Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C GTS Thermostaat?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2012 om 17:45 #17250618AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo Iedereen,
Na de Vectra C overgenomen te hebben, heb ik gemerkt dat mijn temperatuurmeter niet snel genoeg stijgt en niet tot de standaard 90gr.
Bij ongeveer kwartiertje te rijden kom ik tot een maximum van 79 graden (bij autostrade en goed door te rijden). Ga ik stilstaan zak het pijl weer naar 70 graden.
Mijn conclusie: of te wel de thermostaat meter stuk of de thermostaat die niet afsluit? (continue koeling dus?). Is dit schadelijk? Heeft dit effect in de winter dat ik geen verwarming in de auto gaan hebben? Is de thermostaat moeilijk zelf te veranderen? Wat is de max. prijs dat ik kan betalen om dit in de garage te laten repareren?
Alvast bedankt :(
17 juli 2012 om 17:57 #18048275hey gts maniak,
dat komt bekent voor dat het ff duurt dat hij stijgt en nooit op 90 graden maar heb je ook als je motor uit zet en dan 5 min wacht en weer aanzet dat hij naar de 100 gaat en dan gelijk weer trug naar 80.
en nee weet niet wat het is bij mij is 2 weken geleden nieuwe thermostaat er in gegaan maar er is niks verandert
carlo
Opel vectra gts 1.816v 2003
Opel astra 1.7dtl 200317 juli 2012 om 18:10 #18048276AnoniemLid sinds:
1 January 1970@carlo188 wrote:
hey gts maniak,
dat komt bekent voor dat het ff duurt dat hij stijgt en nooit op 90 graden maar heb je ook als je motor uit zet en dan 5 min wacht en weer aanzet dat hij naar de 100 gaat en dan gelijk weer trug naar 80.
en nee weet niet wat het is bij mij is 2 weken geleden nieuwe thermostaat er in gegaan maar er is niks verandert
carlo
Opel vectra gts 1.816v 2003
Opel astra 1.7dtl 2003Goede avond Carlo!
Oei, bij jouw dus ook een bekend probleem…Werkt jouw verwarming goed?
Ik heb voornamelijk bang, omdat ik dat met al mijn vorige auto’s niet heb meegemaakt. Temp. altijd op 90gr.Als je je auto afzet. Een kwartiertje laat staan, duurt het dan ook even dat die weer op 75-80 gr staat? Wat me verbaast is dat die meter vaak terug zakt, in principe een goed teken, wilt zeggen dat de thermostaat zijn werk doet… maar ja
Vind het echt raar…hoop nog wat reacties te zien…
groetjes
17 juli 2012 om 18:43 #18048277bets mensen ik heb een gts vectra van 2003 motor 2.2dti die verbruikt 50 km per blokje das toch te veel of niet?
17 juli 2012 om 18:46 #18048278AnoniemLid sinds:
1 January 1970@danny1977 wrote:
bets mensen ik heb een gts vectra van 2003 motor 2.2dti die verbruikt 50 km per blokje das toch te veel of niet?
sorry ben geen mod. maar zou je aub je eigen topic over kunnen maken? bedankt
17 juli 2012 om 18:49 #18048279ja alles werkt goed en als ik hem uit zet loopt met tempratuur op tot 100 graden en dan start ik hem weer en dan zakt hij langzaam weer naar 80 GRADEN en daaar blijft die dan ook op.
ja is ook heel raar had zo iets ook met mijn astra.
maar ben ook benieuwt haha
17 juli 2012 om 19:10 #18048280De mijne komt ook zelden boven de 80 graden.
Het zal vast zo horen :D
17 juli 2012 om 19:40 #18048281AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GTS Power wrote:
De mijne komt ook zelden boven de 80 graden.
Het zal vast zo horen :D
leuk te horen :jerry
dus, geen kosten gaan beginnen doen? moet morgen al 4 nieuwe banden, die leukerd van wie ik de auto heb overgekocht is even vergeten te zeggen dat er een slag in de rechtse achterband zit.
Even terug ontopic, ben benieuwd of er nog mensen dit probleem hebben :afro18 juli 2012 om 16:18 #18048282AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag 300km gereden, temp. is niet boven de 80graden geweest… :wtf :hmmz
18 juli 2012 om 16:27 #18048283Waarom vind je het zo erg dat je blok 80 gr ipv 90 graden is???
18 juli 2012 om 16:32 #18048284AnoniemLid sinds:
1 January 1970omdat het net lijkt dat er iets aan de hand is…?
vind het gewoon bizar dat dat metertje zijn eigen leven heeft…schommelt continu tussen 70 en 80 graden.18 juli 2012 om 19:44 #18048285maarja zal wqel zo horen dan denk ik haha
20 juli 2012 om 13:09 #18048286AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok, ik laat het hierbij dan. Zolang ik hierdoor geen motorschade oploop…
Zal wel zien in de winter, als mijn verwarming niet meer werkt?
Even offtopic, bij hoeveel km moet ik mijn distributieriem laten vervangen?mvg
23 juli 2012 om 15:36 #18048287Oh… die van mij staat altijd op de 90… Soms een streepje ervoor, soms erna, maar over het algemeen 90.
23 juli 2012 om 15:56 #18048288Ik heb er vandaag extra op gelet.
Met dit weer staat hij strak op 87 graden :thumbup26 juli 2012 om 08:16 #18048289Hier ook een c met netjes 85 graden..
Niks mis mee, alles werkt naar behoren.
Vind juist prettig, mn b vectra’s hadden altijd circa 90 a 95 graden en ook binnen no time stegen die naar 100 in een file, deze loopt wel iets op, maar nooit zo overdreven als mn B vec’s
26 juli 2012 om 09:13 #18048290AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn vectra Z1.9DTH word er met dit weer ook niet anders van blijft ook mooi rond de 87 graden king:
26 juli 2012 om 09:29 #18048291Bij mij blijft ie ook mooi net voor de 90 graden hangen!
Behalve toen ik gister vanuit Eendhoven naar huis reed, toen raakte ie net over de 90 graden…. king: Maar ging dan ook lichtelijk te hard ! :shock:
28 juli 2012 om 11:00 #18048292Heb zelf een Vectra GTS met 1.8 16v uit 2003.
Ook bij deze Vectra de temperatuur altijd rond de 85 graden. Loopt ook nix op bij hogere snelheden.
De D-riem heb ik laten vervangen bij 90.000km en moet het volgende de garage bij 180.000km weer laten vervangen. Dus na 90.000km of 5-6 jaar.Overigens, laat dan ook meteen de waterpomp en thermostaat vervangen. Deze kosten zijn nog te overzien.
Mocht je deze 2 onderdelen apart moeten laten vervangen dan ben je meer aan uurloon kwijt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.