Vectra C snufjes/weetjes/gadgets

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C snufjes/weetjes/gadgets

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 402)
  • Auteur
    Berichten
  • #17547526
    DOCTOR007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2008

      origineel gepost door Edvries

      origineel gepost door djjuergen

      origineel gepost door Edvries
      Weet iemand hoe het zit met het gekoelde handschoenenvakje? kanje dat aan/uitzetten?

      euh ja, als je het dashboard kastje open doet heb je aan de linker kant een een soort van schuif of knop zitten.

      als je die in andere positie zet word je dasboardkastje gekoeld, of niet

      Hmmm, gekeken maar die zit er bij mij niet …:hmmz

      Bij mij ook niet:thumbdown

      #17547527
      DOCTOR007
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 November 2008

        origineel gepost door Gts32v6
        Punt 6 krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat:mad: Gts 2003 3.2 v6

        Gr. Gts32v6

        Heeft het misschien te maken met je uitvoering of can bus gerelatterde oorzaak????

        #17547528
        DOCTOR007
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2008

          origineel gepost door DOCTOR007

          origineel gepost door aapje1963
          origineel gepost door blue magic

          de 13e is er voor dat de kou die nog in het airco systeem zit te gebruiken, scheelt weer wat energie

          1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
          2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
          3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
          4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
          5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
          6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
          7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
          8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
          9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
          10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
          11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
          12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
          13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
          14.dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling.
          15.Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg .
          16. nieuwe/andere sleutel programeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken
          17. Als je de auto op slot doet met de afstandbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in.
          18. als je de auto parkeert in het donker, doe je het knipperlicht naar links of naar rects dan gaat je linker of rechter parkeerlicht branden.
          19. Als je je licht vergeet uit te zetten, schakeld het dimlicht na een bepaalde tijd uit, stadslicht blijft wel aan.

          19 toegevoegd

          Kwam er …snik:cry achter, stom stom gelukkig starte de auto:wors nog wel na 6.30 uur.

          Met zolang dimlicht had hij denk ik niet mee rgestart, want er brand best wat aan lampjes ook in dashboard.

          Ik hoop het niet meer te gebruiken LOL zelfs licht alarm helpt dus niet altijd, dach dat het alarm bij sleutel in contact hoorde, haalde deze eruit en opslot de boel.

          Was beetje chaotisch of, het begint bij 46 minder te worden in de bovenkamer..:hmmz

          ps event 20..als je het nooit uit doet gaat het licht vanzelf uit……:jerry

          21 toegevoegd

          21. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening de knop UNLOCK voor 10 sec. in tot het piepsignaal. De eerst volgende keer dat je de deuren met de AB opent, dan zal alleen de bestuurderszijde geopend worden en na de 2e op unlock knop gedrukt te hebben van je AB dan pas gaat derest op. Werkt tot zover ik het weet bij de VECTRA C.

          punt 6. heeft bij mij de volgende extraatje unlocked: als ik harder dan 20km/h dan vergrendeld hij alle portieren en als ik de auto uit doe (hierkomt dan de extraatje) dan ontgrendeld hij weer alles.

          De GTS uit 2003 schijnt dit al standaard te hebben. En heeft ook dubbele lock systeem. Maar het kan verschillen.

          22 toegevoegd

          Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening de knop Kofferbak-UNLOCK voor 4 a 5 sec. in. Dan knippert je waarschuwingslampen van je auto. Het lijkt dan alsof je een alarm activeert:thumbup:wors:cool::DWerkt tot zover ik het weet bij de VECTRA C.

          #17547529
          OPC-lijntje
            Lid sinds:
            30 March 2010

            Punt 22 werkt niet bij mij. Heb de kofferbak unlock niet op de AB zitten. Is dat trouwens niet veranderd bij de faceliftmodellen? Schijnt dat die geen van allen meer de kofferbak unlock hebben?

            #17547530
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              punt 6. heeft bij mij de volgende extraatje unlocked: als ik harder dan 20km/h dan vergrendeld hij alle portieren en als ik de auto uit doe (hierkomt dan de extraatje) dan ontgrendeld hij weer alles

              Dat heeft elke vectra ! Anders kom je er niet uit !! :P

              #17547531
              DOCTOR007
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2008

                origineel gepost door OPC-lijntje
                Punt 22 werkt niet bij mij. Heb de kofferbak unlock niet op de AB zitten. Is dat trouwens niet veranderd bij de faceliftmodellen? Schijnt dat die geen van allen meer de kofferbak unlock hebben?

