vectra c 2.2 inlaat wijzigen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c 2.2 inlaat wijzigen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Muppetnl
    Deelnemer

hallo

ben van plan om mijn 2.2 inlaat te wijzigen naar 2.4 inlaat.
      zijn er hier mensen die dit gedaan hebben?
      zo ja die me hier informatie over kunnen geven.
      en welke onderdelen hier nodig voor zijn.

alsvast bedankt voor de moeite

Shane_Astra_g
      Deelnemer

Ik denk dat je hier heel wat info kunt vinde .

https://z22se.co.uk/threads/general-2-4-inlet-manifold-questions.5298/page-2

Een zeer goede mod trouwens. De 2.2 heeft zijn piek vermogen al ergens bij 5500 toeren, daarna kakt het in. De 2.4 inlaat zorgt er juist voor dat waar het vermogeninkakt nu doorloopt tot begrenzer. Meer vermogen dus. Op pagina 8 van mijn link zie je dit heel duidelijk!

Shane_Astra_g
        Deelnemer

Ik zie net pas dat het om ren vectra gaat. Volgensmij zijn er 2 verschillende 2.2 motor geleverd z22se en z22yh, wellicht dat deze mod ook toepasbaar is op de z22yh. Daat weet vast iemand anders wel iets over

Hieronder een vermogensuitdraai van een 2.2 paarsell lijnen zijn de orginele waardes. Daar zie je ook dat bij 5500toeren max vermogen ligt.
          [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161218/746e9aa1b362b77b844c55055827809a.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Muppetnl
          Deelnemer

voor zover ik weet is dit idd op beide motoren mogelijk om te modden.
            nu zit ik meer met practische zaken zoals egr en de wervelkleppen aangezien die niet meer in de 2.4 inlaat zitten volgensmij en wat moet ik weizigen om de 2.4 inlaat te bevestigen en werkend te krijgen op mijn 2.2

Corsa_GSi
            Deelnemer

Volgens mij is er een specifiek Engels Speedster forum, daar kan je denk ik ook veel info vinden.
              En mogelijk op een Engels Vectra C forum.

Outzy
              Deelnemer

Mod niet mogelijk op z22yh ( helaas :( )

Muppetnl
                Deelnemer

jammer dan maar mijn lucht inlaat schoonmaken en weer monteren
                  heb miss nog 1 ding ik krijg in me motormanagement dat me kleppen vast zitten maarr de balk is gewoon nog bedienbaar wat is hieraan te doen ?

Opeltje17
                  Deelnemer

Fout wissen en hopen dat ie niet meer terug komt, anders de wervelkleppen vervangen.

Muppetnl
                    Deelnemer

3 heb het al gewist maar blijft terug komen neem aan dat er een soort actuator opzit of motorjewat dit bedient od is dit niet te vervangen want de balk en de kleppen zijn vrij te bewegen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.