Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra c 2002 start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2013 om 19:35 #17260877
Mijn broer heeft een open vectra c uit 2002 1.8. Wil hem graag helpen, vandaar dat ik dit op dit forum post. Hij heeft de laatste tijd nogal pech met auto’s, dus hoop het nu een keer goedkoop op te kunnen lossen.
Van de week ging bij hem het storingslampje branden van het uitlaatgassysteem. Soms ging hij aan en soms was hij weer uit. Ook viel hij op de snelweg zomaar ineens naar stationair toerental, waarbij veel lampjes gingen branden. Maar dit duurde niet lang en vervolgens kon hij weer doorrijden.
Bij de autogarage hebben ze hem uitgelezen en de ecu gereset. Probleem met het uitlaatsysteem was over. Tot vandaag de auto helemaal niet meer wilde starten na een nacht stilstaan. Als het contact word aangezet verschijnt er een stuurtje in beeld met een uitroepteken, ook knippert af en toe het lampje van de abs. Als je dan de sleutel omdraait om hem te starten hoor je wel wat klikken maar verder doet de startmotor niks.
Anwb erbij geweest, van alles getest, maar kon niks vinden. Anwb kon hem ook niet uitlezen. Hij kon geen connectie krijgen met de ecu. Anwb heeft de auto vervolgens weer naar de autogarage gebracht, en daar staat hij nu.
De autogarage lukt het ook niet om hem uit te lezen(geen opel dealer). Dus het eerste wat hun denken is dat de ecu overleden is. Dit is in 99% van de gevallen zo als hun geen verbinding kunnen krijgen met de ecu. Ze hebben schijnbaar wel de goede apparatuur, anders was het de vorige keer ook niet gelukt.
Nu lees ik overal op internet een probleem over de abs stekker. De garage weet hier niks vanaf, anders hadden ze dat wel eerst gecheckt. Zelf weet ik de abs stekker niet te vinden. Zou dit het probleem kunnen zijn, en zouden jullie mij dan kunnen vertellen waar ik die stekker kan vinden?
26 september 2013 om 21:10 #18175736Een toevoeging, als het contact aangezet word blijft de brandstof meter ook op 0 staan..
27 september 2013 om 05:35 #18175737Ik weet niet precies of ik je hiermee kan helpen, maar ik had exact hetzelfde met mijn Vectra.
Ook in de avond netjes geparkeerd, en toen ik de volgende ochtend weg wilde gaan, deed hij helemaal niets meer.
Het icoontje wat ik toen zag, was de algehele startblokkering.Bij mij was toen mijn CIM overleden ( is een aansturingsapparaat achter/in je stuur ).
Nadat die gerepareerd is, rijdt hij tot op heden weer als een zonnetje
27 september 2013 om 06:18 #18175738Bedankt voor je reactie. Was het bij jou ook niet meer mogelijk om de auto uit te lezen?
Ik denk dat ik de garage ga adviseren die stekker na te kijken of te vervangen. Dit lijkt mij een eerste goedkope stap.27 september 2013 om 07:27 #18175739ik krijg altijd kriebels van die garage opmerkingen als . . . ja we hebben het lampje gereset
dat is niet het probleem oplossen, dat is enkel het probleem vooruit schuiven.
dat lampje gaat branden met een reden en die moet je achterhalen en oplossen
28 september 2013 om 07:04 #18175740Zoals SW_Reijnders zegt, oplossen niet resetten.
ABS stekker Contacten nakijken, en niet kunnen uitlezen kan heel goed aan een kapotte CIM of aan de ABS stekker liggen!!!
Als door de de CIM, of de ABS ivm storende verbindingen, of geen signaal de Motorcomputer niet op ”Contact” word gezet zal je m ook niet kunnen uitlezen.
Als de ECU van de motor kapot is bij deze motortypen, kan je nog wel uitlezen, maar krijg je Vage storingen…Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.