Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2014 om 17:20 #18241658
Eerst de oorzaak van de warme inlaatlucht achterhalen, chip ziet er goed uit als we naar de parameters kijken
29 juli 2014 om 12:21 #18241659@gwriemersma wrote:
Heb je pm gestuurd
Sorry voor de late reactie maar ik heb je PM niet mogen ontvangen…
zou het kunnen dat de bijlage te groot is ?
ik stuur je wel een pm met mijn prive mail adres
in ieder geval bedanktt !!
29 juli 2014 om 12:40 #18241660@martijnlentjes wrote:
@gwriemersma wrote:
Heb je pm gestuurd
Sorry voor de late reactie maar ik heb je PM niet mogen ontvangen…
zou het kunnen dat de bijlage te groot is ?
ik stuur je wel een pm met mijn prive mail adres
in ieder geval bedanktt !!
Pm ontvangen zal deze week nieuwe sturen
25 augustus 2014 om 14:04 #18241661Zijn hier nog update’s van?
Sent from my iPhone using Tapatalk
25 augustus 2014 om 14:12 #18241662nope, moet nog aan de gang met het hele verhaal…
25 augustus 2014 om 14:29 #18241663Heb deze Topic van het begin af gevolgd. Het is natuurlijk top dat iedereen meedenkt over een oplossing. maar je bent nu al sinds juli bezig met dit probleem.
Als je niet had bezuinigd (is verleden tijd) op een test run na het chippen was het probleem direct naar voren gekomen. En EDS had het probleem direct vastgesteld en een oplossing voorgesteld.25 augustus 2014 om 16:01 #18241664Zo mister geen angst, jij schijnt het wel allemaal te weten ofnie, bel dan effe EDS en vraag maar of het ze het zin vol vinden dat je op de testbank gaat, jij kent mij niet dus hou je snavel over zuinig zijn!
En daarbij zijn alle gevraagde parameters goed dus het ligt niet aan EDS!
Daarnaast ben ik er nog niet druk mee bezig, sommige mensen hebben meer dan een voltijd baan!
Dus als je wat te klagen heb kom dan gegrond!
25 augustus 2014 om 17:00 #18241665@martijnlentjes wrote:
Zo mister geen angst, jij schijnt het wel allemaal te weten ofnie, bel dan effe EDS en vraag maar of het ze het zin vol vinden dat je op de testbank gaat, jij kent mij niet dus hou je snavel over zuinig zijn!
En daarbij zijn alle gevraagde parameters goed dus het ligt niet aan EDS!
Daarnaast ben ik er nog niet druk mee bezig, sommige mensen hebben meer dan een voltijd baan!
Dus als je wat te klagen heb kom dan gegrond!
zo,zo doen je lange teentjes zeer? :wtf ik werk 3 ploegen dienst en jij? en ik weet nie alles nee maar je auto laten chippen en niet op de testbank is net als neugen zonder zoenen :???:
EDS is zeer goed in problem shooting. dat wordt ook aangeboden op hun site. maar succes met je vectra. En om jou een plezier te doen zal ik voortaan niet reageren op jou post’s
PS: mijn post moet je niet lezen als geklaag maar als tip :thumb
25 augustus 2014 om 17:06 #18241666Mijn ervaring met EDS !,
hij was een uur of 2 bezig met een custom mapping voor mijn OPC, test rondje gedaan was helemaal top !
Op de terug weg in eens vermogen weg, gelukkig wel normaal thuis kunnen komen. Direct EDS een mail gestuurd een uur later krijg ik een mail terug
check je intercooler systeem maar waarschijnlijk is er een slang af geklapt. !en ja hoor er was een slang af geblazen, daardoor liep ie heel beroerd.
Problem shooting :thumb :thumb
Die gasten weten wel wat ze doen !
25 augustus 2014 om 17:39 #18241667FF inhaken op bij EDS tunen…
Ik rij nu al een paar jaar rond met de software van EDS. Maar ik vind wel , persoonlijk , dat een testrun gedaan moet worden.
Bij mij was de eerste testrun 222pk (!) en dat was een beetje te veel van het goede. Dus hebben ze heb naar beneden bijgesteld op 212pk.Als ik geen dyno had gedaan , had ik dus rondgereden met ‘te’ veel pk’s zonder het te weten.
Deze software was gewoon standaard , dus die iedereen er inkrijgt. Alleen niet elke auto is in de zelfde conditie!!25 augustus 2014 om 18:45 #18241668Ik ben ook tevreden over EDS ik heb nog aan ze gevraagd of het noodzakelijk is dat de auto op de testbank moest ik had er ook op gerekend maar hij zei dat het zonde geld was omdat er verder niets aan de auto gedaan was… Dus ik daar ben ik ook van uit gegaan! Ik heb in Nederland een testbank tot m’n beschikking daar ben ik naar toe gereden en daar hebben we geconstateerd dat er niet de beoogde 160pk aanwezig was maar arme 129pk koppel was wel goed. We hebben alle waarden uitgelezen en zoals ik al eerder zei m’n autosport tuner zei dat EDS het goed gedaan heeft! Het probleem zit ergens anders.
