Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C GTS 1.9 CDTI Vliegwiel en koppelingskit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2012 om 18:11 #18058920
@gtsmaniak wrote:
Na lang zoeken op de bak, hebben we het gevonden. Het is een F40!
dan heb ik het goede setje voor je liggen
zou zeggen doe een goed bod en je mag hem hebben ligt hier toch maar in de weg
moet je alleen nog een vliegwiel hebbenik hoor het graag even van je
vraagprijs 289
25 augustus 2012 om 19:29 #18058921AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Dietrich Concept wrote:
@gtsmaniak wrote:
Na lang zoeken op de bak, hebben we het gevonden. Het is een F40!
dan heb ik het goede setje voor je liggen
zou zeggen doe een goed bod en je mag hem hebben ligt hier toch maar in de weg
moet je alleen nog een vliegwiel hebbenik hoor het graag even van je
vraagprijs 289
Beste Dietrich,
Je woont 300km van me…
En, mocht ik het vliegwiel nodig hebben. Kan ik beter de set nemen met vliegwiel inclu. Dit om incompatibiliteit te vermijden…Koppelingskit die je aanbied zal wel passen, maar het vliegwiel moet ook er ook nog op passen.
Denk dat ik het vliegwiel nog bijbestel dat het duurder gaat uitkomen dan de volledige REPSET DMF kit.
Of ben ik verkeerd?25 augustus 2012 om 19:38 #18058922Je mag hem ook voor 200 euro hebben
Vliegwiel zit op een 300 volgens mij
Dan ben je voor 500 klaarEn kan hem zo verzenden das geen probleem
26 augustus 2012 om 18:07 #18058923@Dietrich Concept wrote:
Je mag hem ook voor 200 euro hebben
Vliegwiel zit op een 300 volgens mij
Dan ben je voor 500 klaarEn kan hem zo verzenden das geen probleem
Gemiddeld kost vliegwiel in NL 650 euro en in DL tegen de 500!
Heb voor die van mij nu de repset DMF kit van Luk genomen via Clear2parts uit Engeland die hier al eerder genoemd is.
Voor 775 euro incl. verzenden compleet klaar! (excl. verzenden, dus maar rondom de 690 eurie)
1.9 setje is zelfs nog iets goedkoper dacht ik.27 augustus 2012 om 07:31 #18058924AnoniemLid sinds:
1 January 1970@kimmiej666 wrote:
@Dietrich Concept wrote:
Je mag hem ook voor 200 euro hebben
Vliegwiel zit op een 300 volgens mij
Dan ben je voor 500 klaarEn kan hem zo verzenden das geen probleem
Gemiddeld kost vliegwiel in NL 650 euro en in DL tegen de 500!
Heb voor die van mij nu de repset DMF kit van Luk genomen via Clear2parts uit Engeland die hier al eerder genoemd is.
Voor 775 euro incl. verzenden compleet klaar! (excl. verzenden, dus maar rondom de 690 eurie)
1.9 setje is zelfs nog iets goedkoper dacht ik.…dat leek mij ook het beste en goedkoopste! Door deze kit te bestellen ben ik zeker dat de koppeling op het vliegwiel gaat passen :angel
Ik ga nog eventjes wachten, het gerammel is momenteel over maar is overgeslagen in een gepiep? Als ik nu het koppelingspedaal induw heb ik geen tractorgeluid meer, maar eender een metaalachtig geluid? Niet zo opvallend hoor…
De man waar ik overlaatste naartoe ben geweest, lijkt te denken dat het de druklager is?
Anyway, die moest mij ook nog een prijs geven.
Bedankt voor jullie meningen!14 januari 2013 om 17:23 #18058925AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi!
Eindelijk zo ver, wou men koppeling en vliegwiel laten vervangen blijkt dat de garagist inees 200 eur bij zijn oorspronkelijke prijs wilt bijkletsen…heeft er geen verklaring voor.
Iemand van hier gevonden die Valeo ook als materiaal aanraadt. Wat denken jullie van dit merk qua koppeling/vliegwiel?
Iemand ooit al een koppeling en vliegwiel besteld via DA PARTS?alvast bedankt ;)
14 januari 2013 om 17:29 #18058926AnoniemLid sinds:
1 January 1970oei, het topic nog eens even opnieuw doorgelezen (het was al een tijd geleden). Geen Valeo dus…
15 januari 2013 om 07:32 #18058927Gewoon in Engeland via Clear2parts bestellen.
