vectra c GTS uitlijnen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c GTS uitlijnen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    jraaf
    Deelnemer

Ja, dat is een kwestie van het stuur precies in ‘t midden fixeren met zo een stang tussen stuur en pedaal en dan voor uitlijnen. Zo starten ze althans in Tiel. Als ik mijn stuur los laat op een redelijk nieuw wegdek op de snelweg blijft mijn vec mooi rechtdoor rijden.

Groet jraaf

evertfisherman
      Deelnemer

OK.
        En wat kost dat uitlijnen in Tiel? Vast bedrag?

vanieba
        Deelnemer

ik geef mijn klanten altijd het printje mee waar alle waarden op staan

@ jraaf: wat staat jou wielvlucht rechtsachter erg negatief …. of was dit voor het uitlijnen?

jraaf
          Deelnemer

@Evert, vorig jaar zomer was ik 50 euro kwijt dacht ik. Maar ze hanteren een vaste prijs. Gewoon ff bellen en je weet ‘t

@ van Nierop, ja die rechtsachter stond er goed naast maar die hebben ze weer netjes binnen de marge gekregen. Daarom laat ik ‘m ook minstens 1 maal per jaar uitlijnen. Vooral achter lijkt ‘t of de ‘boel’ nog al snel ‘ontspoort’ :hmmz

Groet jraaf

evertfisherman
            Deelnemer

Jammer dat Tiel en Staphorst zo ongelooflijk ver weg zijn…
              Anders had ik er ook zo langs gegaan.

jraaf
              Deelnemer

45 minuten enkele reis. Bakkie koffie, klein uurtje lullen, 50 euro lichter en happy weer op huis aan king:

Groet jraaf

evertfisherman
                Deelnemer

@jraaf wrote:

45 minuten enkele reis. Bakkie koffie, klein uurtje lullen, 50 euro lichter en happy weer op huis aan king:

Groet jraaf

Ken je ook een goed uitlijningsbedrijf in noord-holland?
                  Euromaster zit hier wel vlakbij. Is dat wat?

evertfisherman
                  Deelnemer

Iemand hier ervaring met Profile tyrecenter of Euromaster?
                    die zitten namelijk een paar km bij mij vandaan.

Corsa_GSi
                    Deelnemer

Klink vreemd, maar bij Kwik Fit in De Meern werkt een maatje van me die goed kan uitlijnen, ff vragen naar Patrick.
                      En als je wat verder wilt rijden, Profile TyreCenter in Numansdorp (het vroegere S&G).

evertfisherman
                      Deelnemer

Ja hier in alkmaar is er ook een kwikfit vestiging die 3D kan uitlijnen
                        en er zit een euromaster en een profile tyrecenter

En dan hebben we ook nog Velko bandenservice hier vlakbij die de “3D 8 sensor infrarood techniek” gebruikt voor uitlijnen. Volgens hun site.

Dus ik heb keuze uit 4 bedrijven. Ik weet dus niet welke ik moet kiezen.

Graag wil ik een overzicht zien van de meetgegevens voor en na uitlijnen.

evertfisherman
                        Deelnemer

Zojuist wezen uitlijnen bij Profile Tyrecenter.
                          Stuur is nu wel goed in het midden, het lijkt wel of dat de auto iets zwaarder stuurt?
                          Dit zijn de waarden:

Wie kan mij zeggen of dit klopt?
                          Wie weet de juiste waardes voor achter? Want men zegt dat het wel goed zat (inderdaad gaf de computer groen aan) maar er staan geen officiële marges bij (bereik specificaties)

jraaf
                          Deelnemer

Ben recent naar Pouw banden in De Meern gegaan. Heb er geen verstand van maar ben tevreden. Grappige is dat het een Neef van mijn vetrouwde adres in Tiel is :agent Kleine wereld waar we in leven. Ik heb ook zo een uitdraai maar ik heb er geen verstand van. Ik ben niet naar Tiel gegaan omdat ik na de achteras mod snel een uitlijning wilde hebben. Binnekort een rit van 3500 km voor de boeg en dan kan ik de slijtage op de banden goed inzichtelijk krijgen. Hij ligt in ieder geval retestrak op het rechte stuk en in de bochten bonkt ie totaal niet meer en ook mijn stuur staat goed recht.

Ik zou ook wel eens wat meer uitleg hierover willen hebben. Wellicht een idee voor een ‘ sticky’ uitlijnen.
                            Groet jraaf

evertfisherman
                            Deelnemer

Ja, ik heb niet veel keus hier qua bedrijven.
                              Tiel en Staphorst is gewoon echt heel ver weg voor mij. Nu heb ik er wel wat voor over, maar het houdt een keer op natuurlijk.

In ieder geval heeft profile tyrecenter hier wel 3D apparatuur.
                              Als men bijvoorbeeld op camber of caster klikt, dan komt er een plaatje in beeld waar op de auto (Vectra C) dit gesteld moet worden. Dus wel degelijk mogelijk om deze dimensies ook af te stellen naast de sporing.

Net als bij jou Jurgen kon ik meekijken op het computerscherm en de camber en caster waren groen, alleen sporing was rood, deze heeft men afgesteld en mijn stuur is nu wel netjes in het midden bij recht uit sturen.

En die sticky lijkt mij ook een goed plan, want dan kan je bijvoorbeeld zien of de waarden een beetje kloppen. Ik weet dus niet echt of alles goed zit….. en kan dus ook niet controleren.

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.