Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 2006 z22yh vermogenverlies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2015 om 10:42 #17274746
Dag allen,
Ik heb een probleem met mijn vectra 2.2. Deze loopt niet zo goed meer :(. Schokt bij gas geven, en je geraakt niet voorbij 3000 toeren zonder te denken dat de motor gaat ontploffen.
Het begon allemaal toen ik met mijn vriendin op een parking wachtte, en de motor een tijdje neutraal liet draaien voor de verwarming, omdat mijn vriendin koud had. Ik had een heel klein beetje gas gegeven, +100 rpm, en daarna weer neutraal, wanneer hij dan plots onderuit zakte en wat raar begon te draaien in neutraal. Ik maakte me direct zorgen, en het lampje onderhoud begon ook te branden. Ik zette hem even uit, en dan weer aan, maar de symptomen bleven aanhouden.
Uit reflex controleerde ik gewoon nog het oliepijl dat in orde bleek te zijn. Ik liet hem dan even staan, en dan bleek het zichzelf te hebben opgelost, maar toen ik vertrok, en dus weer voorbij een zekere hoeveelheid gas geven ging, zakte hij weer onderuit en ging hij weeral met véél minder vermogen draaien. Toen begon ook het motorstoringslampje te branden. Schokte als maar erger voorbij de 2500 toeren. Ik geraakte nog net thuis aan max. 70 kph. Die snelheid was ook niet rap bereikt. Als hij voor een rood licht moest stoppen en neutraal draaien, leek er weinig aan de hand.
Het probleem kwam eerder dit jaar voor. Ik reed toen naar huis, en begon ook te schokken. Niet zo zeker wat het was wilde ik mij langs de kant zetten, en viel hij zelfs stil in neutraal. Starten ging helemaal niet. Toen stond ik gelukkig op een afdaling en heb ik heb nog in gang kunnen laten rijden. Naar huis rijden ging nog maar net, ook met veel schokken boven de 2000 rpm, maar het was anders dan het nu is. Het motorstoringslampje brandde toen ook. De garage kon niet echt een fout uitlezen toen, maar merkten dat een van de injectoren gewoon niet meer werkte. M.a.w. een cylinder die gewoon koud mee draaide, en voor de schokken zorgde. Ze hebben dat toen opgelost door alle 4 bougies en injectoren te vervangen, ze konden niet de injector die stuk was appart vervangen! Dat kostte mij dan ook €1.500 :swear
Hij vertoont nu nog steeds de zelfde symptomen:
-
Start normaal, heeft geen extra tijd nodig.
In neutral plankgas geven geraakt hij niet voorbij de 3000 toeren.
Als ik wil gaan rijden dan geeft hij serieuze schokken als ik voorbij een zekere hoeveelheid gas geven ga.
Daarna schokt hij als maar erger vanaf 2500. Haal er geen 90 kph meer mee, max. 70.
Het lampje van de motorstoring gaat branden.Heeft iemand hier ervaring mee? Motor is een z22yh in een vectra C met bouwjaar 2006. Ik heb gezien dat je injectoren appart kan kopen, want ik wil echt niet nog eens €1.500 verspillen :(
Bedankt!
28 december 2015 om 17:57 #18306237Ik lees nergens iets over hogedruk benzinepomp die vervangen is??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 december 2015 om 18:12 #18306238Idd zal de hogedruk pomp wel zijn en/of de druk regelaar, storingscode zal wel P1191 zijn, moet trouwens voor een ”knappe” garage gewoon uit te lezen zijn.
28 december 2015 om 18:25 #18306239Bedankt voor de reacties!
Ik zal die foutmelding P1191 eens noteren. Ik hoop dat het dit is, maar het zou mij verwonderen. De vorige keer ging ik gewoon bij de Opel garage, die zouden dit moeten hebben uitgelezen!
28 december 2015 om 22:41 #18306240Zo moeten de werkelijke Pompdruk Controleren.de storing word helaas niet altijd gegeven boj een pomp die nog net in de marges valt, maar hij rijdt dan wel vervelend.