Had ook geen paypal en toch aangmaakt, hun accepteren dat ook gewoon.
Dan een garage zoeken die het enkel voor je inbouwt.Is echt het goedkoopste.
17 januari 2013 om 21:37 #18058928AnoniemLid sinds:
1 January 1970De kogel is door de kerk :jerry (hoe dat ze dat ook zeggen)
Het wordt een mini reisje naar Lelystad voor koppelingskist en vliegwiel op te halen.
Dankzij Peter hier op het forum (speaker :D ) een vriendelijke APK Station getreft die het zooitje kan inbouwen.
Vermoedelijk ergens rond februari. We plannen om er een verblijf aan vast te hangen daar de auto toch 2 dagen weg is…We gaan met de Fabia en de Vectra naar daar.Waar kan ik het beste verblijven in de buurt van Almere? Swifterband? Lelystad? Iemand tips? We zouden met onze peuter dan even wat strandwandelingen willen maken enzo king:
Tips altijd welkom
me happy :afro thx Peter!
20 februari 2013 om 21:13 #18058929AnoniemLid sinds:
1 January 1970OK, finally…het is morgen de grote dag na 6 maand
De Vectra wordt binnengedaan bij Marjoautoservice tegen Goes…het werd echt tijd. Als de auto een tijd niet meer had gereden of koud buiten is bijna niet meer te koppelen en wat een hels lawaai!
Keep you informed, duimen maar!
2 maart 2013 om 12:03 #18058930AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou goed, koppeling en vliegwiel weer in orde. Dat al sinds augustus mee aan het sukkelen :jerry
Anyway, misschien hebben jullie mijn verhaal wel gelezen op “wat heb je gedaan aan je Vectra vandaag”.
De garagist heeft mede dankzij mijn hulp met het vinden van de juiste onderdelen alles nog op 2 dagen uit elkaar en in elkaar kunnen krijgen.
Hij raadt mij wel aan, de auto zo snel mogelijk te verkopen. Naar het schijnt is deze 1.9 cdti zo slechte motor (nu 125000km) gelopen dat ik nog overdreven kosten gaan hebben. Hij zegt een geluid te horen bij 1500 toeren wat onder in de motor zou kunnen komen. Zou ook weer heel de motor uit elkaar moeten en aan de zuigers geprutst moeten worden? Ik hoor het ook af en toe en klinkt zoals een getik/gezoem…eigenlijk niet normaal vind ik qua geluid. Meer kan iker niet aantoevoegen momenteel.
Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere inderdaad zal moeten nemen en op korte termijn deze auto verkopen…kosten allerhande reparaties bedragen nu al 2000 eur…
Misschien iemand van jullie geroepen om even een technische verificatie te doen/testrit om te zien wat er juist scheelt? Let me know please, anders gaat die!bedankt :wors
2 maart 2013 om 13:32 #18058931Slechte motor na 125 duizend kilometer, nieuwe koppeling en dmf bij die km stand en volgens garagist zou ‘t blok op zijn :hmmz Klinkt mij eerder in de oren dat het blok een ton is teruggedraaid :???:
Het enige waar ik bij dit blok nu echt op vertouw is het blok zelf. Alle aanbouwdelen die je maar kan verzinnen zijn bij mij vervangen. Blok zelf slaat bij de eerste keer mooi rond aan en loopt zeer regelmatig en dat bij nu 260.000 op de klok. Verbruikt geen druppel olie en koelvloeistof blijft mooi op kleur.
Heb je de ecu al eens uitgelezen? Daar staat de daadwerkelijke km stand.
Ik zou na een reparatie van 2.000 door blijven rijden en gewoon de volgende rep ook uitvoeren. Bij een andere auto weet je niet wat je terug koopt. Tel daar bij op dat je minimaal 3.000 verliest op je vec en dan moet je nog een nieuwe waar je 2.000 te veel voor betaald.Getjing! 7.000 door de WC :vertag
Groet jraaf3 maart 2013 om 08:53 #18058932AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jraaf wrote:
Slechte motor na 125 duizend kilometer, nieuwe koppeling en dmf bij die km stand en volgens garagist zou ‘t blok op zijn :hmmz Klinkt mij eerder in de oren dat het blok een ton is teruggedraaid :???:
Het enige waar ik bij dit blok nu echt op vertouw is het blok zelf. Alle aanbouwdelen die je maar kan verzinnen zijn bij mij vervangen. Blok zelf slaat bij de eerste keer mooi rond aan en loopt zeer regelmatig en dat bij nu 260.000 op de klok. Verbruikt geen druppel olie en koelvloeistof blijft mooi op kleur.
