Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C (2002) 1.8 stottert tijdens rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2013 om 13:28 #17257696
Hallo,
Mijn Vectra C 1.8 uit 2002 stottert tijdens het rijden bij een constante snelheid.
Geef ik gas dan accelereert hij normaal.Wat me opvalt is dat de auto ook niet zo rustig meer stationair draait.
De motor trilt en dat deed hij voorheen niet.Wat me ook is opgevallen dat als de auto stationait draait en ik gas geef,
dat dan na het loslaten van het gaspedaal er een zuigend geluid hoorbaar is.Wie o wie kan mij helpen?
11 mei 2013 om 13:39 #18142699Vaak een kapotte bobine even uitwisselen.
11 mei 2013 om 15:00 #18142700De Opcom foutcode geeft aan:
P1482-06 Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 2
P1405-61 Feedback EGR-klep, spanning niet correct11 mei 2013 om 16:08 #18142701EGR klep schoonmaken anders vervangen.
Zou ook meteen de dichte pakking kopen bij de dealer.
12 mei 2013 om 22:48 #18142702Hoeveel kost zo’n dichte pakking? Misschien zal dit pakking wel het stotteren van onze auto voorkomen. Nieuwe bobines helpt bij ons helaas niet.
13 mei 2013 om 07:47 #18142703Bij de dealer (Ambergen) in Stadskanaal € 14,60.
Probeer het vanavond op te lossen :hmmz13 mei 2013 om 09:12 #18142704oke thnx, ben benieuwd of het stotteren bij jou zal ophouden
13 mei 2013 om 17:27 #18142705Vanmiddag pakking opgehaald en het torx gereedschap van onze techn dienst.
Nieuwe pakking geplaatst en klaar.
Auto rijdt weer als een zonnetje.Bedankt Opeltje17 :thumb
Ben trouwens wel benieuwd wat dit gaat kosten als je het door de garage laat doen..
19 mei 2013 om 18:02 #18142706Super om te weten! Ik ga eens komende week langs bij de opel dealer!
19 mei 2013 om 18:20 #18142707@Milan014 wrote:
Vanmiddag pakking opgehaald en het torx gereedschap van onze techn dienst.
Nieuwe pakking geplaatst en klaar.
Auto rijdt weer als een zonnetje.Bedankt Opeltje17 :thumb
Ben trouwens wel benieuwd wat dit gaat kosten als je het door de garage laat doen..
Graag gedaan :thumb
23 juni 2013 om 11:33 #18142708Heel vreemd, vandaag ineens weer een stotterende auto.
Foutcodes uitgelezen en weer dezelfde foutmelding.Heb de pakking vervangen, dus daar kan het niet aan liggen..
Wat kan het nog meer zijn?24 juli 2013 om 18:01 #18142709Op 26 juni naar de dealer geweest.
Volgens de monteur had ik bij dit type motor de dichte pakking niet moeten plaatsen.Reparatie hield in dat de EGR vervangen is, die zat helemaal vast.
Kosten 235 euro.Daarna is het weer een tijdje goed gegaan, maar sinds deze week is het stotteren weer begonnen.
Het lampje van een motorstoring brandt ook continu.
Vanavond de OpCom aangesloten en uitgelezen.
Totaal aantal foutcodes: 2P1482 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 2
(06) – Niet aanwezigP0302 – Overslaan cilinder 2 gedetecteerd
(01) – Niet aanwezigWeet iemand een oplossing? (Ik hoop op een reactie van SW Reinders!!)
Kan de dichte pakking wel of juist niet op een Z18XE motor.Op dit forum lees ik vaker berichten over een stotterende Vectra.
Ik heb de indruk dat het de eerste serie van de Vectra C betreft.
Klopt dit?Alvast bedankt voor jullie reacties!
24 juli 2013 om 21:21 #18142710Dichte pakking kan zeker wel op een Z18XE de pakking is juist gemaakt dat er een gat open blijft waardoor de klep kan blijven bewegen gewoon onzin dus wat die monteur zegt.
Overslaan cilinder 2= Bobinebrug defect.
25 juli 2013 om 05:42 #18142711Opeltje17,
Bedankt voor je reactie.
Kan het stotteren ook van een defecte bobinebrug komen?25 juli 2013 om 06:00 #18142712De EGR klep kan nogsteeds problemen veroorzaken als deze vast zit omdat deze niet meer te redden is met schoonmaken. De dichte pakking voorkomt vervuiling van een nieuwe klep. Stotteren kan ook door bobinebrug of bogies komen. Maar ook luchtmassameter kan dit veroorzaken. Als je bij uitlezen egr krijgt zou ik deze vervangen en de dichte pakking er tussen laten zitten.
25 juli 2013 om 06:25 #18142713De EGR klep is vervangen op 26 juni. De oude zat helemaal vast.
Bij de laatste grote beurt in april zijn de bougies vervangen.
Ik zal eens kijken of die wel goed zitten.25 juli 2013 om 15:54 #18142714Bobinebrug zou ik sowieso vervangen, heb laatst hetzelfde gehad met een Z18XER missfire cilinder 2 bobinebrug vervangen en weg was het probleem(was een forumlid)
27 juli 2013 om 08:29 #18142715Gisteravond de bougies bekeken. In één ervan zat een scheur in het keramiek.
Vanochtend gelijk nieuwe opgehaald (Bosch, met twee pootjes).Van de bougie met het scheurtje waren al twee stukken keramiek afgebroken.
Merk NGK-R (BKR5EQUPA), met 4 pootjes.Hoop dat ik er nu vanaf ben en de bobine niet hoef te vervangen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
27 juli 2013 om 09:59 #18142716Bougies niet te strak vastzetten dan gaan ze tegenwoordig levenslang mee.
27 juli 2013 om 16:16 #18142717@Milan014 wrote:
Gisteravond de bougies bekeken. In één ervan zat een scheur in het keramiek.
Vanochtend gelijk nieuwe opgehaald (Bosch, met twee pootjes).Van de bougie met het scheurtje waren al twee stukken keramiek afgebroken.
Merk NGK-R (BKR5EQUPA), met 4 pootjes.Hoop dat ik er nu vanaf ben en de bobine niet hoef te vervangen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
de standaard NGK’s met 2 pootjes zijn hartstikke goed.
4 pootjes is toch wel erg overdreven, je hebt toch echt altijd maar 1 vonk tegelijk.ik heb weleens champion bougies gehad, met vast draaien (nog niet eens echt vast) brak de schroefdraad af van de bougie.
gelukkig wel eruit kunnen krijgen. Ook nog het stuk draad met een grote schroevendraaier.
maar je staat toch raar te kijken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.