Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c Gts start niet meer * Opgelost
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2013 om 14:48 #17254624
Geachte mede opel drivers,
Het gaat om een Vectra c Gts 2.2SE automaat ’03 113.xxx op teller.
Deze begon +/- half jaar geleden met een storing dat het abs, accu, motorstoring lampje ging branden en de tellers uitvielen en in het display onder de toerenteller kwam een stuur met een steeksleuteltje. Auto reed wel met traag en de automaat bak schakelede niet soepel, maar met stoten.
Na resetten met de op-com probleem weg en alles was goed, maar dat was tijdelijk soms kwam de storing terug en ging ook vanzelf weer weg.Maar gisteren ben ik weg gereden niks aan de hand, ik kom thuis zet de motor uit, half uur later wil ik weer vertrekken strat deze niet meer. Het stuurtje met de steeksleutel blijft in beeld en alle lampje blijven branden en starten lukt niet.
De op-com aangesloten maar hij zegt “geen communicatie met ECM” dus foutcode uitlezen/wissen lukt niet.
Ik vermoed dat de cim overleden is, is het ook mogelijk een cim van een vectra c2 erin te zetten en in laten lezen bij de vod?
Iemand een idee wat nog te doen?19 januari 2013 om 16:50 #18097769Als de Codes overeenkomen wel, maar er kan een hoop schelen aan zo’n Cim, je kan ze niet zomaar wisselen.
Willem
19 januari 2013 om 22:18 #18097770Je dient minimaal de zelfde ident code te hebben. Staat op je originele cim. Bestaat uit 2 letters. Daarnaast is het verstandig de gm code aan te houden. Dan weet je beter of ie goed gaat functioneren.
Oude cim idd helemaal uitlezen met tech2 en nieuwe helemaal inleren. Bij de firma Durkopp in Duitsland kun je ze voor rond de 200 euro nieuw aanschaffen.Groet jraaf
21 januari 2013 om 15:15 #18097771Ik had ongeveer dezelfde problemen als jou; na het vervangen vd CIM waren de problemen wel opgelost.
was wel een dure grap :(21 januari 2013 om 18:03 #18097772Accu niet gewoon stuk, te weinig power om te starten en dan geeft hij ook foutmeldingen.
24 januari 2013 om 11:16 #18097768Ik heb eens goed rond gezocht op dit forum en kwam toevallig ergens wat tegen dat de ABS stekker ook wel eens voor plroblemen kunnen zorgen. Ik heb de stekker los gehaald en er weer goed op geklemd, zet ik hem op contact wacht ff en daarna start hij direct :D Toen een rondje gaan rijden en geen storing meer gehad………..maar toen :shock: het had gesneeuwd ik stop bij een kruising voor een auto van rechts ik sta stil en klapt er een vw golf achterop mijn bumper :cry Bumper en linker achterlicht kapot, de vectra staat nu bij de dealer voor een schade expertise.
Heb al wat rond gezocht op internet voor een nieuwe bumper MET opc onderlip + inzet stuk :agent
Dus hopelijk word het er alleen maar mooier op.Bedankt voor het mee denken
Gr. Jules :thumb25 januari 2013 om 12:14 #18097773geluk bij een ongeluk!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.