Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C Distributieriem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2012 om 15:38 #17251298
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hi!
Ik heb 124000 km op de teller staan.
Volgens de garages, heeft de vorige eigenaar nog nooit de distributiem/waterpomp/multiriem laten vervangen.Iemand een goed adres waar ik deze kan laten vervangen? Ben zelf uit Belgie, dus eventueel in Antwerpen? In Nederland mag ook als de prijs te rechtvaardigen is.
Wat mag ik er maximum aan kwijt zijn?
Ik ga de naam niet noemen, maar het goedkoopste tot nu toe is 550 euro.Bedankt! :wors
10 augustus 2012 om 15:59 #18055465Mischien wel handig om te zeggen welke motor je hebt.
Zit verschil in de prijzen.10 augustus 2012 om 16:01 #18055466Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Vectra C 1.9 cdti (het is een GTS)
120pkgrtz
10 augustus 2012 om 16:18 #18055467De Z19DT….. serie heeft een onderhoudsinterval van 150.000km of 5 jaar !
10 augustus 2012 om 16:23 #18055468Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@speaker wrote:
De Z19DT….. serie heeft een onderhoudsinterval van 150.000km of 5 jaar !
in men boekje staat 120000 of 8 jaar. :???: is van2004
mvg
10 augustus 2012 om 16:53 #18055469Belgisch boekje zeker.
De opeldealer hier hanteerd 150Dkm of 5 jaar !10 augustus 2012 om 20:14 #18055470volgens tis zelfs 10 jaar of 150.000 km
11 augustus 2012 om 07:36 #18055471Is 150.000 of 5 jaar inderdaad, zoals de dealer en het boekje voorschrijft..
Je moet dan ook de waterpomp en spanrol(en) gelijk mee vervangen, ik was volgens mij inclusief grote beurt iets van €450,- kwijt. Wel bij een onhafhankelijke garage, de dealer blijft ik ver bij uit de buurt want die hanteren schofterige prijzen..
Heb zelf een 1.9CDTI gehad met 120 PK die gechipt was naar 150PK
11 augustus 2012 om 17:06 #18055472Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@GTS2.2DTI wrote:
Is 150.000 of 5 jaar inderdaad, zoals de dealer en het boekje voorschrijft..
Je moet dan ook de waterpomp en spanrol(en) gelijk mee vervangen, ik was volgens mij inclusief grote beurt iets van €450,- kwijt. Wel bij een onhafhankelijke garage, de dealer blijft ik ver bij uit de buurt want die hanteren schofterige prijzen..
Heb zelf een 1.9CDTI gehad met 120 PK die gechipt was naar 150PK
Oei, auto is 8 jaar. En nooit vervangen geweest.
Zal volgende week maar is laten doen zeker? Ik laat inderdaad de waterpomp meedoen. GTS2.2DTI, kan je me een PM eventueel sturen waar je uw distributieriem hebt laten doen? Bedankt!Btw, andere vraag: als ik mijn koppeling inhoud, komt er een gerammel onder de motorkap uit. Is dit het vliegwiel???
11 augustus 2012 om 20:54 #18055473Ik heb vorig jaar de grote beurt en riem laten doen bij Luisman in Kloosterhaar. Ik kom daar al jaren, niet onbenullig duur, goede service.
Dat gerammel is grote kans dat je vliegwiel naar zijn galemiesen is ja..
12 augustus 2012 om 07:40 #18055474Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Het gerammel onder de motorkap is er zodra ik nog maar het koppelingspedaal met mijn voet aanraak…
Het is een vrij “schurend” geluid die net uit de motor lijkt te komen.
Mocht er effectief iets aan het vliegwiel aan zijn? Wat gaat me dit dan kosten? Want het is: 1/ de distributieriem en aanbehoren 2/ vliegwiel 3/ onderhoud. Kan ik de vectra beter wegdoen (na deze nog maar 2 maand te hebben). Hiervoor had ik een Astra G, nooit geen problemen mee gehad…bedankt voor jullie raad.
12 augustus 2012 om 08:58 #18055475Vliegwiel en koppelingsset kost via ebay.co.uk 460Pond ( via dealer 1400 euro ) En het er in zetten kost je ongeveer 350 a 400 euro.
Als je deze dingen hebt vervangen ben je , als het goed is, voorlopig ff klaar. Dus waarom zou je hem alweer weg doen ?
Op het vliegwiel na is dit normaal onderhoud dus dit zijn geen problemen , lijkt me !16 augustus 2012 om 18:33 #18055476Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@speaker wrote:
Vliegwiel en koppelingsset kost via ebay.co.uk 460Pond ( via dealer 1400 euro ) En het er in zetten kost je ongeveer 350 a 400 euro.
Als je deze dingen hebt vervangen ben je , als het goed is, voorlopig ff klaar. Dus waarom zou je hem alweer weg doen ?
Op het vliegwiel na is dit normaal onderhoud dus dit zijn geen problemen , lijkt me !Goede avond,
Kogel is door de kerk…we gaan waarschijnlijk het vliegwiel toch wel veranderen. Kan geen potentiële koper vinden, met zo’n gerammel. Heb net via ebay op sites geraakt waar je dus inderdaad een LUK DMF SET kan krijgen. Dit dus inclusief vliegwiel en koppelingskit. Kan iemand me weten te vertellen welke versnellingsbak in men Vectra zit? Het is een 120 pk van 2004. Of moet ik de versnellingsbak hiervoor eerst demonteren? Je hebt zo’n sets voor F40/M32 versnellingsbakken.
Bedankt!
16 augustus 2012 om 21:08 #18055477Zijn geloof ik beide geleverd op de ZDT, maar volgens het handboek heeft ie een M32. De ZDTH heeft de F40.
Je ziet. ‘t dus pas als je ‘m los hebt.
Groeg jraaf16 augustus 2012 om 21:50 #18055478vogens mij is de DT zowel met M32 als F40 geleverd
M32 bakken waren volgens mij op een bepaald moment nogal schaars en in de astra h past geen F4017 augustus 2012 om 06:38 #18055479Staat op je versnellingsbak zelf !! Anders kom je er niet achter !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.