Vectra C portier rubber vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C portier rubber vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Fastsmoke
    Deelnemer

In het rubber bovenop het portier zit een scheur. Deze moet ik gaan vervangen. Zo te zien zit het rubber waar het raam doorheen loop op het rechte stuk ook aan dit stuk vast. Dit weet ik niet zeker.

Weet iemand wat ik precies moet gaan loshalen om dit rubber te vervangen en hoe ik dit het beste kan doen?

SigNumberOne
      Deelnemer

heb je al geprobeerd te lijmen?
        een nieuw rubber kost namelijk 120 euries.

Fastsmoke
        Deelnemer

Ik heb al een nieuw rubber besteld bij Lathouwers in Den Bosch. Als het het juiste rubber is dan komen de kosten op 30 eu..

cano666

zit nog al verschil in 120 en 30 hoop voor je dat je de juiste hebt.

SigNumberOne
            Deelnemer

2000
              Moderator

Ben ik ook benieuwd naar… Moet er ook 2 hebben.

Fastsmoke
                Deelnemer

Ik laat het weten of het de juiste is. Weet iemand ook hoe ik deze rubbers moet wisselen? De raamgeleiding lijkt hier ook aan vast te zottebol het rechte stuk. Moet dan de deur ook helemaal los?

johanhummer9
                  Deelnemer

je hebt kans die ie helemaal naar onderden in de deur loopt

LouisBouwman
                    Deelnemer

Ik neem aan dat het voorportierrubber hetzelfde is als die van een vectra GTS.

Het rubber zit op een paar plaatsen geschroefd. De plaat van de B stijl. Zit met 3 torx schroeven vast. en hij zit nog bij de spiegel vast.

Je moet wel effe de binnen bekleding van de deur los halen.(4 of 5 torx) En de spiegel moet je los halen.2 torx. Voor de rest gewoon goed kijken en voorzichtig aan de gang gaan.

Het is mij gelukt in 30 minuten( een leek maar niet met 2 linkerhanden) Voordeel is dat je het nieuwe rubber hebt. Dus heb je gelijk een voorbeeld.

Mijn rubber kwam bij de sloop vandaan. Daar kwam die dag net een vectra c zonder neus binnen. met een goed rubber. koste mij toen maar 5 euro. bij de VOD was het ook ruim 122 euro. incl BTW excl arbeid.

weet niet of hier een How to van bestaat op deze site. Op de engelse versie van vectra c club staat een beschrijving

http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?39368-How-To-Electric-Folding-Mirrors-(Pre-facelift” onclick=”window.open(this.href);return false;)

Dit is voor de link voor plaatsen van inklapbare spiegels, maar staat ook beschreven hoe je de binnen kant van de deur kan loshalen. en waar je op moet letten

ReNeGade316

is er al bekend of het rubber wel of niet past, ben enorm benieuwd ik heb er namelijk ook 2 nodig en als ze in Den Bosch daadwerkelijk €30,- p.s. kosten is dat zeker een ritje waard. :D

Fastsmoke
                        Deelnemer

Inmiddels heb ik het rubber binnen!! Helaas ben ik telefonisch verkeerd geïnformeerd. Het rubber bleek inderdaad 119,50(!!!) euro

Ik had gehoopt beter nieuws te hebben voor degene die er ook een moeten…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.