Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C GTS 1.9 cdti raar geluid optrekken en vertragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2013 om 08:35 #17256707AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi,
Weeral iets opgemerkt, dat stilletjesaan storender begint te worden.
Bij het hevig optrekken, in 1ste en 2de, komt er uit de rechterkant van de motor een hol geluid bij het loslaten van het gaspedaal uit. (passagierszijde)
Bij het stilletjes loslaten van het gaspedaal, hoor ik een “roeroeroe” geluid (rond 2000 toeren laten vertragen in 1 en 2). Dewelke hier op het forum ook al eens door iemand anders is gemeld. En in neutraal, bij gas geven, rond 2000-2500 komt dit hol geluid ook weer voor.
Bij Opel, zeggen ze dat dit de dieselfilter is die dit geluid maakt. Bij GMAN Antwerpen, hebben ze het volgende al uitgesloten; wiellagers, turbo
Grote kans dat dit de spanrollen zijn of lager van de alternator. Ze raden eens aan om te rijden zonder alternatorriem om te zien of het geluid dan weg is.Ikzelf denk misschien aan motorsteun, welke slecht gemonteerd is bij het vervangen van mijn vliegwiel en koppeling een maand geleden. Iemand raad. Iemand al voorgehad?
Alvast bedankt :(
1 april 2013 om 08:59 #18122836Hey, welke motorsteun is vervangen? Link of rechts? Rechts is die onder ‘t luchtfilter. Voor en achtersteun zijn koppel steunen tegen ‘t kantelen van de motor bij het optrekken en remmen op de motor. Denk dat ze die eerder(achter)los hebben gehad bij de vervanging van je vliegwiel. Maar daar lijkt mij niet dat je vreemde geluid weg komt. Ik zou eerder denken aan je spanrol of krukas poelie aan de distributie kant. Die poelie heeft een rubbere kern die eens gaat lubberen door ouderdom. Hierdoor krijg je vibratie en dus bijgeluiden.
Groet jraaf
1 april 2013 om 09:05 #18122837AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi Jraaf,
Motorsteun hebben ze niet vervangen, maar daar ze de motor hebben getild om de bak los te krijgen voor het vervangen van het vliegwiel en koppeling, lijkt me het dat ze misschien slecht gemonteerd hebben. Ik zeg maar iets.
Distributieriem en waterpomp hebben ze vervangen een goede 1500 km geleden, dus ik zou er van verschieten dat ze die spanrollen ook niet hebben gedaan?Krukaspoelie, wat is dat? Moeilijk en kostelijk te vervangen?
1 april 2013 om 09:49 #18122838Ben ook op motor gebied een leek maar de krukas poelie zit helemaal onderaan aan de luchtfilterbak kant. Onderste ronde schijf waar je riem omheen zit. Hij kost tussen de 150 en 250 euro afhankelijk van waar je ‘m koopt. Verwisselen weet ik niet hoeveel tijd dat kost en of het zelf te doen is. Kunt eens vragen aan de vod of je met ‘t oog kan zien of ie wiebelt. Ik laat ‘m dit jaar preventief vervangen en neem dan ook gelijk de keering mee. Da’s de afdichting van de krukas tussen binnen het blok en buiten het blok. Daar wil je geen olielekkage. Hij zit ook aan de versnellingsbakkant maar da’s een puist werk om dat dan de bak los moet. Die komt wel langs als ik aan m’n 2de vliegwiel begin :puke
Mag aannemen dat ze bij de distri wissel ook de spanrollen hebben meegenomen :vertag
Maar of ‘t de krukaspoelie is :hmmz Het is maar een suggestie van mijn kant.Groet jraaf
1 april 2013 om 15:29 #18122839AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jraaf wrote:
Ben ook op motor gebied een leek maar de krukas poelie zit helemaal onderaan aan de luchtfilterbak kant. Onderste ronde schijf waar je riem omheen zit. Hij kost tussen de 150 en 250 euro afhankelijk van waar je ‘m koopt. Verwisselen weet ik niet hoeveel tijd dat kost en of het zelf te doen is. Kunt eens vragen aan de vod of je met ‘t oog kan zien of ie wiebelt. Ik laat ‘m dit jaar preventief vervangen en neem dan ook gelijk de keering mee. Da’s de afdichting van de krukas tussen binnen het blok en buiten het blok. Daar wil je geen olielekkage. Hij zit ook aan de versnellingsbakkant maar da’s een puist werk om dat dan de bak los moet. Die komt wel langs als ik aan m’n 2de vliegwiel begin :puke
Mag aannemen dat ze bij de distri wissel ook de spanrollen hebben meegenomen :vertag
Maar of ‘t de krukaspoelie is :hmmz Het is maar een suggestie van mijn kant.Groet jraaf
amai, ik hoop echt niet dat het één of andere riem is. Of zo een krukaspoelie zoals je zegt..heb het opgezocht.