30 december 2015 om 20:17 #18306241475, euro dacht ik bij Porza auto onderdelen. GM orgineel
30 december 2015 om 21:28 #18306242Mocht het de pomp zijn effe op de Duitse eBay kijken.
31 december 2015 om 05:27 #18306243Lijkt er sterk op dat de pomp kapot is. Wat voor brandstof tank je? Ethanol houdende 95? Zoals Blue-One oid?
31 december 2015 om 14:54 #18306244Ik tank meestal bij Esso of Shell Euro 95 loodvrij. Weet niet hoe het dan kwam dat een van de injectoren het niet meer deed de vorige keer dat me dit overkwam? Lijkt me sterk dat ze dat niet eerder hebben gehad, en al een vermoeden hebben dat het de pomp kon zijn, zoals jullie dat nu hebben. Ze hebben mij wel reeds gezegd dat ze die motor hier niet vaak vinden in BE, de Z22YH. Deze loopt schijnbaar meer in Nederland, en ze moesten die onderdelen dan ook laten overkomen. Als het ‘maar’ 475 is voor de pomp, ben ik een gelukkig man ;)
Alvast bedankt voor jullie reacties, en de groeten aan alle trouwe vectra-liefhebbers ;)
31 december 2015 om 15:17 #18306245Pomp kan je wel goedkoper krijgen origineel, op de eBay in Duitsland komen ze regelmatig voorbij, injectoren komen weinig voor.
31 december 2015 om 15:17 #18306246Hier rijden ze bij Bosjes rond in zowel de Astra-H, Zafira-B, Vectra-C als Signum.
Het geval wil dat je in Belgie Tax betaald over motorgrootte, en hier in NL over gewicht, en ze veelal dus in een zelfde belasting categorie vallen.
Bij storingen betreffende de inspuiting is het vrijwel nooit de injectoren zelf, eerder de Pomp.
Door de geleverde te lage druk, spuit de injector niet of onvoldoende in en geeft deze storing.
31 december 2015 om 15:30 #18306247Bekend verhaal, zelfde gehad. Bij mij plofte hij ook nog in de uitlaat. Storingen uitgelezen: misfire op diverse cylinders. Uiteindelijk de Hogedruk brandstofpomp vernieuwd, bleek 1 van de 3 membramen stuk te zijn, en deze zijn niet los te koop. De pomp op zich stelt niet zoveel voor en laat zich vrij eenvoudig de- en monteren. Membranen goed bekijken en eventueel op een gladde ondergrond vast drukken, en moet dan blijven “kleven”.
6 januari 2016 om 13:01 #18306248Ze hebben er eindelijk naar kunnen kijken. Blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn en de regelklep. Dit samen herstellen kost meegerekend 21% BTW en de uren €1.200~ :swear
De onderdelen hebben ze al besteld intussen, zit niet veel anders op? Kan het zelf niet vervangen vrees ik :(
6 januari 2016 om 13:29 #18306249Jawel hoor pomp en regelaar zijn prima zelf te vervangen.
6 januari 2016 om 13:33 #18306250Dat kan best zijn, maar weet niet echt hoe :( Tenzij er ergens echt met fotos een gids zou zijn. Welk materiaal is daar wel niet voor nodig?
6 januari 2016 om 21:22 #18306251Staan zat how-to’s op internet, over hoe je de pomp kan vervangen zit met een paar boutjes vast, regelaar zit met 2 boutjes vast staat ook op internet.
Hooguit half uurtje, uurtje werk. Maar de onderdelen hadden ze al besteld? Dan zit er nu niks anders op dan ze daar laten vervangen denk.
6 januari 2016 om 21:53 #18306252Die pomp zit toch maar rond de €450,-? Plus een half uur werk?
Zou niet €1200,- mogen kosten vind ik, dat is bijna oplichting te noemen.
Als iets al besteld is wil niet zeggen dat je er aan vast zit, je kunt hoog uit de gemaakte verzendkosten moeten betalen.6 januari 2016 om 21:56 #18306253http://www.ebay.de/itm/orig-Opel-Kraftstoffpumpe-Benzinpumpe-2-2l-Z22YH-815049-Vectra-C-Signum-Zafira-/320960100902?hash=item4abab67a26:m:mX_iE_eVfkDbGU3qkPMVOUw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze bijv.