                Ik heb geen face lift model ik heb nog die ouwe model:P

                Zoals gewoonlijk heb je je gelijk, Speaker.:thumbup. Maar daarentegenover als ik harder als 15 rij dan gaan alle portieren op slot.:thumbup

                #17547532
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  origineel gepost door DOCTOR007

                  Zoals gewoonlijk heb je je gelijk, Speaker.:thumbup. Maar daarentegenover als ik harder als 15 rij dan gaan alle protieren op slot.:thumbup

                  Thanks….. maar ook dat is bij elke vec zo. Ik heb het alleen uitgeschakeld, omdat het me irriteert !!

                  #17547533
                  GTS Power
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    knipperen bij punt 22 je knipperlichten vaker ofzo als je de auto afsluit?

                    #17547534
                    GTS2.2DTI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 October 2006

                      Punt 6 zou ik ook wel willen. Hoe schakel je zoiets eigenlijk in of moet je dan langs de VOD..

                      #17547535
                      GTS Power
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        origineel gepost door GTS2.2DTI
                        Punt 6 zou ik ook wel willen. Hoe schakel je zoiets eigenlijk in of moet je dan langs de VOD..

                        dan moet je punt 6 even GOED lezen;)

                        #17547536
                        Edvries
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 December 2004

                          origineel gepost door gts power

                          dan moet je punt 6 even GOED lezen;)

                          :jerry inderdaad :jerry

                          #17547537
                          DOCTOR007
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 November 2008

                            origineel gepost door gts power
                            knipperen bij punt 22 je knipperlichten vaker ofzo als je de auto afsluit?

                            Eerlijk gezegd weet ik niet wat het precies moet voorstellen. Maar mij lijkt het alsof het een alarmsysteem na doet. Meer niet. Letop het kan zijn dat je je kofferbak unlocked achterlaat. Controleer dit altijd handmatig of druk op de lock knop van je AB.

                            #17547538
                            OPC-lijntje
                              Lid sinds:
                              30 March 2010

                              Volgens mij waren dat de weetjes en snufjes wel zo’n beetje?
                              Trouwens, bij de 2002/2005 modellen viel de kofferbak na een minuut of 5 automatisch weer in het slot en moest je hem continu unlocken. Vond dit persoonlijk nogal irritant. De faceliftmodellen hebben dit niet meer!!
                              Wat dan wel weer handig zou zijn… Als de hele auto dan op slot gaat! Bijvoorbeeld als je vergeet hem op slot te doen? Weet iemand of dat mogelijk is?

                              #17547539
                              Silverspeed
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 June 2009

                                punt 18 werkt ook bij mijn vectra A :o :P

                                #17547540
                                Erwin
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  origineel gepost door DOCTOR007

                                  origineel gepost door gts power
                                  knipperen bij punt 22 je knipperlichten vaker ofzo als je de auto afsluit?

                                  Eerlijk gezegd weet ik niet wat het precies moet voorstellen. Maar mij lijkt het alsof het een alarmsysteem na doet. Meer niet. Letop het kan zijn dat je je kofferbak unlocked achterlaat. Controleer dit altijd handmatig of druk op de lock knop van je AB.

                                  Ik heb het net getest, werkt zowel met de open als sluit knop in combinatie met kofferbak ontgrendelen. Het lijkt meer op een fout code. De alarm lichten laten knipperen lijkt me niet echt een verborgen gadget of zo. Ik zie het nut er niet van in.

                                  #17547541
                                  viny
                                    Lid sinds:
                                    25 March 2009

                                    1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
                                    2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
                                    3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
                                    4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
                                    5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
                                    6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
                                    7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
                                    8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
                                    9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
                                    10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
                                    11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
                                    12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
                                    13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
                                    14.dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling.
                                    15.Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg .
                                    16. nieuwe/andere sleutel programeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken
                                    17. Als je de auto op slot doet met de afstandbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in.
                                    18. als je de auto parkeert in het donker, doe je het knipperlicht naar links of naar rects dan gaat je linker of rechter parkeerlicht branden.
                                    19. Als je je licht vergeet uit te zetten, schakeld het dimlicht na een bepaalde tijd uit, stadslicht blijft wel aan.
                                    20. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening de knop UNLOCK voor 10 sec. in tot het piepsignaal. De eerst volgende keer dat je de deuren met de AB opent, dan zal alleen de bestuurderszijde geopend worden en na de 2e op unlock knop gedrukt te hebben van je AB dan pas gaat derest op. Werkt tot zover ik het weet bij de VECTRA C.
                                    21.Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening de knop Kofferbak-UNLOCK voor 4 a 5 sec. in. Dan knippert je waarschuwingslampen van je auto. Het lijkt dan alsof je een alarm activeertWerkt tot zover ik het weet bij de VECTRA C

