant rijdt/gedraagt zich sowieso beter!! En qua hoogte scheelt het toch 1,1cm :thumb

CJX
            Deelnemer

Ik had ook 205/55/16 op de standaard velgen van mijn vorige Vec. ( C1 2,2DTi SW )

Op die maat heb ik meer dan 100.00 prettige kilometers mee gereden.
              Eerst op Good Year Eagles en later ruim 60.00 km op Bridgestone Turanza’s.
              Die Bridgestones waren comfortabel en slijtvast. ( en ook een stuk goedkoper dan veel andere A-merken )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.