Heb je de ecu al eens uitgelezen? Daar staat de daadwerkelijke km stand.
Ik zou na een reparatie van 2.000 door blijven rijden en gewoon de volgende rep ook uitvoeren. Bij een andere auto weet je niet wat je terug koopt. Tel daar bij op dat je minimaal 3.000 verliest op je vec en dan moet je nog een nieuwe waar je 2.000 te veel voor betaald.Getjing! 7.000 door de WC :vertag
Groet jraafHoi Jraaf, zou mij verbazen dat de auto zijn km is teruggeschroefd.
Interieur en exterieur zijn ten eerste in zeer goede staat. Voorbumper bijvoorbeeld wat minder door steenslag, maar kom. Ten tweede heb die van oud “manneke” gekocht…Ten 3de er zat een carpass bij.
Olieverbruik, heb ik praktisch niet. Kleur koelvloeistof blijft ook mooi roze.Volgende al vervangen:
vorige eigenaar
Condensator
Alternatorik
distributieriem en waterpomp
koppeling en dmf :fy1 :argue
thermostaat :fy1
batterij :agent
kn luchtfilter :agentIk heb de auto vorige keer laten uitlezen op de Unlimited Tuning dag door Pete :hmmz r? (schiet me niet dood dat ik de naam niet herinner) Hij heeft volgens mij niets bijzonders tegengekomen, of anders zal ik die op een andere manier moeten laten uitlezen?
Graag advies, mijn vriendin wilt er uitsluitsel over hebben.
Moet ik hiervoor bij GM langstgaan?
3 maart 2013 om 09:13 #18058933Hoi GTS maniak, met de opcom kun je ook de KM stand uitlezen. Ik blijf het toch een hoop werk vinden slechts na 125.000 kilometer. Wellicht heeft het ‘ oude mannetje’ waar je ‘m van hebt er alleen maar boodschappen mee gedaan :hmmz Het is moelijk te zeggen wat er verkeerd aan is. Dacht dat door alle automatisering ‘ maandag ochtend’ producten niet meer van de band rolden :hmmz . Dat geluid wat je hoort bij 1500 toeren kan natuurlijk van alles zijn wat resoneert. Kan je garagist niet iets duidelijker zijn?
Als je er zelf geen vertrouwen in hebt en het kan ‘ lijden’ dan moet je ‘m maar weg doen maar persoonlijk zou ik niet zo snel schrikken om dat de garagist zegt dat het een slect blok is. Ga voor een second opinion naar een andere garage en vraag of ze er mee willen rijden om een diagnose te stellen.
Groet jraaf
3 maart 2013 om 09:57 #18058934@gtsmaniak wrote:
Volgende al vervangen:
vorige eigenaar
Condensator
Alternatorik
distributieriem en waterpomp
koppeling en dmf :fy1 :argue
thermostaat :fy1
batterij :agent
kn luchtfilter :agentDat zijn toch redelijk normale dingen die vervangen zijn hoor.
De dynamo is bij elke vec-c al rond de ton vervangen ( waren gewoon niet de beste ! )
Distr.set en waterpomp moet elke 5 jaar of 150.000km , dus dat is ook normaal
Dual mass vliegwiel … tja … die dingen gaan in de praktijk maar 1,5 ton mee !
Thermostaat heeft bijna elke dieselrijder ook al een keer vervangen omdat de originele ook niet van al te beste kwaliteit was!
Accu, dat ligt aan het rij gedrag en dus ook aan het oplaadgedrag… ( de mijne zit er al 250.000km in , dus valt niks over te zeggen )
En luchtfilter…. die hoort bij een grote beurt ( elke 60.000km ! )Dus je lijstje valt wel mee hoor ! :thumb
3 maart 2013 om 10:31 #18058935AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat zou de volgende dure en wel gekende kwaal kunnen zijn? Hij eeft me lolwat schrik gegeven…
3 maart 2013 om 13:36 #18058936Blijf ‘t veel vinden. Mijn dmf heeft pas de geest gegeven bij 210.00 en m’n dynamo heeft pas de geest gegeven bij 220.000 Distrubutie is evident en ja de thermostaat is een achilles hiel.