Pomp vervangen: http://www.somethingornothing.com/fuel-pump.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 januari 2016 om 23:08 #18306254Wat mij eigenlijk bevreemd is: dat het de pomp is EN de regelklep, alle 2 gelijktijdig stuk? Lijkt mij vreemd. Ik zou denken de pomp OF de regelklep.
Het vervangen van de pomp stelt zoals boven beschreven weinig voor.
Pomp gekocht bij Van Kouwen (http://www.vankouwen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;) prijs incl. BTW en verzending EUR. 376,89 en dat is nog geen EUR. 1200,-7 januari 2016 om 00:43 #18306255Wel nu heb ik wat opgezocht over de brandstofpomp en de regelklep. Bedankt voor de how-to. Lijkt wel mogelijk. Enkel heb ik niet de torx screws, heb ook wat schrik van vuiltjes die dan in de leidingen zouden kruipen… Ga de garage bellen zeggen dat ze niet meer mogen tussen komen. Ik ben het zo beu van die Opel garages, vorige keer vervangden zij alle 4 bougies en injectoren met deze symptomen. Bougies waren niet eens stuk!
Kan ik dus best een tech2 of opcom bij een Continental pomp bestellen? Kan je daar dan de druk op de sensor mee meten? Als de druk te hoog is moest ik waarschijnlijk de regelaar vervangen en niet de pomp als ik mij niet vergis. Maar aan de symptomen lijkt het eerder dat de pomp niet kan leveren bij meer gas, en dus te lage druk geeft.
Dat brengt mij dan bij de vraag: waarom zeggen ze dat ik zowel de klep als de pomp moet vervangen?
Hun bestek was iets van een 578 euro voor de pomp, over de klep herinner ik mij niets, en de uren waren 160 euro. Exclusief btw, dit klopt toch niet??? Die klep zelf, bedoelen ze hiermee de drukregelaar? Of werkelijk een klep ergens? Hoe zit het vervangen daarvan? Is dat makkelijk te doen? Hoe? En kost dat dan ook zoveel?
7 januari 2016 om 09:33 #18306256De garage gebeld. Ze hebben de stukken al liggen en mijn pomp reeds uitgehaald. Ze weigeren zo goed als elke mogelijkheid om het vervangen te annuleren. Ze beginnen met ‘proberen korting krijgen’ of de ‘betaling te spreiden’. Zal er door gaan voor 1000 zonder de klep te vervangen.
Is dit dan direct een verplichting? Wat gebeurt met mijn oude pomp? Want die kan ik toch nog indienen voor revisatie?
7 januari 2016 om 09:39 #18306257Als het bij de dealer een ruil onderdeel is wordt je oude pomp terug naar de fabriek gestuurd voor revizie en anders bij de oud ijzer gegooit…
7 januari 2016 om 12:02 #18306258Natuurlijk zit je nergens aan vast.
In onze handel is het zo dat ik de klant mag laten betalen voor de verzendkosten voor een speciaal besteld onderdeel, maar dat doen we eigenlijk nooit.
Op een speciaal gemaakt onderdeel zit zelfs geen koop verplichting op, hier laten we de klant dan een kwart van voor uit betalen, met annulering is hij de 25% kwijt.
Maar misschien zijn er in de autohandel andere regels?9 januari 2016 om 11:30 #18306259Ze hebben het uiteindelijk laten gaan voor €800 na veel gezaag over de prijs van mijn kant. Ze wilden de gasklep ook vervangen, maar dat was regelrechte onzin. Voor niets nodig geweest, en geld gespaard. Ze hebben er zo’n Continental pomp in gestoken, maar ik vrees dat ik de volgende keer gewoon ga laten reviseren/nieuwe kopen en zelf vervangen. Nu rijdt hij weer zoals tevoren, en ben ik er weer trots op!
Groeten!
9 januari 2016 om 13:11 #18306260Nog veel geld maar goed hij rijdt weer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.