Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C snufjes/weetjes/gadgets
- Dit onderwerp bevat 401 reacties, 115 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 april 2019om 18:17 door David-Sarbi.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2009 om 14:15 #17213959
Omdat er nu al heel wat mensen zijn met een vectra C is het misschien leuk om alle handigheidjes en weetjes/snufjes van de C op een rijtje te krijgen. ( is trouwens geen garantie dat het bij alle c-tjes werkt !! )
1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13.
14.Als je er nog meer weet , vul het lijstje aan! :thumbup
9 november 2009 om 14:19 #17547402aanvulling op punt 4.
de verlichting aan de voorzijde gaat ook branden.9 november 2009 om 14:20 #175474036 is btw wel een leuke, wist ik niet:thumbup
krijg hem alleen niet aan het werken:hmmz
9 november 2009 om 14:28 #17547404origineel gepost door c-dett16v
aanvulling op punt 4.
de verlichting aan de voorzijde gaat ook branden.Wist ik niet, nooit opgevallen. Maar is een soort follow-me-home-lights !! :thumbup
origineel gepost door c-dett16v
6 is btw wel een leuke, wist ik niet:thumbupDaarom is dit ook. Veel mensen weten dit soort dingen niet. En das toch jammer !
9 november 2009 om 14:40 #17547405dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling
Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg9 november 2009 om 15:03 #17547406origineel gepost door 2000
dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling
Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden en contact aan: dan gaat de service interval melding wegSafe-lock zit alleen op de veccies met alarm !
En voor de service-interval moet je ook nog je rempedaal ingedrukt houden ! :thumbup
9 november 2009 om 15:11 #17547407uh, ik heb (zover ik weet) geen alarm, maar wel safelock. Rem wist ik niet, doe ik automatisch :cool:
9 november 2009 om 15:17 #17547408origineel gepost door 2000
uh, ik heb (zover ik weet) geen alarm, maar wel safelock. Rem wist ik niet, doe ik automatisch :cool:Waarschijnlijk heb een een vroege C! De latere hebben het niet !
9 november 2009 om 16:35 #175474091. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
14.nieuwe toegevoegd (13)
9 november 2009 om 16:42 #17547410de 13e is er voor dat de kou die nog in het airco systeem zit te gebruiken, scheelt weer wat energie ;)
1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
14.dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling.
15.Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg .
16. nieuwe/andere sleutel programeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken9 november 2009 om 17:57 #17547411Hallo,
De ruitenwisser gaat altijd in de horizontale positsie terug, als je hem van het contact af zet, handig voor als het gaat vriezen.
Inklembeveiliging van de ramen moet je opnieuw programeren als je de stroom er af hebt gehad, raam helemaal open doen daarna weer dicht en knop enkele seconden vasthouden (elk raam apart programeren).
Lichtschakelaar verwijderen doe je door de knop in te drukken, dan deze naar rechts draaien, daarna de schakelaar naar je toe trekken.
Groetjes, Joche
9 november 2009 om 19:23 #17547412Ik had die nummer 8 ook in het boekje gelezen,maar ik krijg dat nog ff niet voor elkaar.
Ik heb de ramen opengezet en daarna met een gieter op de regensensor staan gieten,maar niks,of moet ik dan nog ergens iets aanzetten ofzo :hmmz9 november 2009 om 19:45 #17547413origineel gepost door ahrend
Ik had die nummer 8 ook in het boekje gelezen,maar ik krijg dat nog ff niet voor elkaar.
Ik heb de ramen opengezet en daarna met een gieter op de regensensor staan gieten,maar niks,of moet ik dan nog ergens iets aanzetten ofzo :hmmz:jerry:jerry:jerry
zo kan het ook.
je hebt toch wel de sproeikop erop gezet he?!!
als je hem de volle straal geeft denktie dat je onder water ligt, en wil hij je de weg uit de auto niet blokkeren:D
(heb het zelf al eens meegemaakt, op de kop in een sloot:thumbdown11 november 2009 om 18:48 #17547414origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door ahrend
Ik had die nummer 8 ook in het boekje gelezen,maar ik krijg dat nog ff niet voor elkaar.
Ik heb de ramen opengezet en daarna met een gieter op de regensensor staan gieten,maar niks,of moet ik dan nog ergens iets aanzetten ofzo :hmmz:jerry:jerry:jerry
zo kan het ook.
je hebt toch wel de sproeikop erop gezet he?!!
als je hem de volle straal geeft denktie dat je onder water ligt, en wil hij je de weg uit de auto niet blokkeren:D
(heb het zelf al eens meegemaakt, op de kop in een sloot:thumbdownnee zonder sproeikop,maar ik had de wagen niet op zun kop gezet,dus da moet ie toch snappe :P
11 november 2009 om 19:40 #175474156 is wel een leuke, deze ga ik eens proberen.
