Vectra C autoradio

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C autoradio

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346763
    Pim Dröge
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2017

      Goedemiddag allemaal,

      Ik ben nieuw hier en ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Opel Vectra C uit 2002.

      Nu zit hier een standaard radio van Opel zelf in en wil deze eigenlijk vervangen door een nieuwe, meer uitgebreide autoradio.

      Nu is mijn vraag eigenlijk, kan dit zomaar met iedere radio en wat heb ik hier allemaal voor nodig/moet ik hiervoor halen.

      Daarnaast is het moeilijk om een radio te vervangen?

      Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

      Groeten,
      Pim

      #18346989
      Pim Dröge
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2017

        Is er nou niemand die hier antwoord op kan geven? :-( :help:

        #18347070
        yordjerjc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2016

          Beste Pim,

          In mijn vectra zat een CD70 navi welke ik heb vervangen voor een Android radio geschikt voor de Opel vectra.

          Dit was in feite zo goed als plug en play en werkt heerlijk!

          De moeilijkheidsgraad ligt natuurlijk deels aan je eigen handigheid. Mijn nieuwe radio werd geleverd met radiosleutels waardoor ik de oude er gemakkelijk uit kon halen en de nieuwe kon plaatsen. Doordat de stekkers op een andere plaats zaten heb ik wel de houder van de radio iets moeten aanpassen zodat alles netjes aansloot.

          autoradio

          Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd
          Groetjess

          #18347080
          GooneyBird
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2010

            Het kan, uiteraard, maar omdat de radio in een Vec ook verantwoordelijk is voor (bijvoorbeeld) het bedienen van het scherm mis je mogelijk wel wat opties.

            Als je bijvoorbeeld geen stuurwielbediening heb voor je scherm kan je je boordcomputer niet meer bedienen.

            #18347092
            Pim Dröge
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2017

              Ik heb inmiddels zelf een radio aangeschaft namelijk de CALIBER RDD802BT.

              Ben even bij de opel dealer geweest en die heeft mijn cdr2005 eruit gehaald. Na het aansluiten van de caliber gebeurt er helaas niets. Radio gaat niet aan. Heb daarna een verloop stekker gekocht en die erop gezet en aangesloten en helaas nog niets. Zie ik iets over het hoofd?

              Heb de rode en gele draden doorgemeten en die doen het goed.

              Iemand?

              [URL=https://imageshack.com/i/poB28RtOj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/B28RtO.jpg[/IMG][/URL]

              [URL=https://imageshack.com/i/poxOotHyj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/xOotHy.jpg[/IMG][/URL]

              [URL=https://imageshack.com/i/pnezXT19j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/ezXT19.jpg[/IMG][/URL]

              Rode draad
              [URL=https://imageshack.com/i/pmoWcl0Hj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/oWcl0H.jpg[/IMG][/URL]

              Gele draad
              [URL=https://imageshack.com/i/pov2OVrhj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/v2OVrh.jpg[/IMG][/URL]

              #18347093
              Pim Dröge
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2017

                Nog even als toevoeging. Het is een vectra c uit 2002. Gewoon een normale. Geen GTS uitvoering. Heb dan ook geen scherm zoals yordjerjc

                #18347095
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Radio zekering heel??

                  #18347096
                  Pim Dröge
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2017

                    Die is in orde. Radio vanmiddag binnen gekregen.

                    #18347097
                    yordjerjc
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2016

                      Hmm ik zou zo even niet weten wat het probleem kan zijn.
                      Ik heb bij mij inderdaad wel af en toe dat mijn auto de radio eruit gooit. Dan moet ik de radio eruit halen, orginele even inpluggen en dan kan de nieuwe er weer in en werkt die weer naar behoren…

                      Met de stuurwielbediening zoals gooneybird aangeeft, ik heb een canbus module erbij gekregen waarmee ik via de radio de boordcomputer een beetje kan bedienen maar dit werkt vrij slecht. Via de stuurwielbediening werkt het inderdaad wel prima, duurde alleen even voor ik door had dat ik op het linker wieltje kon duwen om te bevestigen dat was me namelijk een tijd niet gelukt haha fijn als de zomertijd ingaat :good:

                      #18347100
                      Pim Dröge
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2017

                        Yordjerjc. Mag ik vragen wat die van jou gekost heeft en waar hij te halen Is?

