Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C – foutmelding
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 juli 2017om 10:21 door fdingen.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2016 om 15:38 #18334686
Goedendag, graag jullie advies.
Mijn Vectra C 1.8 (122pk) gaf eerst storing: , bij het uitlezen kwam melding P0115-17 naar voren OBD-CODES.
De temperatuur-sensor is vervangen maar geeft nu , bij het uitlezen met op-com zie ik nog steeds dezelfde foutcode maar weet niet of de garage deze is vergeten te wissen? Bij het starten brandt dit lampje en loopt hij schadelijk, onder het rijden gaat het lampje af en toe uit maar ook weer aan.
Iemand tips of ideeën? Dank
12 december 2016 om 17:54 #18334776Dus oude sensor was goed. Dan kabel meeten en ecu ook een optie.
12 december 2016 om 22:50 #18334837Al lezende op internet zou het best wel eens de ECU kunnen zijn. Ga eerst de kabel eens meten.
Andere (kleine) vreemde klachten zijn; soms werkt cruisecontrol niet bij extra drukken wel, slecht starten slaat dan net niet aan, verlichting voorzijde knipperd wat (spanning?) en toerental zingt op en neer bij koude start (egr?)
Iemand ervaring met een ECU revisie? Bedrijf?
12 december 2016 om 23:00 #18334839Als je heeft een z18xe, ik heb deze ecu. Cruise control fout kan dat cim is defect. Verlichting knipperd = dood dynamo diode.
Toerental = vuil gasklephuis.15 december 2016 om 12:44 #18334969Auto is terug en nu 1 dag zonder foutmeldingen. Hopelijk blijven de meldingen nu weg.
23 juni 2017 om 20:40 #18345039Beste forumleden,
Mijn foutmelding P0115 is weer terug. De temperatuur meter op het dashboard blijft maar van links naar rechts gaan… Bij een koude motor loopt hij vrij snel op, maar vanaf de 85 graden duurt het even. En dan lijkt het een dansende naald tussen 85 en 93 graden. Afgelopen week bij zo’n 28 graden buiten temperatuur en 120km/h op de snelweg liep hij net over de 105 graden..
Gister kwam mijn vrouw thuis en bleef de ventilator nog ruim een 15 minuten na-blazen, op contact stond deze ruim 110 graden. Toen ik wilde starten schoot op de foutmelding en stond de meter op het dashboard op 0 graden….
Afgelopen jaar is de thermostaat (origineel) en temperatuur sensor al eens vervangen.
Wat moet ik er van denken, begin het vertrouwen in de auto te verliezen.
Tips en dergelijke zijn welkom. Dank hiervoor.
Vr Opel Groet, Frans
23 juni 2017 om 21:36 #18345041Beste Frans, meer dan half jaar terug, je heeft hulp gevraagd. Weinig advies hier gegeven. Maar, je hebt ons nooit de probleem oplossing verteld. Alleen na half jaar, als je heeft hulp nodig?
24 juni 2017 om 07:24 #18345047[quote quote=18345041]Beste Frans, meer dan half jaar terug, je heeft hulp gevraagd. Weinig advies hier gegeven. Maar, je hebt ons nooit de probleem oplossing verteld. Alleen na half jaar, als je heeft hulp nodig?
[/quote]
@Liviu,
In mijn eerste bericht geef ik aan dat de temperatuur sensor is vervangen, op 15 december geef ik aan dat het storingslampje weg blijft.
Ik denk dat in de tussentijd het probleem van de temperatuur meter is blijven bestaan, maar dat het waarschuwingslampje is uit gebleven.
Vr Groet, Frans
24 juni 2017 om 09:15 #18345048Ok, post photo van ecu live data temperatuur sensor. Post photo van IPC (teller) live data temperatuur sensor.
26 juni 2017 om 20:26 #18345137Ik hoop dat deze schermafbeeldingen de informatie bevatten die nodig is?
26 juni 2017 om 20:39 #18345138Ok, motor temperatuur zit goed, maar maak live data photo als [quote]De temperatuur meter op het dashboard blijft maar van links naar rechts gaan[/quote].
27 juni 2017 om 19:10 #18345174De temperatuur loopt vandaag niet terug naar 85graden (bij warme motor).
Uitleg bij de foto’s.
Foto 1: Ongeveer na 5 minuten stil staan op de oprit, motor alleen op contact. Dus na een autorit van zo’n 25km.
Foto 2: Gemiddeld op de snelweg bij zo’n 120km/h
Foto 3: Foto genomen bij stationair toerental op de oprit. Op de snelweg wilde hij ook naar deze temperatuur gaan.
Algemeen: het lijkt erop dat er zo’n 5 graden Celsius verschil zit tussen dashboard en autel uitlees apparatuur. Foto’s zijn veilig genomen, zie handrem lampje op de foto.
27 juni 2017 om 20:31 #18345179Ik zien geen probleem hier.
27 juni 2017 om 21:05 #18345180Oke, dat is mooi, dank je.
Ik probeer het de komende week in de gaten te houden. Als ik iets bijzonders heb dan upload ik weer een foto.
Dank voor je reactie.
vr groet Frans
22 juli 2017 om 21:28 #18346308Ik ben inmiddels met de Vectra in Frankrijk aangekomen. Tijdens de rit was duidelijk te zien dat de temperatuur in het display oploopt naar 95 graden. Daarna loopt hij terug naar zo’n 91/92 graden. Stilstaan bij de pomp is 90 graden.
Opvallend is dat als de vectra vermogen moet leveren de temperatuur oploopt, en bijvoorbeeld bergafwaards of gas los de temperatuur snel terugloopt naar 91/92 graden.
Hoop dat dit nog steeds “normaal” is?
Bij mijn vorige auto’s stond de meter altijd strak op 90 graden (warme motor).
Groet Frans
22 juli 2017 om 21:41 #18346310Als uw koelventilator heeft 2-3-4 stappen, probeer met een diagnose apparaat als allees stappen werkt.
Ik zien soms dat koelventilator weerstand blok is defect, dus koelventilator loopt alleen voor laaste stap.23 juli 2017 om 10:21 #18346332Na mijn vakantie zal ik een reactie plaatsen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.