8 werkt bij mij ook niet als ik het met een gieter test. Ik doe de ramen meestal dicht door de ‘sluit’ knop op de ab in gedrukt te houden totdat de ramen dicht zijn.
Hier nog een nieuwe. Het volume van de CDC 40 en misschien ook ander radio’s word automatisch aangepast aan de rijsnelheid. Rij je sneller dan gaat het volume omhoog en rij je langzamer dan gaat het volume omlaag.
11 november 2009 om 19:53 #17547416origineel gepost door Erwin
6 is wel een leuke, deze ga ik eens proberen.8 werkt bij mij ook niet als ik het met een gieter test. Ik doe de ramen meestal dicht door de ‘sluit’ knop op de ab in gedrukt te houden totdat de ramen dicht zijn.
Hier nog een nieuwe. Het volume van de CDC 40 en misschien ook ander radio’s word automatisch aangepast aan de rijsnelheid. Rij je sneller dan gaat het volume omhoog en rij je langzamer dan gaat het volume omlaag.
Dat van de radio is niet echt een vec c snufje.
de B had het ook al.Tevens kan je bij de B , ook niet de duer dicht doen als er een sleutel in licht. ook krijg je je auto niet dicht als de bestuurders deur niet goed dicht zit.
Even terug komen op het over nemen van een kapotte lamp.
Dat gebeurt dmv een duty cycle. *Wiki Link*
Je ziet wel eens op tv dat lampen van auto’s niet helemaal op lichten. maar dat je het ziet knipperen. Dat komt dus daar door.12 november 2009 om 08:53 #17547417origineel gepost door speaker
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.Nooit geweten, leuk zeg, doe het steeds nu. Sommige staan raar te kijken als die achteruirijlichten aanblijven en ik wegloop hahah. Coole snufjes.
12 november 2009 om 09:08 #17547418origineel gepost door Edvries
origineel gepost door speaker
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.Nooit geweten, leuk zeg, doe het steeds nu. Sommige staan raar te kijken als die achteruirijlichten aanblijven en ik wegloop hahah. Coole snufjes.
ik deed het pas ook,
zegt er iemand heel droog, je lampen staan nog aan.zeg ik, die gaan vanzelf uit.
zegtie, ik help je niet met aanduwen.
zeg ik, hoeft ook niet.
al nee schuddend ,zegtie, jij moet nog veel leren.
dan gaan de lampen uit en ik lachen natuurlijk, hij zegt niks meer en loopt weg
ik zeg hem nog na, sommige dingen zijn gewoon luxe
:jerry:jerry:jerry12 november 2009 om 09:17 #17547419Denk dat diegene nog veel moet leren : EEN DIESEL KAN JE NIET AANDUWEN !! :jerry
12 november 2009 om 20:38 #17547420origineel gepost door speaker
Denk dat diegene nog veel moet leren : EEN DIESEL KAN JE NIET AANDUWEN !! :jerryEen Diesel kan je zeker wel aanduwen!!
een automaat kan je niet aanduwen.
ik heb wel vaker een Diesel aangeduwt.
Willem
12 november 2009 om 20:43 #17547421origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door speaker
Denk dat diegene nog veel moet leren : EEN DIESEL KAN JE NIET AANDUWEN !! :jerryEen Diesel kan je zeker wel aanduwen!!
een automaat kan je niet aanduwen.
ik heb wel vaker een Diesel aangeduwt.
Willem
Een koude diesel ??? volgens mij red je dat niet zo maar !
12 november 2009 om 20:49 #17547422origineel gepost door speaker
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door speaker
Denk dat diegene nog veel moet leren : EEN DIESEL KAN JE NIET AANDUWEN !! :jerryEen Diesel kan je zeker wel aanduwen!!
een automaat kan je niet aanduwen.
ik heb wel vaker een Diesel aangeduwt.
Willem
Een koude diesel ??? volgens mij red je dat niet zo maar !
Ja hoor geen probleem.
Afgelopen week nog gedaan.
Audi a4 1,9 tdi.12 november 2009 om 20:51 #17547423Ik heb me een keer suf geduwd aan een diesel, maar ging mooi niet aan hoor !
12 november 2009 om 20:57 #17547424Tja, als ie koud is, en hij gloeit niet goed voor, dan kan je je suf duwen ja.
dan is slepen een betere optie..
willem
12 november 2009 om 21:36 #17547425het moet kunnen ja, maar een benzine is makkelijker en heeft ook een lagere compressie, dat scheelt ook!
maar ja kerel keek wel effe op zun neus:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.