                                    Puntje 22, weet niet of het echt een gadget oid is, maar vind het wel handig in het donker, als je je kofferbak unlocked, gaat de kenteken verlichting branden. Zodat je kan zien waar je heen moet :D

                                    En punt 6 krijg ik nog steeds niet aan de praat!

                                    #17547542
                                    DOCTOR007
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 November 2008

                                      Viny wat voor een uitvoering heb je dan?

                                      #17547543
                                      OPC-lijntje
                                        Lid sinds:
                                        30 March 2010

                                        Als ik m’n deuren gewoon unlock gaat de kentekenverlichting ook al branden. Is geen gadget maar gewoon standaard volgens mij.
                                        Als ik uit de auto stap brandt de kentekenverlichting ook, tot ik de auto op slot doe.

                                        #17547544
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          origineel gepost door OPC-lijntje
                                          Als ik m’n deuren gewoon unlock gaat de kentekenverlichting ook al branden. Is geen gadget maar gewoon standaard volgens mij.
                                          Als ik uit de auto stap brandt de kentekenverlichting ook, tot ik de auto op slot doe.

                                          Kentekenverlichting brand inderdaad bij openen via AB, en voor afsluiten met AB.

                                          Dit in verband met de tellerverlichting, deze gaan samen op 1 schakeling (dat is al sinds jaar en dag bij opel).

                                          Willem

                                          #17547545
                                          GTS2.2DTI
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 October 2006

                                            Zo, punt 6 ook eindelijk aan het werken gekregen.

                                            Auto laten lopen, stopzetten sleutel uit contact gehaald. Auto vanbinnenuit met de vergrendeling ( niet met de sleutel maar op de deur bediening ) op slot gedaan en weer geopend. Toen tegelijkertijd de knop op de deur ingedruk en die op de sleutel tot een bliep hoort. Daarna werkte het perfect.

                                            Dit blijkt dé methode te zijn, als je gaat zitten en gelijk de knop op de deurbediening en de sleutel indrukt werkt het bij mij in idergeval niet.

                                            Maar nu werkt het en ben er wel blij mee, is een stuk veiliger als je savond’s of snacht’s een keer door de stad moet rijden..

                                            #17547546
                                            OPC-lijntje
                                              Lid sinds:
                                              30 March 2010

                                              Je kan je auto ook gewoon op slot doen door op de lock-knop in de deur te drukken hoor :thumbup

                                              #17547547
                                              GTS2.2DTI
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 October 2006

                                                origineel gepost door OPC-lijntje
                                                Je kan je auto ook gewoon op slot doen door op de lock-knop in de deur te drukken hoor :thumbup

                                                No kidding….

                                                Tuulk kan dat maar het is gewoon makkelijker en veiliger als dat vanzelf gaat als je wegrijdt. Zo gauw je stopt en je zet de auto af gaan de deuren onmiddelijk vanzelf weer open. Leuke extra die ik in de Leon ook had en me toen wel beviel..

                                                #17547548
                                                viny
                                                  Lid sinds:
                                                  25 March 2009

                                                  origineel gepost door DOCTOR007
                                                  Viny wat voor een uitvoering heb je dan?

                                                  Essentia

                                                  #17547549
                                                  DOCTOR007
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 November 2008

                                                    origineel gepost door OPC-lijntje
                                                    Als ik m’n deuren gewoon unlock gaat de kentekenverlichting ook al branden. Is geen gadget maar gewoon standaard volgens mij.
                                                    Als ik uit de auto stap brandt de kentekenverlichting ook, tot ik de auto op slot doe.

                                                    Das logisch.

                                                    #17547550
                                                    DOCTOR007
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 November 2008

                                                      origineel gepost door viny

                                                      origineel gepost door DOCTOR007
                                                      Viny wat voor een uitvoering heb je dan?

                                                      Essentia

                                                      HoOyEaH! Dan moet je het zeker hebben en anders toch ff door het forum bladeren.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 402)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.