Vectra c 2.2 ratel/tikken bij koude start

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c 2.2 ratel/tikken bij koude start

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344112
    djpauluz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2017

      Wat een geluk. Ik heb gister de auto weg gebracht en zo blijkt net op tijd. De bout van de spanner was afgebroken in de kop en de spanner lag er los in. Ik mag echt van geluk spreken dat hij niet versprongen was of andere schade heeft aangericht. Kan hem zometeen ophalen met 2 nieuwe kettingen zodat ik er nog vele jaren rijplezier van kan hebben. Het huidige blok heeft nog maar 85000 km gelopen dus ga er van uit dat hij nu een aantal jaartjes mee kan :good:

      #18344123
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        Djpauluz, toch goed dat je naar het geluid heb geluistert, en toch de reparatie heb laten uit voeren,
        Voor het zelfde geld denk je van ooohhhh het zal wel niks wezen en loopt zo de boel aan puin, het kan
        Je zo maar een andere motor kosten, waar je niet blij van word, nu kun je weer lekker :smiley-car: met je Vectra.

        Vr,gr, jac.

        #18344331
        de Kuijer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2017

          Ben blij voor je dat op tijd is opgemerkt.
          is het de spanner van de balansketting ?
          Vind alleen vreemd dat wanneer spanner los ligt de ketting dan niet constant blijft klapperen.
          Of was het de kunststof geleider die los lag ?

          Ook ik heb vreemd geluid bij alleen koude start en ben er een topic over begonnen. Zal ook eens een filmpje plaatsen maar heb al veel advies gekregen van opeltje17

          #18344333
          djpauluz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 May 2017

            Over de telefoon had de monteur het over de spanner maar dit klopte niet.

            De bovenste bout van de zwarte geleider van de ketting bij de nokkenassen was afgebroken en lag dus deels los. Hierdoor was het plasticdeel van de bovenste stalen geleider los gekomen en in het blok gevallen. Met veel geluk is deze nergens tussen terecht gekomen. Omdat de zwarte geleider nog met 1 bout vast zat klapperde de ketting niet continu maar alleen bij het starten. Heb nu alles laten vervangen en ze hebben originele opel onderdelen gebruikt want die schijnen toch het beste te zijn ook vanwege de update aan de spanner , oliesproeier en de ketting zelf die ze hebben doorgevoerd.

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.