Ik heb hen nu een mail gestuurd om te vragen wat ze net hebben vervangen tijdens de distributiebeurt.1 april 2013 om 15:33 #18122840Probeer het eens zonder multi riem.
1 april 2013 om 15:38 #18122841AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Opeltje17 wrote:
Probeer het eens zonder multi riem.
Dat is de riem op de alternator…niet
moet ik voor naar de garage?1 april 2013 om 16:05 #18122842Ja klopt, even kijken of je er van boven bij kan zit namelijk een automatische spanner die je met een sleutel even terug moet drukken.
2 april 2013 om 09:42 #18122843AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die prutsers van de Garage…heb net een mail teruggekregen.
Blijkt dat de multiriem/spanners niet vervangen zijn. Wat is de levensduur van deze spanners eigenlijk. Die hebben half werk afgeleverd in mijn ogen. Heb hen dan nog uitdrukkelijk gevraagd om ook de waterpomp te vervangen, welke ze dan wel gedaan hebben.
Maar geen spanners…als deze ooit vervangen moeten worden, kan weer heel de boel open…3 april 2013 om 13:41 #18122844AnoniemLid sinds:
1 January 1970iemand nog een idee wat het kan zijn voor ik de auto naar de garage breng?
Volgens het factuur, staat op DISTRIBUTIESET, ik veronderstel toch echt wel voor 160 eur aan zo een set dat ze die spanrollen hebben vervangen?
Alleen die krukaspoelie, moet misschien dan nog vervangen worden? Waar kan ik die het beste kopen en laten vervangen mocht dit het probleem zijn?3 april 2013 om 16:02 #18122845De multi riem + loop/span rollen hebben dezelfde interval als de distributie(150.000KM of 10 jaar) dus die hadden ze gewoon mee moeten vervangen.
En wat betreft de loop/span rollen van de distributie even navragen bij de desbetreffende garage kan best een gare rol bij zitten.
Ik zelf vervang ook altijd de loop/span rollen omdat er net een andere spanning op kan komen door de nieuw gespannen riem dus geen risico mee nemen en na vragen.
3 april 2013 om 22:28 #18122846AnoniemLid sinds:
1 January 1970ze hebben mij nog geen antwoord gegeven.
Op mijn factuur staat volgendeDistributieset: 163 eur
ik veronderstel dat het dan toch tandriem en rollen is?
Waterpomp: 111 eur
etc…Alternator is volgens de garage (vorige eigenaar), vervangen geweest op 41000 km in 2007. Ik heb nu 127000 km
Dan hebben ze volgens mij die lager/rol en riem inees mee vervangen.Vandaag onder de auto gelegen om bumper te demonteren voor het plaatsen van de Chrome mistlampgrill…
Ik heb deze foto genomen van de krukaspoelie (correct?)…misschien dat iemand er iets uit kan opmaken of deze versleten daar de Alternator uitgesloten is?
pfff wordt er misselijk van…wat een kosten weeral.
3 april 2013 om 23:21 #18122847AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat me wel is opgevallen, ik heb de geluiden opgezocht op youtube bij een krukas poelie die op is:
vaak tikkend geluid en tak tak tak
http://www.youtube.com/watch?v=i9MsEJFZhmw” onclick=”window.open(this.href);return false;bij een spanrol die versleten is merk je precies vogels aan de distributiekant op, deze geluiden heb ik niet.
Wat ik wel één van de dagen kan doen is, luchtfilterbox wegnemen, auto laten draaien en zien of er speling op de krukaspoelie zit en of die niet wibbelt.