@vannos;
Dank je voor de tip, ik heb het nagekeken maar de slangen zijn nog goed! Ik ga het proberen met een andere druksensor, mocht dat niet werken vervang ik de vacuümklep26 augustus 2014 om 03:39 #18241669Naar wat voor parameters kijken we dan? Tis allemaal een moeilijk verhaal, maar logisch dat je het vermogen niet haalt, de inlaat temperatuur word te hoog, dit kan ook komen door een te hoge turbo druk!
26 augustus 2014 om 06:01 #18241670@Haasje17 wrote:
Naar wat voor parameters kijken we dan? Tis allemaal een moeilijk verhaal, maar logisch dat je het vermogen niet haalt, de inlaat temperatuur word te hoog, dit kan ook komen door een te hoge turbo druk!
Ik weet het niet precies die maat van me heeft daar meer verstand van, maar in ieder geval de gevraagde brandstof, gevraagde turbodruk. We hebben ook geconstateerd dat het vermogen teruggeregeld wordt als de temperatuur boven de 61 graden komt, en dan wordt deze ook kwadratisch teruggeregeld :(
26 augustus 2014 om 10:43 #18241671Blijft de vraag vanwaar die hoge temperaturen :hmmz
26 augustus 2014 om 11:06 #18241672inderdaad, daarom wil ik eerst de turbodruksensor vervangen en de laadluchttemp. sensor maar ik weet niet waar deze laatste zit
26 augustus 2014 om 13:38 #18241673Zoals ik al eerder vermelde, ik acht de kans groot dar de turbodruksensor dit meet, zou niet weten waar er anders 1 steekt op de 2.2 dti
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2014 om 14:07 #18241674De sensor voor je inlaatlucht zit in je luchtfilterslang die naar je gasklephuis loopt
26 augustus 2014 om 15:59 #18241675Ook bij de dti? Deze heeft denk ik enkel zijn carterontluchting daar zitten, bij benzine zit ie daar wel
26 augustus 2014 om 16:11 #18241676Ff mijn 2 cent. Als ik hoge inlaat temps had deed ik er gewoon een grote FMIC op janken. Kost geld maar scheelt heel veel met de std ic. Probeer je std ic door te spoelen. Ding is minderschoon dan je denkt.
26 augustus 2014 om 16:14 #18241677@sleutel13 wrote:
Ff mijn 2 cent. Als ik hoge inlaat temps had deed ik er gewoon een grote FMIC op janken. Kost geld maar scheelt heel veel met de std ic. Probeer je std ic door te spoelen. Ding is minderschoon dan je denkt.
Denk niet dat er iets mis is met zijn IC zal idd sensor zijn of die te hoge turbo druk
26 augustus 2014 om 16:30 #18241678Iets doorspoelen wil niet zeggen dat er iets mis is. Fabrieks interoolers zijn nu niet echt het beste ontwerp. Het is dat ze er op moeten maar het liefst had de ontwerper ze weggelaten. Het spul wordt oud heeft kms op de klok staan. Het kan idd een sensor zijn. Maar dan nog.
26 augustus 2014 om 17:25 #18241679Naar mijn bescheiden mening is er niets mis met de OEM IC natuurlijk zijn er betere oplossingen maar in al de jaren dat ik deze motoren ken heb ik de problemen dij Martijn heeft nog nooit meegemaakt :hmmz
Zelf heb ik nu bijna 4ton met dit type motor gereden :afro en heb er een van een kennis met bijna 6ton king: op de teller en deze heeft hem destijds nieuw gekocht
Heb ook bij deze auto de opcom eraan gehangen en beide motoren geven waardes van minder als 50 graden bij de gehele test
26 augustus 2014 om 17:59 #18241680Ik kan me wel beter opties verzinnen dan de standaard ic. Dat jij 4 en je kennis 6 ton heeft gereden wil niet zeggen dat iets perfect is. De mijne zit na mn vakantie ook op bijna op de 3 ton. Werkt prachtig allemaal. Maar als ik de inlaat temperaturen zo eens bekijk tijdens mn ritjes ben ik blij als t regent. Dan zijn ze tenminste een beetje ok.
26 augustus 2014 om 19:14 #18241681Ik als leek heb ook nog een ‘duit’ in het zakkie king:
Ik heb in mijn ‘etzold’ een motorraum übersicht;Er staat een sensor atmospherische druk op, die zit tussen de veerpoot passagierskant en het luchtfilterhuis. Direkt daarnaast zit een magneetventiel voor je turbolader. Vervolgens zit daar ook in de ronde buis die uit het luchtfilterhuis komt de llm sensor. Die laatste bepaalt op basis van je inlaat temp de hoeveelheid brandstof inspuiting.
Hoop dat je hier wat mee verder komt.
Groet jraaf6 september 2014 om 14:47 #18241682Vandaag ook naar EDS geweest met mijn vectra c 2.2DTI, wat een kanon nadien! Verder geen probleem:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.