vectra c bandenspannings sensors

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c bandenspannings sensors

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    CORSAGSI

Ook moet je er natuurlijk op letten dat de de goede sensor in het goede wiel zit dus sensor linksvoor ook in wiel linksvoor enz. En er zijn idd verschillende soorten sensoren in omloop.

greetz,

ralph3000
      Deelnemer

Ik post niet vaak wat op het forum, maar wilde nu wel even mijn ervaringen met de sensors delen met jullie.
        Vorig jaar kreeg ik ook problemen ermee, kreeg steeds de melding dat de spanning 2,5 bar was en na opnieuw starten 0,0 bar.
        Bij 2,5 bar zou je normaal geen melding mogen krijgen (instelling was 2 bar). Ook die melding van 0,0 was vreemd.
        Dacht meteen daar begint het gezeur al!
        Bij VOD zei men meteen, sensor kapot, kostten iets van 120 euro, of we schakelen het systeem uit?
        Echter ik vond dat vreemd, want de sensor meet toch?
        Ik vroeg nog of het niet kon zijn dat de band langzaam leeg liep, maar volgens VOD kon zo’n sensor dat niet registreren.
        Ging een paar weken later mijn winterbanden bij de bandenboer ophalen, toen ik hun daar het probleem voorlag, zei die man meteen dat de band langzaam leeg liep en dat hun ervaring was dat de sensors hier weldegelijk op reageren (maar dat de VOD maar al te graag nieuwe verkoopt natuurlijk)

Wat bleek, kleine lekkage langs het ventiel. Nieuw rubbertje erin van 50 cent en probleem bleef daarna weg!! (en is op de winterbanden set ook niet meer teruggekomen).
        In mijn zomervelgen heb ik ook sensors zitten en deze gaven vlak voor het winterseizoen ook op 1 velg rare meldingen.
        Wederom bleek ook hier een kleine lekkage te zijn en heb ik met een nieuw rubbertje om het ventiel te plaatsen de storing weg gekregen!
        Bij een kennis van me werkte dit ook goed dit ook goed op zijn gts!

Mijn ervaring is dus dat een sensor die volgens VOD kapot is, niet kapot hoeft te zijn en ik zou het systeem dus niet te snel laten uitzetten.

Misschien hebben jullie hier iets aan :D

groeten Ralph

evertfisherman
        Deelnemer

Dank je wel voor je reactie.
          Ik heb ook wel eens gehad dat ik steeds de melding 0,0 bar of 1,9 bar kreeg doorelkaar.
          Na alle vier de banden weer op 2,2 bar gebracht te hebben heb ik nooit meer last van deze meldingen gehad. En nu controleer ik zowieso elke 6 weken de bandenspanning, wel of geen melding op de BC.

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.