Ik heb in ieder geval geen speling gevoeld toen ik onder de auto lag…4 april 2013 om 07:32 #18122848Als ie niet zwabbert is ‘m dat niet. Het is altijd moeilijk om te lokaliseren waar het geluid precies weg komt :hmmz
Groet jraaf4 april 2013 om 17:37 #18122849AnoniemLid sinds:
1 January 1970als ik nu de filterbox ga verwijderen om de kruskaspoelie te zien wibbelen…dan gaat de auto toch niet meer aanslaan omdat de Luchtmassameter is ontkoppelt en de auto “stikt”. Niet?
6 april 2013 om 09:22 #18122850AnoniemLid sinds:
1 January 1970Garage heeft bevestigd…rollers en spanners zijn vervangen….pfff
Ik heb een video gemaakt van mijn krukaspoelie en een andere rol ernaast. Volgens mij wibbelen ze niet
https://www.youtube.com/watch?v=g8TkIdG-os4&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;11 april 2013 om 18:32 #18122851AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi
Is er aub iemand die mij kan helpen om de juiste diagnose te stellen?
Ik wil het aan één van de expert op het forum hier laten horen/testrit laten maken.
Geen enkele garage komt er uit…Eerst wil ik het nog eens aan één van jullie hier op forum laten horen die verstand heeft van Opel/auto’s, en dan eventueel misschien door een garage de multiriem laten afhalen mocht dit het probleem zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp. IK wil hier over uitsluitsel hebben want ik wil de auto laten chippen…
17 april 2013 om 13:58 #18122852AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi
nogmaals over het rare geluid,
wat we dus al kunnen uitsluitend volgens mij is:
alternator
turbo
vliegwiel en koppeling
wiellager (geen lawaai bij het nemen van de bochten en in zijn vrij met motor af)Vandaag naar Op-Art geweest in Antwerpen. Vriendelijke mens weet mij te vertellen dat waarschijnlijk de cardanas of aandrijfas naar de bom is. Waarschijnlijk de homikineet in de cardanas waar een scheur in zit.
Kan dit volgens jullie dit geluid brengen? Nieuw kost zo een aandrijfas 900 eur, here we go…Wat denken jullie?
21 mei 2013 om 13:52 #18122853ik heb nu ook rare geluiden aan m’n vectra b,..
Alles nagekeken, niks te vinden, nu hebben ze me hier verteld dat het de motorsteun aan distributiezijde wel eens kan zijn,..
kort testje gedaan en ja hoor, motor komt zo uit de steun,.. doordat de motor niet echt stabiel hangt, krijg ik deze bijgeluiden bij bochten naar rechts als ik gas geef,..
er is zelfs verschil: lichtjes gas heeft ie het heel fel als ik naar rechts draai, veel gas geven hoor je het bijna niet, uitbollen op de motor en dan naar rechts draaien hoor je iets fieperen (rubbergeluid).
misschien bij jouw ook een motorsteun die niet meer 100% is?21 mei 2013 om 17:16 #18122854Homokineet kan het niet zijn omdat je aangeeft dat ie het in neutraal ook doet !
Maar mss een filmpje van het geluid !?!?!?!?!
21 mei 2013 om 17:26 #18122855Filmpje staat erboven ;)
Klinkt meer als een polybelt, haal deze er eens af of spuit er wd40 op.
Of de distributieriem ligt tegen de kap aan.
21 mei 2013 om 19:15 #18122856@beurjean wrote:
Filmpje staat erboven ;)
Klinkt meer als een polybelt, haal deze er eens af of spuit er wd40 op.
Of de distributieriem ligt tegen de kap aan.
Overheen gekeken ! :sleeping
Idd met wd40(en verlengslangetje er op) spuiten op de spanrollen,etc.
Als je dat stuk voor stuk doet , dan weet je welke het is.
Ik zet m’n geld toch echt op 1 van de spanrollen.23 juni 2013 om 11:41 #18122857AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mag ik even jullie aandacht?
Om even op bovenstaande terug te komen, gisteren heb ik gemerkt dat mijn Airco het niet goed meer deed en sissen geluid maakte, heb ik de A/C laten vullen met gas.
Blijkt dat er na 2 jaar nog maar 100gr ipv 900 gr gas inzat.
Ben eigenlijk nu sterk aan het twijfelen of al deze geluiden niet van de Aircopomp/compressor beginnen te komen?
Wat denken jullie? Kan een defecte compressor roffelende geluiden maken bij optrekken en hoge toerentallen?Alvast bedankt ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.