Wat je nog verder kunt verwachten is helemaal afhankelijk van de onderhoudhistorie, hoe je er mee rijdt en je toekomstige onderhoud.
Kunt van alles bedenken wat geld kost. Zo heb ik naast de dingen die jij op noemt gehad;
Uitlaatspruitstuk/turbo
Voorpijp
Startmotor
EGR
EGR koeler
InterkoelerZijn allemaal dingen die een beste duit kosten.
Groet jraaf7 maart 2013 om 19:46 #18058937AnoniemLid sinds:
1 January 1970…ik heb vandaag de man van de Officiele Opelgarage met de auto laten rijden.
Zijn bevinden
1) zot!!! auto niet verkopen, mooie auto
2) auto rijdt vlot, schakelt goed
3) zou je mazoutfilter eens vervangen, dat is misschien het geluid dat je hoort (roeroeroe bij vertragen rond 1500 toeren in 2de versnelling zal ik maar zeggen)
Ik heb al gelezen hier op het forum misschien de wiellagers?Hunkie? Hulp? :wtf
7 maart 2013 om 21:13 #18058938Ik vind eigenlijk wel dat deze blokken niet echt een “degelijk” dieselgeluid maken al lopen ze wel soepel. Een diesel van volkswagen klikt in mijn oren degelijker terwijl de praktijk andersom is. Misschien dat het vertekend beeld geeft.
7 maart 2013 om 22:23 #18058939De 1.9 CDTI loopt juist erg mooi en rustig voor een diesel. Knap werk van de Italianen!
Die TDI’s nagelen er lustig op los en hoor regelmatig 2.0 TDI’s die écht niet lekker lopen, vooral veel taxi’s.Een beetje zoemend bijgeluid rond 1500 toeren hoor ik ook bij mijn vectra. vooral tijdens uitrollen. Dit merk ik bij meer dieselmotoren bij een bepaald toerental. Heb het idee dat dit met de turbo te maken heeft, niks ernstigs in mijn ogen. Tenzei het érg luid wordt.
Wiellagers zul je bij een bepaalde snelheid horen, niet bij een bepaald toerental.Ik zou hem inderdaad niet verkopen, integendeel! Je hebt het duurste er al zowat in geinvesteerd, die koppeling en vliegwiel kunnen nog wel even mee!
Wellicht zul je binnenkort de EGR klep krijgen, als die al niet is geweest, die gaan vaak rondom 100.000 tot 150.000 stuk, maar die kun je ook laten uitschakelen of afdoppen evt.14 januari 2014 om 20:05 #18058940kun je mij het verschil zeggen tuusen die type ondervermeld en het verschil tussen een m32 bak of een f40 bak dank u
Z 19 DTL
Z 19 DT
Z 19 DTH14 januari 2014 om 21:02 #18058941@gtckh wrote:
kun je mij het verschil zeggen tuusen die type ondervermeld en het verschil tussen een m32 bak of een f40 bak dank u
Z 19 DTL
Z 19 DT
Z 19 DTHZ 19 DTL 100 pk 8 klepper m32
Z 19 DT 120 pk 8 klepper m32
Z 19 DTH 150 pk 16 klepper f40F32 320 nm andere verhouding ten op zicht van F40 400 nm
Groet jraaf
15 januari 2014 om 16:33 #18058942@jraaf wrote:
@gtckh wrote:
kun je mij het verschil zeggen tuusen die type ondervermeld en het verschil tussen een m32 bak of een f40 bak dank u
Z 19 DTL
Z 19 DT
Z 19 DTHZ 19 DTL 100 pk 8 klepper m32
Z 19 DT 120 pk 8 klepper m32
Z 19 DTH 150 pk 16 klepper f40F32 320 nm andere verhouding ten op zicht van F40 400 nm
dus ik heb dan ook de f40 bak, want heb de 19dtj 120pk 88kw 16v alfa blok
Groet jraaf
15 januari 2014 om 18:49 #180589431.9 CDTi Z19DT / DTL PISTON
welke type zuiger is dit dank u past die in mije blok, ik heb de alfa blok 19dtj eigemlijk heb 120pk 16v 88kilowat welke of code is dan van de zuiger
15 januari 2014 om 18:52 #18058944dag en heb je gevonden wat er scheelde aan je wagen, ik had de pech lekkend einjector is gaan spuiten gat gemaakt in men zuiger
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.