Vectra C 2006 – Eerste (koude motor) opstart probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2006 – Eerste (koude motor) opstart probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266882
    bce
      Lid sinds:
      9 July 2014

      Hoi,

      Sinds een tijd heb ik met mijn Opel Vectra C een opstart probleem bij een koude motor.

      Wanneer ik wil opstarten duurt het even lang eer dat hij opstart dan wat we gewoon zijn bij een warme motor… Maar ook bij een warme motor gebeurd te opstart niet 100% netjes. Hiermee bedoel ik dat ik een kort piepende geluid wanneer hij zijn branding uitvoert.

      Een maand geleden heb ik een groot onderhoud laten uitvoeren en aan de garagist gevraagd of hij een idee heeft. Het schijnt dat de Vectra’s hiermee veel sukkelen en probleem zou aan de vliegwiel en eventueel aan koppelingsset liggen.

      Hebben jullie hiermee ervaring ? Wat raden jullie mij aan, zou ik dit meteen vervangen of kan dit geen probleem opleveren op andere gedeelte’s van mijn motor ?
      Een korte search naar nieuwe koppelingsset met vliegwiel kost zo 760€ ( http://www.mister-auto.be/fl/koppelings-set-vliegwiel/opel-vectra-c-1-9-cdti-100pk_v19285_g104752.html” onclick=”window.open(this.href);return false; ). Weten jullie ergens goedkoper ?

      Ik hoor het graag van jullie

      #18242148
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Afgezien van of je die zooi wel of niet moet vervangen, mocht je dat nodig hebben, neem eens contact op met FSRS-opelwebshop…

        Overigens heb ik ook een diesel(1.7 CDTI), en start hij koud ook slecht. Sinds vorige week nieuwe koppeling met vliegwiel en de hele meuk, dat heeft het slechte starten niet verholpen(wel andere problemen, gelukkig)…

        #18242149
        astraminator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2004

          Hoi ik heb een 1.9 120pk vectra. Deze starte ook slecht met de koude start. Heb nu de accu gewisseld voor een met meer vermogen. Ondanks dat de vorige accu nog niet slecht was toch gewisseld en hij start nu weer zoals het hoort. Motor draait veel sneller rond bij het starten, je merkt duidelijk het verschil met de vorige accu.

          #18242150
          bce
            Lid sinds:
            9 July 2014

            @astraminator wrote:

            Hoi ik heb een 1.9 120pk vectra. Deze starte ook slecht met de koude start. Heb nu de accu gewisseld voor een met meer vermogen. Ondanks dat de vorige accu nog niet slecht was toch gewisseld en hij start nu weer zoals het hoort. Motor draait veel sneller rond bij het starten, je merkt duidelijk het verschil met de vorige accu.

            HMmmm… Zou echt raar zijn als het daar aan zou liggen… Hoeveel vermogen heeft u nu ?

            #18242151
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Ik zou geen Valeo vliegwiel/koppelingsset nemen , maar gewoon de originele set die er in zit ( Luk/Sachs )
              Die kost op ebay.co.uk ook ‘slechts’ 499GBP

              #18242152
              aadegel
                Lid sinds:
                16 July 2011

                Heb laatst ook mn vliegwiel en koppeling vervangen, setje kost 499 euro inclusief btw en verzendkosten, bij vliegwielstore. Nl. Echt top, echter zoals iedereen op dit topic start hij erg slecht met koude start, net of ie op 3 pitten loopt…..

                #18242153
                stiggel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 November 2010

                  Mijn 2009 Vectra 120 pk 1.9 CDTi met 200.000 km op de teller start juist warm minder goed.
                  Soms moet ik lang doorstarten en slaat ie niet aan en soms slaat ie aan met een soort hik…
                  Enig idee wat dit kan zijn? En wat is beste manier van starten voor een 1.9 CDTi?
                  Koud gloei ik altijd voor tot alle oranje lampjes uit zijn en start ie altijd perfect. Warm alles al geprobeerd: Wel “voorgloeien” (lees: op contact laten staan) of juist direct starten. Helpt niks, ene keer start ie wel normaal, maar meestal dus niet…
                  Wie heeft advies???

                  STiGGEL

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.