                        Ik heb zo’n dashboard zoals op deze foto

                        #18347102
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          [quote quote=18347096]Die is in orde. Radio vanmiddag binnen gekregen.

                          [/quote]

                          Iets wat nieuw is hoeft niet per definitie te betekenen dat het niet stuk is.

                          Heb je hem al getest zodat je zeker weet dat het de radio niet is?

                          #18347103
                          Pim Dröge
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2017

                            [quote quote=18347102]

                            Die is in orde. Radio vanmiddag binnen gekregen.

                            Iets wat nieuw is hoeft niet per definitie te betekenen dat het niet stuk is.

                            Heb je hem al getest zodat je zeker weet dat het de radio niet is?

                            [/quote]

                            Ja heb ik gedaan. Snap er helemaal niets meer van.

                            #18347105
                            yordjerjc
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2016

                              Mijn radio koste €450,-
                              Ik weet niet of ik de aankoopsite hier mag vermelden maar als je gewoon op Google zoekt autoradio opel vectra dan zijn er genoeg te vinden!

                              Wel even goed kijken er zijn nogal wat tegenspraken tussen de desbetreffende sites. Veel sites wordt over gesproken dat ze namaak spul uit China verkopen. De site waar ik hem gekocht heb beweerde dat een andere site dat deed maar volgensmij hebben ze het zelf ook gedaan.

                              Ik probeerde igo te updaten maar kreeg nergens informatie over het merk van mijn radio, deze heb je nodig om igo te updaten. Uiteindelijk via naviextras erachter gekomen dat er een gecrackte software op staat :wacko:

                              #18347112
                              Pim Dröge
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2017

                                In het kader daar maar waar. Heb de constante en schakel draad omgewisseld en nu werkt hij :wacko: :applause02:

                                #18347116
                                yordjerjc
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 May 2016

                                  Kijk dat is mooi! Zoiets was het inderdaad maar ik meende dat dit alleen werkte als de radio zich steeds reset. Maargoed eind goed al goed, veel plezier met je nieuwe radio!

                                  #18347206
                                  dockedmarc
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 August 2011

                                    rood en geel omdraaien is al jaren bij opel zo.
                                    als je het zelf nog niet had gedaan dan had ik je dat advies gegeven.

                                    #18363997
                                    VECTRAZ32SE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 January 2019

                                      <p style=”text-align: left;”>[quote quote=18347070]Beste Pim, In mijn vectra zat een CD70 navi welke ik heb vervangen voor een Android radio geschikt voor de Opel vectra. Dit was in feite zo goed als plug en play en werkt heerlijk! De moeilijkheidsgraad ligt natuurlijk deels aan je eigen handigheid. Mijn nieuwe radio werd geleverd met radiosleutels waardoor ik de oude er gemakkelijk uit kon halen en de nieuwe kon plaatsen. Doordat de stekkers op een andere plaats zaten heb ik wel de houder van de radio iets moeten aanpassen zodat alles netjes aansloot. autoradio Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd Groetjess[/quote]</p>
                                       

                                      Stuur knopjes werken gewoon op de radio? hoe bedien je cid display dan?

                                      #18364000
                                      yordjerjc
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2016

                                        Ja, stuurwielbediening werkt gewoon. Teminste bij mij, ik heb een module erbij gekregen. Kan eventueel ook met een kabel verschilt per radio.

                                         

                                        Met het linker wieltje op je stuur kun je de cid bedienen. Kan ook via de radio maar dat werkt niet altijd geweldig.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.