Vectra C *KLOINK* achterin

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C *KLOINK* achterin

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265418
    Sendur
      Lid sinds:
      11 February 2014

      Bonjour!

      Ik ben inmiddels al weer 2 maanden trotse eigenaar van een 2003 Vectra C GTS, en moet zeggen dat ik al lang niet meer zo luxe gereden heb!

      Wel heb ik een regelmatig terugkerend hard *kloink* geluid linksachterin (vandaag hoorde ik het ook linksvoorin) als ik uit een bocht kom. Stabilisatierubbers, veren en schokbrekers zijn in orde; drempels enzo gaat allemaal goed. Is bovendien voor mij ook een iets herkenbaarder geluid, want dat hebbik vaker gehad.

      Ik had al wat gegoogled, en kwam ook achter de toplager en homokineet als kandidaat daders. Volgens mijn garage waren die na een blik onder de auto ook in orde, maar ik dacht dat je eventuele schade daaraan pas kan zien als je het gedemonteerd had?

      Herkent iemand dit probleem?

      #18230070
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Kloink voorin is mijns inzien niet de homokineet en ‘t zal eerder achter dan voor zijn. Achter zijn het de draagarmen, ‘t zijn er per kant 3 waaruit je kan kiezen. De banaan arm, is meestal de boosdoener. Kwestie van nieuwe of bussen laten vervangen. Hier op het forum is er inmiddels een bekend adres voor verbeteringen aan je draagarmen en wielophanging…… :agent Als je homokineet kaduk is dan gaat ie ‘ratelen’ of ‘knakken’ bij het in en uitsturen tijdens het rijden. Topmounts gaan ‘rammelen’ als ze kaduk zijn en de voorste draagarmen kunnen gaan ‘kloinken’ als de bussen versleten zijn.

        Groet jraaf

        #18230071
        Sendur
          Lid sinds:
          11 February 2014

          Thnx, maar dat van die draagarmen zou ik dan toch ook bij de geringste oneffenheid in de weg moeten horen ipv alleen bij uit een bocht komen? En het blijft natuurlijk moeilijk om een geluid goed te verwoorden, maar een luide ‘knak’ zou ook geen verkeerde beschrijving zijn. Zou je me dat adresje over de pm kunnen sturen?

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

          #18230072
          yzf1kr
            Lid sinds:
            3 January 2005

            Ik zou simpel beginnen en eerst eens de verbindingsstangen van je stabilisatoren vervangen. Dat is meestal het eerste wat kloink gaat doen.

            die zijn simpel en goedkoop te vervangen. Daarna zou ik pas verder gaan zoeken.

            #18230073
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              @yzf1kr wrote:

              Ik zou simpel beginnen en eerst eens de verbindingsstangen van je stabilisatoren vervangen. Dat is meestal het eerste wat kloink gaat doen.

              die zijn simpel en goedkoop te vervangen. Daarna zou ik pas verder gaan zoeken.

              IDD,

              Koppelstangetjes zijn de eerste die gaan. Die koppelstabgetjes zul je in combi met je stabistangen ook als eerste horen bij het in gaan en uitkomen van een bocht. Echter heeft de garagist al naar de stabi’s gekeken :hmmz
              Een check kun je laten uitvoeren bij KCP in Oisterwijk. Kunt ze op internet vinden. Een belletje voor een korte visitatie staan ze altijd klaar voor. Ze adverteren hier ook op ‘t forum :angel

              Groet jraaf

              #18230074
              Sendur
                Lid sinds:
                11 February 2014

                Even een updeetje hierop: het geklapper achterin lag aan mijn achterklep; die 2 rubberen stootdingetjes waren in mijn klep verdwenen! Na vervangen is dat iig weg.

                Maar voorin bleef ik wat geklepper houden; stabi bussen vóór zijn vervangen en al het andere spul wat volgens de Opel dealer kon kraken is ingevet. Willekeurig terugkomend gerommel voorin bleef, en kwam er zelf achter dat het stekkerdoosje van het buitentemp. oogje los lag te schuiven tegen de radiator. Die dus ook maar vastgezet tegen de bumper met tie rips en stikblij dat ik het gevonden had.

                Tot 2 dagen erna dat zelfde geluid weer af en toe terugkwam; weliswaar in mindere mate, dus wat zou er nog meer los kunnen zitten wat niet zo 1-2-3 zichtbaar is? Heb nl het idee dat het gewoon iets los is wat ligt te rammelen; tis nl alleen na bochten en homokineet was (volgens de garage althans) in orde.

                Auto heeft wel ooit een kusje van voren gehad kon de garage zien, dus mss is de bumper niet goed terug in elkaar gezet?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.