Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Vectra C station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2013 om 09:03 #17260447
Enkele weken geleden heb ik een Vectra C station op de stoep gehad. Had nog niet eerder tijd gevonden om deze show-off te maken. Helaas kwam ik er ter plekke achter dat er geen SD kaartje in mijn fototoestel zat dus heb alle foto’s met de telefoon moeten maken. Deze keer ook niet zo’n uitgebreide show-off als normaal omdat ik tijdens de klus ook zo goed als geen foto’s gemaakt heb.
Tijdens de klus heb ik samen met de eigenaar de letters vectra van de achterkant afgehaald, wat deze keer goed ging. Ik had de eigenaar geen garantie gegeven dat het goed zou gaan, aangezien ik al 2x heb meegemaakt dat je achter de letters op de grondlak zat.
De eerste indrukken van de auto.
Allereerst de auto gefoamd, gewassen (hierbij ben ik de sponningen etc te lijf gegaan met apc 1:10 en kwast en borstel).
Toen begonnen met clayen, maar dit had totaal geen nut. Op meerdere plekken geprobeerd, hetzelfde resultaat. Wel op de bekende plekken, onderaan de deuren en achter de wielen natuurlijk.De velg in stappen:
vervolgens begonnen met de DAP. De lak zag er eigenlijk heel goed uit en vrij weinig lakdefecten zichtbaar. Maar de kleur zal hierin zeker een rol spelen. Doel was ook om meer glans te krijgen. De auto is geheel gepolijst met een PB ssr2 en een oranje pad. Vervolgens nog een hit PB ssr1 op wit, maar dit gaf geen verschil.
Daarna de auto verwend met een laagje PB White Diamond, Dodo Juice Light Fantastic en een rondje PB Trim Restorer. Jan Hein heeft zich ondertussen uitgeleefd op de ruiten en de kunststof interieurdelen, gebruikmakend van de glasscleaner van Meguairs en PB Natural look.
Tussendoor ben ik de bekleding nog te lijf gegaan met de extractor, wat ik niet tot het laatst bewaard heb aangezien Jan Hein dan op een klamme stoel terug zou moeten naar de camping.
De foto’s:
50/50
uit extractor:
exterieur
5 september 2013 om 20:01 #18171968AnoniemLid sinds:
1 January 1970De auto ziet er weer super uit. Ik ben er nog steeds blij mee. Zaterdag het vakantie vuil eraf halen, dan glimt hij weer!
Wilco nogmaals bedankt
21 januari 2014 om 14:50 #18171969Wow wat is die mooi geworden!
Doe je dit poetsen professioneel, zie namelijk termen voorbij komen wat me helemaal niks zegt namelijk.
22 januari 2014 om 11:11 #18171970Dat ziet er zeker netjes uit.
24 januari 2014 om 21:23 #18171971@remutr wrote:
Wow wat is die mooi geworden!
Doe je dit poetsen professioneel, zie namelijk termen voorbij komen wat me helemaal niks zegt namelijk.
Thnx!
Professionele hobby ;)
Welke termem zeggen je niks dan?
25 januari 2014 om 12:59 #18171972Deze termen: de DAP, PB ssr2, pb ssr1 en dan nog oranje of witte pad
PB White Diamond, Dodo Juice Light Fantastic en een rondje PB Trim Restorer. JPB Natural look.
de extractor, doe je dat met een waterstogzuiger?
nu denk ik dat PB staat voor Poor Boy, maar hoe ik dat op volgorde moet gebruiken en wat voor poetsmachine ik nodig heb, gaat me een beetje boven me pet haha.
25 januari 2014 om 14:41 #18171973Idd, PB is poorboys world, het merk polijstmiddel wat gebruikt is. Als ik het over de DAP heb, dan heb ik het over de machine. De kleuren van de pad onderscheiden zich in “hardheid” en slijpgraad, in combinatie met het polijstmiddel, wat ook weer in verschillende gradaties is. Vandaar de ssr 1 en ssr 2, de 2 heeft een iets grovere korrel zeg maar.
Natural look is een dressing voor kunststof interieurdelen en trim restorer doet eigenlijk hetzelfde voor niet gespoten kunststof delen voor de buitenzijde.
De white diamond voedt de lak welke speciaal voor lichtere lakken is, voor donkere lakken is er bijv de black hole van PB. Dit heeft geen beschermende werking en daarom gaat er nog een beschermende waxlaag over en in dit geval is dat een wax van dodo juice geweest.
De extractor is een soort vam waterzuiger die het water zeg maar in de stof sproeit en het er met dezelfde beweging weer mee uit zuigt. Niet helemaal waar, maar zo leg ik de werking voor een “leek” wel het makkelijkst uit.
Je mag natuurlijk altijd langskomen voor een detail… ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.